En ik heb liever dat mensen zich niet verplicht voelen om te komen als ze er eigenlijk liever niet willen zijn, om welke reden dan ook. Al zou ik het natuurlijk ook kut vinden als iedereen last minute afzegt, dan heb ik liever dat ie zegt dat je niet komt en als het meezit toch wel ipv andersom. En niets laten horen is natuurlijk helemaal aso.
Mja, ik vind het wel een ingewikkelde allemaal. Nog ihkv babyshowers, ik was op een babyshower van een vriendin (niet superclose maar wel uit mn vriendengroep zegmaar) en ik was de enige kinderloze. Daarnaast kende ik bijna niemand omdat op zo’n babyshower natuurlijk ook veel familie komt en mensen van sporten of vroeger en weet ik veel wat. Maakt natuurlijk helemaal niet uit, ik probeer heus wel te socializen, maar op een babyshower met allemaal jonge moeders gaat het gewoon vrijwel alleen over babys, maxicosis en kinderopvang. Daarover weet ik gewoon helemaal niets dus op een gegeven moment voelde ik me gewoon echt heel awkward en overbodig. En ik ga ook niet verwachten dat ze het voor mij juist niet over babys gaan hebben.
Maarja, TLDR, ik voelde me er fucking awkward en ik denk dat als ik van te voren had gezegd ‘nee sorry ik sla over maar koop zelf iets leuks voor der’ dat voor iedereen leuker was geweest