Stel je persoonlijke vraag #50

Nou ik let er dus nooit op maar ik heb zondag eens even naar beneden gekeken en ik heb niet de indruk dat de mannen zelf zich erg druk maken om hoe de tenen uit de sandalen steken

2 likes

Zouden ze wel moeten doen

4 likes

Zeker!

Vandaag zal iedereen wel weer dichte schoenen dragen :sweat_smile:

2 likes

Voor de mensen die ooit naar de Arc de Triomphe in Parijs geweest zijn, hoe kwam je daar?

• De straat overgestoken (eventueel met gevaar voor eigen leven)
  • De ondergrondse tunnel, duh
  • Nvt

0 stemmers

Straat overgestoken, maar het was een of andere feestdag en een bizar rustig moment. Heb het daarna nooit meer zo rustig meegemaakt daar.

Je moet een van de drie talen gaan leren. Welke zou je kiezen?

• Deens
  • Zweeds
  • Noors

0 stemmers

2 likes

Precies vandaag 800 dagen streak op Duolingo, tack så mycket :sweden:

22 likes

Noors is zo mogelijk nog schattiger en melodischer dan Zweeds, en nog makkelijker ook.

4 likes

Cries in non-FF_regular

17 likes

Weet ik echt niet meer

3 likes

Hier ook, geen idee wat het überhaupt is

1 like

Ja, en Deens is zooooo lelijk, die slikken driekwart van hun woorden in

4 likes

Noors zit zoals ik het begrijp een beetje tussen Deens en Zweeds in. Ze kunnen de 2 andere talen best begrijpen en zijn best begrijpbaar voor Denen/Zweden dacht ik.
Dan is Noors de beste keuze.

1 like

Ik heb een vriendin uit Noorwegen die typt wel eens in het Noors en in elk geval op schrift is het best te begrijpen

1 like

Haha ja maar gesproken klinkt het (voor mij tenminste) heel anders. Ik heb samengewoond met iemand uit Noorwegen en ik kon na een jaar de telefoongesprekken nog steeds niet verstaan, op wat stopwoordjes na :joy:

2 likes

Oh ja dat geloof ik meteen! Sowieso als iemand in zijn eigen taal spreekt met iemand die dat ook spreekt gaat het sneller dan mij lief is

2 likes

Geschreven lijken alledrie de talen erg op elkaar, maar qua uitspraak is het zo verschillend. Noors is juist de taal die qua uitspraak het dichtst bij het schrift ligt, Zweden doen soms echt rare dingen met hun woorden :sweat_smile: En Denen slikken zoals gezegd grote delen van hun woorden in, die zijn al helemaal moeilijk te volgen…

3 likes

Vond jij het als kind leuk om geschminkt te worden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Lijkt het jou leuk om leuk te kunnen schminken?

• Ja, zowel kinderen als volwassenen
  • Ja, maar alleen kinderen
  • Ja, maar alleen volwassenen
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Het lijkt me leuk om te kunnen grimeren. Dus niet 3 strepen op een kindergezicht en wat glitters en nu ben je een unicorn.

4 likes

Van het dode broertje en de baby en het badwater heb ik nog nooit gehoord.

2 likes