Nu krakot, vroeger krakots, omdat ze zo smerig waren en mn moeder ze meegaf naar school.
- Twintig over tien
- Tien voor half elf
0 stemmers
Haha deze pol doet me denken aan een collega die Nederlands probeert te leren en helemaal in de war raakt van die ‘tien voor half elf’ tijdsbenoeming. Voor haar beleving zeggen we dan een hele rekensom op, wat het ook is
Beetje zelfde als hoe Fransen 89 zeggen (vier keer 20 met 10 en 9)
Heb jij tijdens de vlucht continu je gordel om? De momenten dat je naar het toilet gaat, iets uit je tas pakt buiten beschouwing gelaten.
- Ja
- Nee
- Afwisselend/ ligt eraan
- Anders
- Nee, deed ik niet maar ga ik nu wel doen
- Ik vlieg niet
0 stemmers
Ik vlieg heel weinig en als ik dan vlieg vind ik het doodeng en zit ik het liefst aan het gangpad met mijn riem vast
Eigenlijk allebei. Op werk moet ik kinderen leren klokkijken, dus dan gebruik ik de “officiële” methode, maar ik zeg het liefst twintig over. Twintig over tien voelt korter, ook al is het langer.
Nederlands klok lezen is echt moeilijker gemaakt dan had gehoeven. Als kind snapte ik er niks van.
Heb jij vandaag de zondag avond blues voor werk?
- Ja
- Nee
- Nee, bij vorige functie wel gehad
- nvt
0 stemmers
Denk je dat je bij je huidige werkgever en functie nog vijf jaar blijft werken?
- Ja, wellicht nog wel langer
- Ja, maar na de vijf jaar wel iets of ergens anders
- Nee
- Nvt
0 stemmers
Jaa maar die zondag blues heeft niks te maken met hoe leuk of stom ik m’n werk vind, maar puur omdat ik het weekend gewoon zo fijn vind en forever wil kunnen chillen en gezelligheid met mensen
En inhoudelijk zou ik zeker nog heeel lang bij m’n baan willen blijven. Maar ik zou thuiswerken toch ook echt wel willen in m’n leven, ik weet zeker dat fulltime werken (wat ik nu doe) echt heel anders is als je dat (gedeeltelijk) vanuit thuis kunt doen. Dus dat zou een reden kunnen zijn dat ik ooit een andere baan zou willen, de flexibiliteit van thuis kunnen werken haha. Lijkt me zo fijn, uitslapen en een langere avond want geen reistijd, huishoudelijke klusjes tussendoor, in m’n eigen huis.
Ooh ja, dat begrijp ik! Wellicht had ik dat onderscheid ook nog even kunnen maken in de poll.
Wat super fijn dat je inhoudelijk goed zit bij je huidige functie. Begrijpelijk dat je behoefte hebt aan thuiswerken. Vind thuiswerken wel een ‘grappig’ fenomeen. Ik ben namelijk begonnen met werken na mijn studie toen corona net begon en thuiswerken was dus vanzelfsprekend. Nu is thuiswerken ook wel iets wat wordt besproken bij een arbeidsvoorwaardengesprek maar volgens mij voor corona helemaal niet? Terwijl thuiswerken nu bij veel functies mogelijk is.
——-
- Ja, sinds corona, daarvoor altijd op kantoor
- Ja, ben pas begonnen tijdens/na corona
- Ja, voor corona al
- Nee, dat is niet mogelijk voor het uitoefenen van mijn functie
- Nee, dat staat mijn werkgever niet toe (enkel tijdens corona)
- Nee, die mogelijkheid is er wel, maar ik heb de behoefte niet
- Nvt
0 stemmers
Er is in principe een sticker ol de stoel voor je waar op staat je riem vast te hebben als je zit.
Nvt ik werk standaard op zondagavond tot 00:00 dus geen tijd voor blues
Dat het de bedoeling is is wel duidelijk, de vraag is of je het ook daadwerkelijk doet
Voor corona werkte ik op een plek waar onze leidinggevende ons altijd op kantoor wilde hebben, maar geen reiskosten vergoedde. Ben nog steeds boos om hoe makkelijk het in de eerste lockdown bleek om letterlijk alles thuis te doen.
Ik heb ergens gewerkt waar ik het zo afschuwelijk vond dat ik op vrijdag daar de deur dicht trok en dacht ah gatver maandag weer en dan daar het hele weekend tegenaan liep te hikken.
Omg confessie dit maar ik heb een 101 Dalmatiërs bord waar ik regelmatig van eet, is m’n favo bord. Had ik als kind en heb ik met me meegenomen toen ik ging emigreren Ik ben 31
Ooooo memory unlocked ik had dit bord bij mijn opa en oma ik zie de boterham met worst nog in 8 stukjes gesneden liggen ja. Vooral die bolle buik van dat linker hondje ook echt
Ik voelde alleen zondag blues omdat ik met mijn domme o zo volwassen brein om half 9 een afspraak had gemaakt om mijn auto weg te brengen Normaal voel ik geen zondag blues meer omdat ik op maandag vrij ben!!!
Heb jij ook altijd spijt van je keuze als je een vroege afspraak hebt gepland op je vrije dag?
- Ja, ik ben ook zo’n dombo die dit altijd doet en achteraf spijt heeft
- Nee, ik ben slim/vind dit niet erg/etc
- Nee, want ik heb geen vrije (doordeweekse) dag
- Ik werk niet
0 stemmers
Alleen als het de tandarts is om 8.00 uur 🫠
Net naar de kapper geweest om 9.00 uur en dat was echt perfect.