Stel je persoonlijke vraag #50

Ik zit op dit moment in de auto, met kussen en zelfgesmeerde broodjes, richting vakantiebestemming!

17 likes

• Omg
  • Ff normaal doen
  • Kan gewoon
  • Ik doe dit ook

0 stemmers

2 likes

Je verdient echt gips als je dit doet.

10 likes

Ik heb echt een hekel aan die smalle plakjes op brood.

7 likes

Ik kán niet anders dan een blok kaas helemaal verneuken zeg maar.

8 likes

Ja dat is wel een nadeel idd maar ik vraag me af als je het altijd zo afsnijd zoals op de foto. Hoe in godsnaam ziet dat stuk er dan uit op het laatst?! Dat werkt toch niet

3 likes

Ken jij iemand met een ingebouwd zwembad in de tuin?

• Ja ikzelf
  • Ja mijn ouders
  • Ja een familielid
  • Ja vrienden
  • Ja meerdere mensen die ik ken hebben dit
  • Nee niemand

0 stemmers

Dit telt niet

Oh en je woont in Nederland niet in California

5 likes

Tuurlijk ben ik blij

Iets van 1/6e van alle mensen wordt geboren in India, weet je hoe klein de kans is dat wij hier geboren zijn, is echt teeeering mazzel hebben.

67 likes

Heb gestemd ja, meerdere maar het is er maar 1: buren van 2 huizen verderop. Onze tuin is maar 5x5 ofzo, en zij wonen dan op de hoek dus hebben wel wat meer ruimte rondom hun huis, maar alsnog geen hele grote tuin. Hebben een tijdje terug een zwembad geplaatst, bijna geen tuin meer over. En onze tuinen grenzen al aan het water :joy:

Voor zover ik heb kunnen zien is het ook niet verwarmd (dat is ook vrij prijzig vgm), wat maakt dat ik het echt niet begrijp om in NL te doen. Die paar hete dagen per jaar is het vast leuk, maar de rest van het jaar heb je dus geen tuin meer en kijk je uit op een afgedekt zwembad :woman_shrugging:t2: Boek ik liever af en toe een vakantie met zwembad er bij.

3 likes

Ja er zijn misschien… 50 miljoen mensen met een nog hogere levensstandaard dan wij? Wss nog minder want het zijn bijna allemaal ministaten

7 likes

Een collega en hij praat heel vaak over het onderhoud

1 like

Ik vind echt niks meer confronterend dan het verschil in levensstandaard tussen het deel van mijn familie dat in Suriname is gebleven en het deel hier. En dan heeft een groot deel van de Nederlandse familie het naar Nederlandse standaarden echt matig.

4 likes

ik vind die eerste vraag echt lastig want de overheid is kut, nl heeft vreselijke dingen gedaan en staat altijd aan de verkeerde kant van de geschiedenis. maar inderdaad, de meeste plekken zijn niet veel beter

10 likes

Ja ik zit ook in tweestrijd. Aan de ene kant ben ik echt even niet trots op Nederlandse overheid, hoe er met burgers om wordt gegeaan en hoe er met het gaza-conflict wordt omgegaan. De crises stapelen zich op.

Tegelijkertijd besef ik ook wel dat we het in Nederland nog steeds goed hebben, ik heb de kans gehad te studeren en heb een eigen baan. Dat is echt lang niet altijd zo vanzelfsprekend als vrouw. Bovendien heb ik eten en een dak boven mijn hoofd. Er is hier geen oorlog.

Had laatst ook met een Amerikaanse vriend een discussie over de NLse politiek en die snapte niet dat ik me zo druk maakte, want in Amerika ging het nog kutter. En ik dacht alleen maar: ja Amerikaanse politiek was altijd al kutter :laughing:.

6 likes

Ik heb gestemd op vroeger niet maar nu wel. Opgegroeid in Griekenland, was het wel een cultuur shock om hier te wonen en ik had er veel moeite mee. Nu ik ouder word, snap ik helemaal waarom mijn moeder destijds deze keuze heeft gemaakt en hoe goed bepaalde zaken in NL geregeld zijn

5 likes

Zegt TikTok dit?
Lekker nul nuance, zijn ook genoeg keren dat ‘we’ wel aan de ‘goeie’ kant stonden/staan.

16 likes

nee sorry dat ik geen uitgebreide tijdlijn heb gemaakt met elke historische gebeurtenis met daarbij mijn mening over nederland in een forumpost, ik dacht dat het wel duidelijk was wat ik bedoelde

2 likes

Als je zo stellig zegt dat Nederland altijd aan de verkeerde kant staat is dat toch niet anders te interpreteren? Ik vond het in ieder geval niet duidelijk.

5 likes

ik bedoel gewoon dat nederland veel duistere geschiedenis heeft, waar veel mensen onder hebben geleden en nog steeds lijden en ook daardoor heb ik niet per se een positief gevoel bij nederland als geheel. ik ben niet trots op dit land, wat veel mensen uit andere landen wel hebben

4 likes

De meeste landen ter wereld hebben een duistere geschiedenis. Zijn we niet bepaald uniek in.

15 likes