Stel je persoonlijke vraag #50

Noors is zo mogelijk nog schattiger en melodischer dan Zweeds, en nog makkelijker ook.

4 likes

Cries in non-FF_regular

17 likes

Weet ik echt niet meer

3 likes

Hier ook, geen idee wat het überhaupt is

1 like

Ja, en Deens is zooooo lelijk, die slikken driekwart van hun woorden in

4 likes

Noors zit zoals ik het begrijp een beetje tussen Deens en Zweeds in. Ze kunnen de 2 andere talen best begrijpen en zijn best begrijpbaar voor Denen/Zweden dacht ik.
Dan is Noors de beste keuze.

1 like

Ik heb een vriendin uit Noorwegen die typt wel eens in het Noors en in elk geval op schrift is het best te begrijpen

1 like

Haha ja maar gesproken klinkt het (voor mij tenminste) heel anders. Ik heb samengewoond met iemand uit Noorwegen en ik kon na een jaar de telefoongesprekken nog steeds niet verstaan, op wat stopwoordjes na :joy:

2 likes

Oh ja dat geloof ik meteen! Sowieso als iemand in zijn eigen taal spreekt met iemand die dat ook spreekt gaat het sneller dan mij lief is

2 likes

Geschreven lijken alledrie de talen erg op elkaar, maar qua uitspraak is het zo verschillend. Noors is juist de taal die qua uitspraak het dichtst bij het schrift ligt, Zweden doen soms echt rare dingen met hun woorden :sweat_smile: En Denen slikken zoals gezegd grote delen van hun woorden in, die zijn al helemaal moeilijk te volgen…

3 likes

Vond jij het als kind leuk om geschminkt te worden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Lijkt het jou leuk om leuk te kunnen schminken?

• Ja, zowel kinderen als volwassenen
  • Ja, maar alleen kinderen
  • Ja, maar alleen volwassenen
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Het lijkt me leuk om te kunnen grimeren. Dus niet 3 strepen op een kindergezicht en wat glitters en nu ben je een unicorn.

4 likes

Van het dode broertje en de baby en het badwater heb ik nog nooit gehoord.

2 likes

Echt nachtmerries van verkleden en schminken. Mijn favo foto van mezelf als kind is er een waar ik als 5-jarige in een kring zit als vrolijk geschminkt en verkleed clowntje, terwijl ik tegelijkertijd diep diep diep ongelukkig kijk en vol ongeloof zit te staren naar al die (in mijn ogen) totaal achterlijke prinsessen en cowboys om me heen. Sindsdien hoefde ik nooit meer verkleed van mijn moeder en trok ik alleen nog maar mijn mooiste verjaardagskleren aan met carnaval :sunglasses:

4 likes

Ik vind het wel een beetje jammer dat mijn schoonfamilie in Denemarken woont, want dat is wel de minst handige taal van de drie! Ik kan inmiddels best goed Deens maar als ik alleen voor de leuk zou leren zou ik 100% voor Noors gaan. Ik vind Noorwegen ook echt veruit het mooiste/leukste land

5 likes

Ik heb jaren geleden ooit een grimeercursus gedaan en vond dat best wel leuk! Maar wel alleen bij volwassenen en in een theatersetting dus. Wiebelende kinderen bij een kinderfeestje lijkt me dan weer hels.

Ik vind het gevoel van geschminkt worden altijd zo fijn. Zou dat echt als een soort massagedeal willen boeken, maar dan zonder naar huis moeten als tijger of clown ofzo.

5 likes

Zo heet de rol als je toegang hebt tot afgesloten topics onder members only, moet je aanvragen maar ben ik nog te lui voor geweest haha. Meer info staat in de FAQ.

Je hebt een vriend(in) waarmee je letterlijk alles bespreekt. Ineens kom je er via via achter dat zij aan het daten is met de beste vriend(in) van jouw partner.

Wat vind je daarvan?
  • Niks? Good for them.
  • Beetje vreemd, hoezo zeg je dat niet gewoon.
  • Heel raar, en dat zou ik ook zeggen.

0 stemmers

3 likes

Als ik date vind ik dat soms lastig te delen met mensen in een lange relatie. Die horen je vaak helemaal uit en hebben meningen terwijl ze dan al 10 jaar geen date gehad hebben :joy:

11 likes

Waarom alleen voor regulars? :smiling_face_with_tear: