Er speelt nu een discussie bij mij in het dorp hierover. Mensen die een huis hebben grenzend aan een grote weide/grasveld (niet ik). Gemeente wil daar opvang bouwen. Iedereen probeert het tegen te houden omdat het ten koste gaat van groen. Snap ik wel, je hebt namelijk dat huis gekocht zodat je vrij uitzicht hebt op de natuur. Maar ik zou t zelf denk ik niet zo star tegenhouden in dit geval omdat het om vluchtelingenopvang gaat.
Echt zo bizar dat dit een angst is die bij mensen op komt op het moment dat mensen een woonplaats (ten koste van niks) aangeboden krijgen. Huizenbezitters zijn zo unrelatable
Prima toch of er nu woningen komen of woonwagens. Ik vind het trouwens best apart dat tiny houses als een soort oplossing gezien worden maar woonwagens niet.
Ja dat crematorium
Volgens mij hebben ze daar ook altijd veel groen hoor
Eerlijk, ik zou echt niet graag op woonwagens uitkijken. Wil het liefst op niets uitkijken, maar als ik dan moet kiezen wel iets dat in de straat past (ook geen tinyhouses of zoals ik nu krijg vrijstaande villa’s).
Hoe spreken jullie dit uit?
- Kra-kottuh
- Kra-kot.
- Krakotje
- Cracker
- Ik ken dit niet / ik benoem dit nooit
- Anders
0 stemmers
Ja maar ik vind het wel schattig ofzo?
Vind jij het onethisch om een website die speciaal voor vreemdgaan ontworpen is te hacken en gegevens te lekken?
- Nee
- Ja, gegevens lekken is nooit oke
- In principe wel, maar hier geldt karma is a bitch
0 stemmers
Lange cracker om precies te zijn
Ik had deze uitkomst echt niet verwacht! Iemand die daar wat gedachten over wil delen?
Ik snap dat gegevens lekken niet oke is, maar ik vind het ook best wel dom om je gegevens daaraan te verschaffen en vreemdgaan vind ik sowieso heel erg kut.
(Ik kijk ashley maddison nu op netflix)
Vreemdgaan is niet illegaal, mensen hun gegevens hacken en verspreiden wel.
Staat los van je persoonlijke mening over vreemdgaan.
Ik zit dit nu ook te kijken. Wat een geweldige docu
Nu krakot, vroeger krakots, omdat ze zo smerig waren en mn moeder ze meegaf naar school.
- Twintig over tien
- Tien voor half elf
0 stemmers
Haha deze pol doet me denken aan een collega die Nederlands probeert te leren en helemaal in de war raakt van die ‘tien voor half elf’ tijdsbenoeming. Voor haar beleving zeggen we dan een hele rekensom op, wat het ook is
Beetje zelfde als hoe Fransen 89 zeggen (vier keer 20 met 10 en 9)
Heb jij tijdens de vlucht continu je gordel om? De momenten dat je naar het toilet gaat, iets uit je tas pakt buiten beschouwing gelaten.
- Ja
- Nee
- Afwisselend/ ligt eraan
- Anders
- Nee, deed ik niet maar ga ik nu wel doen
- Ik vlieg niet
0 stemmers
Ik vlieg heel weinig en als ik dan vlieg vind ik het doodeng en zit ik het liefst aan het gangpad met mijn riem vast
Eigenlijk allebei. Op werk moet ik kinderen leren klokkijken, dus dan gebruik ik de “officiële” methode, maar ik zeg het liefst twintig over. Twintig over tien voelt korter, ook al is het langer.
Nederlands klok lezen is echt moeilijker gemaakt dan had gehoeven. Als kind snapte ik er niks van.