Zolang het niet alleen naar de baas gaat
Heb vroeger wel eens ergens gewerkt waar dat zo was, hij zat lekker op zn luie gat en de rest deed het werk
Bij ons wordt het zelfs per avond, en het aantal uren wat je hebt gewerkt verdeeld! Wel over alle medewerkers, en dat vind ik wel een prima systeem eigenlijk.
Ja dat heb ik bij m’n loondienst horeca baan ook inderdaad! Vind dat ook fijn.
Dat van die pot en er iets leuks van organiseren heb ik wel eens bij een eerder baantje gehad, daar was ik een beetje sceptisch over.
Nog iets over de horeca. Stel je maakt perongeluk een foutje met de rekening en een gast heeft te weinig betaald. Je baas vertelt jou dat je het verschil terug moet betalen of het wordt uit de fooienpot gehaald.
Ik heb dit dus zelf meegemaakt in Berlijn en heb eerst mijn baas genegeerd toen ze zei dat ik het zelf moest betalen. Uiteindelijk heeft ze het uit de fooienpot van die avond gehaald. Ik ben hier nog steeds boos over en zou het graag willen aankaarten. Maar vrienden uit Zuid-Europa zeggen dus dat dit heel normaal is?
- Ik betaal het zelf
- Ik stop met werken daar
- Ik laat het ze uit de fooienpot halen
- Anders?
0 stemmers
Ja ik heb in Nederland ook in de horeca gewerkt en daar is zo’n situatie best vaak voorgekomen, maar nooit dat iemand van de medewerkers daarvoor moest dokken. Het verhaal is hier dat het raar staat voor de belasting als je iets uit het systeem haalt.
Enkelbandjesgate is sowieso mijn tweede lievelings.
Hahah ik was terug aan het zoeken en kwam deze prachtige uitspraak nog tegen:
Dat mag dus niet. Fooi is voor personeel.
Ik heb ooit als barista gewerkt en had per ongeluk de tamper weggegooid. Werd mijn baas helemaal pissig om. Ze heeft toen ook het bedrag voor een nieuwe uit de fooipot gehaald. Tering triest.
En als ze zelf dingen opnam sloeg ze het nooit aan in de kassa. Dan stak ze het geld in haar zak en kocht ze daarvan een nieuwe fiets o.i.d. Echt een ellendig type.
Wil iemand een TLDR van alle gates gaven? Ik ken volgens mij alleen Betty
En over datingprofielen: ik had gisteren weer een date via Bumble en ugh. In theorie had hij niets gelogen, maar als je als man in de midden 30 zegt dat je in de consultancy werkt (misschien had dat al een Red Flag moeten zijn) verwacht ik niet iemand die nog in een studentenhuis woont en nu na 10 jaar studeren net klaar is en sinds een maand een baantje heeft als administratief medewerker. Maarja, misschien ben ik dan wel shallow.
Erger was toen hij ging vertellen dat hij schurft had gehad, heel hardnekkig, maar dat het heel raar was dat juist hij het kreeg want hij was juist de enige van zn 10 huisgenoten die al een half jaar vrijwel geen lichamelijk contact had gehad
Waarom zou je zoiets vertellen?
Ik heb het een beetje geprobeerd te verdringen maar volgens mij ging het van hitte naar muggen naar muggenbulten naar jeuk naar schurft
Dan moet je toch al iemands nickname weten? Of gebruiken zoveel mensen echt hun voor en achternaam op spotify?
Ik probeerde ook rolled ham en kreeg road ham, world ham en rolt hem.
Hier ook een ervaren spotify stalker, vaak wel te vinden op voor en achternaam, evt aan elkaar geschreven. Of een voorletter met achternaam. Voelt best privé om te zien wat iemand luistert, maar je kunt het natuurlijk ook afschermen. Ik vind het stiekem wel bere interessant als ik iemand date ofzo of anders soms ook gewoon om nieuwe interessante muziek te ontdekken door mensen met een goede smaak.
Zou je afknappen op deze man?
- Jaaaa
- Mwah ik geef m nog een kans
- Nee ik zie geen issue
- Ik ben slim en ik val niet op mannen
0 stemmers
En na dat schurftverhaal?
- Ja gadverdamme
- Ik was allang weggelopen toen hij het woord studentenhuis zei
- Nee kan iedereen gebeuren en ik zie geen punt om dat zo te delen
0 stemmers
En… anderen kunnen niet (a la LinkedIn haha) zien wie er op je profiel hebben gekeken
Ik ben blij en enigszins vereerd dat mijn rampzalige avond toch tot een mooie poll heeft kunnen leiden
Kan ik ook gelijk het volgende checken
Zo’n plek waar mensen heengaan om te sporten en zweten en stoer te doen heet een
- sportschool
- gym
- hel
- anders
0 stemmers
deze gozer noemde dus een paar keer dat hij vaak naar de gym gaat en dat vind ik ook zo cringe altijd haha
Ojee insult to injury… ja dat is me een taalergernis, niet te kort.
Ik zeg nog iets ergers: “gymmie” daar had ik dan wel over kunnen bonden met schurftman
Misschien heeft ie zn schurftie wel opgelopen in de gymmie