Stel je persoonlijke vraag #50

Nou ja, als je er geen behoefte aan hebt dan is dat toch niet erg?

ik vind het gewoon lekker om te kunnen klikken dus daarom wel chill als het er bij staat, maar het boeit me ook weer niet echt veel

1 like

Wat zijn dat voor telefoontjes? Dat je iemand uit je klas ging bellen of een vreemde?

4 likes

Ja kan allebei zijn!

2 likes

Denk jij dat iedereen op het forum “echt” is, of denk je weleens ja jij bent scam

• Ja ik verdenk sommige forummers van scam
  • Nee iedereen is gewoon echt
  • Weet niet zeker/twijfel

0 stemmers

En dan niet mensen die kleine details weglaten ivm privacy maar gewoon mensen die doen alsof ze een heel iemand anders zijn (bijvoorbeeld omdat ze eerder geband zijn oid)

Voor de ja-stemmers

• Ik kan er ook zo een paar opnoemen
  • Kan niet zo snel een scammer opnoemen maar weet dat ze er wel zijn

0 stemmers

3 likes

Tuurlijk gaat zij te ver door het schelden en zelfs de doodswensen maar jullie zijn ook niet de onschuld zelve.

Geen specifieke forummers hoor want daar ben ik veel te onoplettend voor, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat het nĂ­et zo is op een online forum als dit.

10 likes

Dit inderdaad, zou geen namen kunnen noemen maar moet toch bijna wel zo zijn

1 like

Moet ook wel zeggen dat het ook gewoon af en toe ruk werkt hoor. Hij grijpt nl ook in als je per ongeluk je rijbaan verlaat en dat je goed als je in slaap valt ofzo, maar niet als je wel echt wil wisselen. Schrik je je een ongeluk.

1 like

Mijn lesauto heeft ook lane assist, maar die auto is Duits en daar is de belijning op sommige wegen soms net wat anders. Dus dan zit dat ding aan het stuur te trekken of gaat hij zelfs piepen terwijl ik gewoon netjes op de baan rijd.

Kan me idd voorstellen dat het een uitkomst is als je in slaap dreigt te vallen, maar verder vind ik het een hele irritante functie.

3 likes

Helemaal een ander persoon of echt een scam weet ik niet, maar soms wel echt mensen met zulke tegenstrijdige verhalen dat het sowieso niet allemaal waar kan zijn.

3 likes

Ja mijn auto heeft dit al, echt mega irritant

1 like

Gerelateerd hieraan: heb je als kind/tiener wel eens de kindertelefoon gebeld?

• Ja voor iets serieus
  • Ja voor de grap
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Lijkt me vreselijk vermoeiend al die bedachte details onthouden

2 likes

Er is dus ook een soort kindertelefoon voor volwassenen!

Leuk artikel erover:

6 likes

Ja dat zei een vriendin van mij die daar werkte ook! Maar volgens mij ook dat het dan ook juist belangrijk is om er wel serieus mee om te gaan omdat juist kinderen die wel iets serieus te delen hebben soms eerst zo’n prank call met vriendjes oid doen, voordat ze een keer serieus bellen.

11 likes

Voor jongeren en jongvolwassenen heb je ook verschillende initiatieven op landelijk niveau! Vind het wel heel goed dat het er is.

2 likes

De laatste keer dat ik vliegtickets boekte had ik die optie zelfs niet :smiley:

1 like

Jezus ben ik echt de enige die te ver ging?

Maar ik ga altijd heel makkelijk net iets te ver eigenlijk, zeker als tiener had ik niet echt principes of grenzen qua grapjes. K kan wel echt vrij heftige dingen bedenken die ik toen heel normaal vond, maar ik was op mn school zeker niet de enige. Misschien is dit forum gewoon vrij netjes over het algemeen?

6 likes

Heb je als volwassene ook wel eens prank calls gedaan?

• Ja, maar niet recent
  • Ja, wel recent (afgelopen 5 jaar)
  • Nee

0 stemmers

Wij doen dat nog steeds wel eens tijdens logeerfeestjes maar dan met domme of irritante mannen wiens nummer we nog hebben.

13 likes