Oh ja dat is idd interessant. Ik heb een paar afleveringen van de serie Maxima gekeken, en ik vroeg me al af hoe ze dat toch deden als iemand zelf helemaal niet rookt en het toch echt te laten lijken.
Niks tegen roken in films/series, maar vind het nergens voor nodig om dat constant in bijna elke scene te laten zien. Ik vind het weinig toevoegen aan het verhaal als ze de hele tijd aan het roken zijn.
Ja ik denk dat ik het met je eens ben, als je elke random rookscenes weglaat zou het geen verschil maken voor de kwaliteit van het verhaal. Niemand zou het missen lijkt me.
Ja daar ben ik het dus niet mee eens. Als het weg werd gelaten zou het voor mij geen verschil maken. En dan heb ik het over alle films/series.
Dan hecht jij dus niet aan een adequate weergave van de geschiedenis, prima, maar anderen doen dat wel
Dat denk ik dan ja, het zou mij geen ruk kunnen schelen of in dergelijke series wel of niet een sigaar/sigaret wordt aangestoken. Ik zou niet denken na de tijd, ik vond het jammer dat er niet in de serie gerookt werd. Voor mij heeft het idd geen toegevoegde waarde.
heb je peaky blinders gekeken
Hahaha eerste waar ik aan dacht die roken meer dan dat ze praten
Nee, maar waarschijnlijk zet ik het dan af omdat ik roken tegenwoordig zo goor vind dus als er echt continu gerookt wordt, gaat dat ook zo opvallen en dan is het nog eerder storend voor mij iig.
Dus in een cafƩ zou dan niet gerookt worden? Klopt toch niet
Maar zou het jou echt opvallen in een scene in een cafe? Dat bedoel ik meer.
Ja tuurlijk, vroeger (tot 2008) stond het blauw in een cafe? Niemand zien roken is dan toch opvallend.
Net als (scheld)woorden waar ik soms aan twijfel of die in de jaren 50 al werden gebruikt. Of spullen die juist helemaal nog niet bestonden in de tijd wat de film moet uitbeelden. Zulke ākleineā dingen maken een film/serie toch voor een groot gedeelte?
hahaha waar moet ik dan aan denken? hierbij zie ik echt voor me dat koningin wilhelmina iemand een kech noemt oid
Ik heb het heel specifiek over roken, geen andere details die bij die tijd passen in een film of serie. Nee dat kan er net zo goed niet in worden gezet naar mijn mening.
- Gewoon nee
0 stemmers
Longlijer is het eerste wat in me opkomt, of hoerejong, oh nee die zijn juist al oud lol
Scheld/vloek jij ?
- Nee nooit
- Dagelijks
- Af en toe
0 stemmers
Eigeijk alleen als ik schrik
Tijdens mijn menstruatie en de week ervoor: dagelijks
De overige twee weken, heel af en toe.
Wat versta jij onder schelden/vloeken?
- Godverdomme
- Tyfus
- Tering
- Kanker
- Shit
- Kut
- Kutzooi
- Chips
- Jezus
- Jeetje
- Fuck/fucking
0 stemmers
Want ik zeg wel vaker āshitā of ājeetjeā maar ik vind dat niet echt schelden eigenlijk
Ik heb dus laatst geleerd dat jeetje net zo erg is als jezus.
Dat zeiden ze bij ons in de kerk vroeger ook āwant het is gewoon afgeleid van Jezusā, hahaha stfu. Ze zeiden ook dat je i.p.v. godverdomme wel rhodondendron kon roepen want dat bekte net zo lekker.
How 'bout no.