Ligt ook wel aan de taal en hoe dichtbij de schoonfamilie is vind ik. Ik begrijp mijn mans taal een beetje, maar het is een moeilijke taal waar geen cursussen in gegeven worden en met mijn schoonfamilie die ver weg woont kan ik Engels of Duits spreken, dus dan zijn de basics wel genoeg.
De taal die mijn partner spreekt is een soort dialect, dit wordt ook door maar weinig mensen gesproken. Ik ken wel wat woordjes maar een groot deel van zijn familie woont in het buitenland dus ik zal het zo goed als niet gebruiken - zijn familieleden spreken daarnaast vaak ook gewoon Arabisch dus we hebben al overlegd dat ik beter dat kan gaan leren.
Nee inderdaad, dus de meeste mensen die dat gestemd hebben zijn af Het was in NL een gedeeltelijke verduistering.
Ik kan me alle commotie nog wel herinneren met die brilletjes e.d. maar ik kan me niet herinneren dat ik het toen uiteindelijk ook gezien heb. Er werd ook gewaarschuwd dat je blind kon worden als je zonder zoân bril keek, dus misschien dat ik het zeker voor het onzekere genomen heb en maar niet gekeken heb. Zoân kind was ik wel
Wat voor kind was jij?
- Ik dacht niet goed na/durfde veel, dus het is goed dat er gewaarschuwd werd voor potentieel gevaarlijke situaties, zoals rechtstreeks in de zon kijken
- Ik was snel bang/voorzichtig en stond doodsangsten uit door dit soort waarschuwingen
- Ertussenin
0 stemmers
Moet zoân tv-programma niet eens undercoverâjournalistiek plegen en tien kleurenanalyses op dezelfde persoon laten uitvoeren
Ik weet dit nog heel goed (was 8) omdat ik op de BSO ging kijken en zoân jongen uit die groep ging doen alsof hij blind was geworden omdat hij zonder brilletje keek haha.
We zaten volgens mij allemaal met zoân brilletje voor het raam braaf (muv die jongen dan) naar de zonsverduistering te kijken, maar het stelde niet heel veel voor (het werd schemerachtig en na een paar minuten was het voorbij)
Neig jij meer naar optimist of naar pessimist
- Optimist
- Pessimist
0 stemmers
Even geen neutrale optie dus ook niet komen met iets als ârealistâ svp
Oh dit lijkt me echt leuk!
Dit, ik ben echt een enorme zeikerd en kan me ook heel druk maken om grotere dingen (klimaatverandering, racisme), maar uiteindelijk ben ik best positief, en denk ik dat ondanks alles het uiteindelijk wel goed zal komen (zelfs als dat bijvoorbeeld betekent dat de mensheid uitsterft en de natuur de planeet weer overneemt, dat is imo niet per se een negatieve uitkomst)
Ik heb het in 1999 in Frankrijk gezien, daar was ie volledig volgens mij.
Het duurde echt heel lang voor ik âoorzaak > gevolg / gedrag > consequentieâ leerde.
Heb er nog steeds wel moeite mee haha
Ik ben sowieso een Debbie downer en bedenk altijd de meest ernstige scenarios zodat ik overal maar op voorbereid ben. Ik hang gewoon Murphyâs law aan haha.
Heel herkenbaar, ik kan echt lekker zeiken. Maar heb wel vertrouwen altijd dat alles wel weer goed komt.
@Otzi dit had ik ook altijd heel erg. Maar sinds ik medicatie slik tegen angst/paniek merk ik dus dat ik totaaaal geen worst case scenarioâs meer kan bedenken gewoon haha. Misschien wel vrij extreem in go with the flow nu hoor. (Krijg soms wel als feedback uit mijn omgeving dat ik wat onverschillig over kan komenđ )
Ik ben niet actief bezig met het leren van de taal van mijn partner maar het lijkt enigszins op Nederlands dus ik kan hem of zijn ouders wel volgen als ze langzaam spreken maar ik zelf kan het niet spreken. Als het een compleet andere taal geweest was had ik misschien wel meer moeite gedaan om het te leren, ergens wel raar eigenlijk
Zijn tweede taal lijkt zo sterk op Nederlands (Afrikaans). Zijn familie verstaat allemaal Nederlands en spreekt Afrikaans terug (want zij hebben allemaal NL als 2e taal meegekregen als kind, maar spreken het slecht, verstaan dus wel). En ik versta prima Afrikaans en praat Nederlands terug âŠ
maar ik zou het, ondanks dat het zo op Nederlands lijkt en het wel versta, niet kunnen spreken
Dit heeft me nooit zo geboeid, overal schijnt wel een keer de zon. Alles heeft zân voordeel
Ik heb een tuin op het zuiden en pfff (luxeprobkleem gezeik) het is echt veel te warm in de zomer
Oohhh ik dróóm echt van een plek om 's ochtends in de zon te kunnen zitten. Mijn balkon zit op het zuidwesten en in de zomer schroei je daar echt weg. Vreselijk! Doe mij maar ochtendzon.
Ohhh dat lijkt me wel fijn! Ik heb soms ook weleens het gevoel dat ik een soort van angststoornis heb. Want mijn gedachtes en doemscenarios gaan soms echt te ver Gaat soms echt nergens meer over.
Ik heb een tuin op het zuidoosten en ik mis wel echt een avondzon, het is alleen lekker buiten zitten 's avonds als het overdag bloedheet is geweest, het is toch al vaak te koud. Dus ik denk dat ik eerder voor zuidwesten of westen zou kiezen. Als ik het ĂŒberhaupt voor het kiezen had. Of een tuin groot genoeg dat je ook aan de achterkant kan zitten.
Ik wil het wel kunnen en ik vind het ook belangrijk zodat ik met mân schoonfamilie kan communiceren, maar ik doe er niet mijn best voor. Ik heb geen talenknobbel, dus het kost enorm veel moeite en ik heb het al vrij snel opgegeven . Ik ken wel wat basic zinnen/woorden.