1 keer in het half jaar als ik er zin in heb. Maar ik leef sws grotendeels als yeti. Vind mijn benen scheren irritant.
Als hij een meerderjarige verkracht 100% dezelfde mening als nu. Alleen in dit geval noemen ze het in Engeland altijd verkrachting als om een minderjarige gaat, ook als het slachtoffer zelf wilde. En er wordt gezegd dat dit zo was, dus met een meerderjarige was het gewoon seks tussen 2 mensen geweest, dan had ik een andere mening gehad.
Nu vind ik het dat je het in dit geval niet kan vergelijken, want je moet je ook afvragen in hoeverre een 12-jarige dit besluit kan nemen en vooral durft te nemen tegenover een 19-jarige man.
Deze man is gewoon harstikke fout en vind het bi-zar dat hij een jaar na zijn veroordeling alweer voor Nederland uit kon komen. Met, toen, dezelfde partner als voor zijn veroordeling. Een partner die in eerste instantie de samenwerking stopte, maar later toch weer met hem ging spelen.
Dat vind ik gewoon algemeen, onafhankelijk van lengte. Zo irritant als mensen zich naar voren wurmen, was dan gewoon eerder gekomen.
Lange mensen kunnen er ook niks aan doen dat ze lang zijn. Ik baal ook als er eentje voor me staat en ik moeite moet doen om het podium te zien, maar kan toch niet verwachten van iemand die net als ik gewoon betaald heeft dat die maar verder weg moet gaan staan en dus slechter zicht zal hebben, puur omdat diegene lang is.
Dan kunnen mijn man (1.90) en ik (1.58) niet samen een concert kijken
Maar deels wel eens, hij probeert er wel op te letten om niet pal voor iemand te gaan staan. En voorkeur voor zitplekken want dan zien we tenminste allebei wat.
Ben je serieus?
Ik vind dit een lastige. Want gevoelsmatig zou ik zoân man het liefst uit de maatschappij verbannen. Maar ik sta ook achter ons rechtssysteem, waarin mensen beschermd worden en daders (indien mogelijk) een tweede kans krijgen. Als hij verder geen risico vormt zou hij in theorie zijn leven weer moeten kunnen oppakken. Daarbij heb ik wel eens gelezen dat het bij pedofilie en zedenmisdrijven juist van belang is dat mensen normaal kunnen meedraaien in de maatschappij, om de kans op herhaling te verkleinen. Want juist als een dader verketterd wordt zal de kans toenemen dat hij destructief gedrag gaat vertonen.
Maar vanuit mijn gevoel kijk ik er toch anders naar dus ik weet het eigenlijk niet zo goed.
Volgens mij zeg ik later in mijn bericht toch ook dat het niet te vergelijken is omdat een 12 jarige dit besluit niet kan nemen?
In het geval dat 2 meerderjarige seks vrijwillig (dus met consent) seks met elkaar hebben, dan hebben wij daar verder niet veel van te vinden. Dat is wat ik er mee bedoel.
Zoals ik al eerder gezegd heb, kan je vrijwillige seks tussen 2 meerderjarige en âvrijwilligeâ seks tussen een 12-jarige en 19-jarige niet vergelijken. Hoe hard hij ook roept dat het vrijwillig is, moet je je afvragen of een 12-jarige weet waar ze ja op zegt en ĂŒberhaupt nee durft te zeggen tegen een 19-jarige man.
Ik praat absoluut niet goed wat deze man gedaan heeft. Het is walgelijk en hartstikke fout.
Ik voel dit ook helemaal maar voor mij zit er echt een verschil tussen een tweede kans krijgen op een normaal bestaan en je land mogen vertegenwoordigen op een groot buitenlands evenement, met naam en toenaam in de schijnwerpers. Voor die tweede groep ligt de lat van tolerantie toch een heel stuk hoger bij mij
Haha dit herken ik echt, ik voelde me net een of andere hippe wannabe gymjuf
Ja eens, dat verschil zie ik ook. Maar het gaat in de poll ook over mensen die met hem werken of een relatie met hem hebben. Is het zinvol om een dader voor altijd te isoleren? Eigenlijk kan dat natuurlijk niet.
Nee, gaan ze alleen maar meer van plegen
Hoe optimaler de randvoorwaarden (huis, daginvulling, relaties etc) hoe kleiner het recidiverisico op delictgedrag is.
Ja precies, dat is inderdaad ook wat ik dacht. Dus hoe ik er vanuit mijn verstand naar kijk is anders dan mijn gevoel. Dat maakt dit soort dingen denk ik ook zo ingewikkeld.
Soms, als ik me verveel, want het is echt heel cool om te zien hoe dat met een safety razor weggaat. Hele plukken haar zie je dan op je been verschijnen
In die video benoemt hij dat er alleen verliezers zijn, zij, hijzelf en vooral zijn familie. Hij vindt het slachtoffer niet de grootste verliezer, maar zijn eigen familie?!
Haar familie noemt ie ook niet in zân rijtje. Hij komt niet één seconde reflectief over. Wat een verknipt stuk persoonlijkheid moet er nog steeds in die man zitten.
âIk was nog een tienerâ ook echt als uitleg inzetten⊠Het tienerbrein snapt doorgaans op de leeftijd van 19 wel geen 12-jarigen te verkrachten.
Hij mag weer meedoen in de maatschappij nadat ie zân straf heeft uitgezeten. Ik denk dat uitsluiting hem gevaarlijker zou maken. Maar ew, een verkrachter als olympier, als een sportheld laten uitkomen voor dit land⊠Compleet ongepast.
Het verbaast me niet dat een persoon zoals dit een vrouw en kind heeft. Ik weet van een man die zijn bloedeigen kinderen ernstig misbruikte en zijn vrouw staat vandaag de dag nog steeds aan zijn zijde. En nog een aantal van zulke verhalen, om zwartgallig van te worden.
Heb jij een airco in je huis
- Ja 1
- Ja meerdere
- Nee wil ik wel
- Nee hoeft ook niet
0 stemmers
Door de warmtepomp kunnen de collectoren de kamers verwarmen maar ook koelen. Veel te grote luxe dit, zou het wel niet als een extra installeren.
Haha zou wel duidelijker zijn. Alsjeblieft je strafblad (kan je ophangen naast je diplomaâs).
Omg DIT. Ik was laatst naar Eliades Ochoa en ik heb gewoon bijna niets gezien omdat twee 60+ mannen die met elkaar waren elk liedje boven hun hoofd gingen filmen
Ja dat hebben wij ook, maar is dat officieel een airco?
Nee helemaal mee eens hoor, zinvolle dagbesteding hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je naar je oude werk terugkeert. Ik vind het nog wel verschil maken of iemand inzicht heeft in zijn delictgedrag en dit gedrag afkeurt en berouw heeft, maar dat lees ik hierboven niet terug.