Stel je persoonlijke vraag #50

Ik zeg wel volgens mij wel vaak godverdomme dus ik moet mn stem aanpassen, als iemand ‘shit’ al onder vloeken vind vallen dan weet ik het ook niet meer. Ik kreeg daar vroeger straf voor op de basisschool. Dan moest ik op de gang staan, wtf.

Als mijn (hypothetische) kinderen ‘shit’ zeggen:

• Geen probleem
  • Nee dit mag niet van mij als ouder
  • Ik weet het niet/twijfel

0 stemmers

2 likes

Moet gelijk aan deze denken, zo cute.

11 likes

Als m’n denkbeeldige kind begrijpt dat er settingen zijn waarin je het wel en niet zegt: prima. Zou er in eerste instantie dus wel streng op zijn.

10 likes

Twijfel hierover. Ik ‘mocht’ het vroeger niet zeggen, maar ik vloek inmiddels als een bootwerker dus of dat verbieden nou geholpen heeft, haha.

Denk dat het veel beter is als je het, tot op zekere hoogte, toestaat, want dan is het ook minder spannend ofzo. Maar snap ook wel als anderen het gek vinden als een kind vloekt. Dus ja, twijfel

6 likes

Hahaha er is ook een video waarin een ierse of schotse peuter zegt "there’s a fuckin goat ! (In hun tuin) die moeder zegt dan nee, het is gewoon een geit, en zij zegt weer NO THERES A FUCKIN GOAT

23 likes

Schelden en vloeken zijn 2 verschillende dingen. Vloeken is GVD (God verdoem mij) en schelden al het andere.

6 likes

Hahahaha ja die ken ik, vind dat dus echt heel grappig. Mijn zoontje zegt af en toe wel shit maar kopieert verder mijn vrij grove taalgebruik eigenlijk niet echt gelukkig.

En mocht hij dat wel gaan doen dan wil ik vooral dat hij leert begrijpen in welke situaties / bij welke mensen het wel kan en wanneer niet.

3 likes

Waar ik ook aan moet denken is deze, ja asshole is niet echt een scheldwoord in nederland maar ik gebruik hem wel regelmatig. Ik zou het alleen maar grappig vinden als dat het 1e woordje van mn kind is

1 like

Ik heb gestemd op welke woorden ik zelf gebruik als ik scheld. Vloeken doe ik eigenlijk nooit.

3 likes

Wat vind jij onder ‘stelen van werk’ vallen?

• Je neemt een appel van de fruitschaal mee voor onderweg naar huis
  • Je neemt drie appels mee naar huis voor jezelf en je gezinsleden
  • Je neemt een blikje bier mee uit de koelkast voor in de avond
  • Je neemt een treetje bier mee voor een borrelavond met vrienden
  • Je neemt twee rollen wc papier mee omdat je thuis niet meer hebt en je geen tijd hebt om naar de winkel te gaan
  • Je moet thuis iets printen maar hebt geen papier meer dus je neemt 3 a4tjes mee
  • Je moet thuis iets printen maar hebt geen inkt meer dus je neemt een set cartridges mee
  • Je vult een lege flacon met luxe zeep uit de dispenser op werk
  • Nadat je ergens lang hebt gewerkt neem je op je laatste werkdag stiekem je favoriete mok mee naar huis als aandenken
  • Je komt er thuis achter dat je inmiddels > 10 pennen van werk in je la hebt liggen
  • Ik vind dit allemaal niet onder stelen vallen.

0 stemmers

1 like

Moet ik iets printen voor mijn werk?

Nee

1 like

Ja dat zie ik dus niet? Buiten Pierre Bokma zijn ze allemaal houterig en heel beperkt.

5 likes

Heeft iemand de serie santos gezien op de npo

• Nee niet gezien
  • Ja jeeeeeeezus wat was dat slecht

0 stemmers

2 likes

Ik vond het tot de laatste afleveringen best ok

1 like

Die laatste aflevering was echt insane gewoon; waar sloeg dat op?

2 likes

was jij vrij vandaag?

• ja vanwege keti koti
  • ja maar ik ben altijd vrij op maandag
  • ja om een andere reden
  • nee
  • ik heb geen werk/school/oid

0 stemmers

2 likes

Mijn werkgever bepaald voor 5 dagen in het jaar wanneer ik vrij ben. Dit jaar was dat vandaag vanwege keto koti.

4 likes

Echt een vibe

2 likes

Eentje vind ik al niet netjes, maar kan ik me nog wel wat bij voorstellen als je bijvoorbeeld tot 23.00u oid werkt. Maar waarom gelijkt 2? Dan moet je Bridesmaids-achtige taferelen verwachten :joy:

8 likes