Neen Freya
Wauw echt veel goede ideeën zitten ertussen
Nee haha
De XL
Denk vooral dat ze in Nederlandse stemwijzers vaak wat omslachtiger zijn in de verwoording. Rijkentaks klinkt een stuk pakkender en innovatiever dan “het vermogen in box xyz zwaarder belasten dan in box a”.
Nou dingen zoals een totaalverbod op alcohol als je gaat rijden, rijbewijs met punten is misschien ook een goed idee, voedselprijzen in de supermarkt bevriezen, voltijdse werkweek naar 32 u met behoud van loon. Heb ik niet eerder in een Nederlandse stemwijzer gezien
@GrumpyHarry ook zo!
Dit is toch al in Nederland voor de eerste x jaar dat je je rijbewijs hebt?
Ik heb wel een rijbewijs maar zou het niet weten
Eerste 5 jaar inderdaad
Ja je hebt in Nederland een beginnersrijbewijs en een puntenrijbewijs! Puntenrijbewijs heeft iedereen en zorgt ervoor dat je je rijbewijs kwijtraakt als je binnen een bepaald aantal jaar (ik dacht 5) 2 keer gepakt wordt voor rijden onder invloed, en beginnersrijbewijs heb je de eerste 5 jaar ofzo en dan tellen er ook nog andere overtredingen dan alcohol mee voor je punten
Haha TIL dan, thanks voor je uitleg!
Hoe lang heb jij je rijbewijs?
- Minder dan een jaar
- 1 jaar
- 2 jaar
- 3 jaar
- 4 jaar
- 5 jaar
- 6 jaar
- 7 jaar
- 8 jaar
- 9 jaar
- 10 jaar
- 11 jaar
- 12 jaar
- 13 jaar
- 14 jaar
- 15 jaar
- 16 jaar
- 17 jaar
- 18 jaar
- 19 jaar
0 stemmers
- 20 jaar
- 21 jaar
- 22 jaar
- 23 jaar
- 24 jaar
- 25 jaar
- meer dan 25 jaar
0 stemmers
- Ik heb geen rijbewijs en voel me buitengesloten als ik niet kan stemmen
0 stemmers
Met de wetenschap dat er over een X aantal jaar een derde wereld oorlog in ons land gaat komen en jouw kinderen dit mee gaan maken, zou jij kinderen nemen?
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Deze stelling hoorde ik gisteren en iedereen was zo erg verdeeld hierover, dus ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Ben wel heel benieuwd naar de mensen die Ja antwoorden, denk je dan dat je in zo’n situatie bent dat (jij en) je kinderen gewoon geen last van die oorlog zullen hebben? Want kan me echt niet voorstellen dat je bewust een kind op de wereld zou zetten als je weet dat er zoiets staat te gebeuren…
Maar dat doet iedereen nu toch ook gewoon terwijl er al jaren dreiging is voor mijn gevoel? En ook in landen waar al oorlog is blijven mensen voor kinderen kiezen
Maar volgens mij gaat de vraag over dat je het zeker weet. Bij een dreiging kun je er nog voor kiezen om er vanuit te gaan dat er niets gaat gebeuren.
Ja oke, maar het punt blijft dat mensen in Syrië en Oekraïne niet ineens allemaal ervoor kiezen om te stoppen met zwanger worden, terwijl ze daar al 100% zeker weten dat er oorlog is en voorlopig blijft.
Maar er staat een X aantal jaar, dat kan ook over 100 jaar zijn
In oktober 25 jaar 🫣
Zou jij NU aan kinderen beginnen als je weet dat je kinderen niet oud worden ivm klimaatverandering?
- Ja dat doe ik al
- Gewoon ja
- Nee zou ik niet doen
- Twijfel
0 stemmers