Haha zoiets deed ik ook met mijn zus, dan gingen we een aantal keer een nummer bellen en vragen of Koos er was. En dan uiteindelijk bellen en zeggen ‘hoi met Koos, is er nog voor mij gebeld?’. Zo flauw maar wij lagen er echt dubbel om.
Nou, misschien wel te ver nu ik er aan terug denk. We gingen collect callen vanuit een telefooncel en dan uit het telefoonboek allemaal mensen bellen die de Haan heten. Dan vroegen we naar meneer de Haan, zeiden we “heyyy vieze ouwe kippenneuker!” en binnen we op.
Ja, dat was misschien wel te ver.
hadden jullie een ‘enge man’ in de buurt? waar iedereen bang voor was? (en waar je soms dan toch wel naartoe ging voor de thrill)
- ja een
- ja meerdere
- nee
- weet ik niet meer
0 stemmers
‘Eng’ in de zin dat die man altijd boos was als je bal per ongeluk over de schutting heen ging, wat soms wel gebeurde. Wij noemden hem Buurman Brompot en niemand durfde bij hem aan te bellen om de bal te halen
Vind je dat je als therapeut/social worker/psycholoog goed moet zijn in small talk?
- Ja
- Moet niet, wel handig
- Nee is niet belangrijk
0 stemmers
Ben er zelf ook niet goed in dus wie ben ik om daarover te oordelen
Hahah.
Ik kan het het wel maar wil het echt niet. Praat al genoeg. Loop je hier tegenaan?
Wij hadden vroeger een stel in de buurt en hun achternaam was iets in de trant van ‘Baba’ en alle kinderen noemden die man Ali Baba. die mensen waren zo asociaal en gemeen. Maar dat was natuurlijk de perfecte prooi voor alle buurtkinderen. Als je bij hun ging deurtje bellen kwam een van hen ook op de brommer achter je aan. En dat gaf echt zo’n adrenaline kick
Echt zo sneu eigenlijk voor die mensen.
Nee loop hier niet per se tegenaan in mijn werk, maar ik moet zo naar de kapper en dan loop ik er wel tegenaan
Wij hadden een meneer Panis die we altijd meneer Penis noemde en hij werd altijd boos als we tegen zijn huis voetbalden.
Hij had echt volkomen gelijk, maar we vonden het toen echt een Lul.
Ligt een beetje aan wat voor soort cliënt je voor je heb. Ik zou horendol worden van de smalltalk, maar andere hebben dat juist dat soort gesprekjes nodig.
Het is vooral handig dat je dat kunt inschatten als ondersteuner
Stel je voor dat we buiten het werk ook nog zo sociaal moeten doen. Ik zal dan helemaal een lege batterij zijn 🪫
Niet per se heel iemand anders zijn, maar ik lees hier wel vaak genoeg verhalen die ik niet geloof. (Verzonnen of flink aangedikt).
Ja de overbuurman van mijn buurmeisje die altijd naakt voor het raam ging staan als wij in haar slaapkamer aan het spelen waren. Uiteindelijk hebben wij het aan haar vader verteld en die heeft die man even goed de waarheid verteld. Maar wij vonden hem dus heel eng als wij hem op straat tegenkwamen.
Oh ja dat gebeurt sowieso, maar ik bedoel echt mensen die doen alsof ze iemand anders zijn en dat minstens 80% nep is
Heb dat ook vaak bij mensen die hele nietszeggende dingen posten
Geen enge man, wel een enge vrouw. Ze deed niet vervelend naar ons als kinderen, maar we kregen zelfs op onze leeftijd toen wel al een rare vibe van haar en vonden haar daarom altijd een beetje gek/eng.
Jaaaren later hoorde ik dat ze niet meer bij bapaalde winkels en cafés mocht komen omdat ze niet van (jonge) mannen af kon blijven. Volgens mij had ze ook weleens een taxichauffeur betast.
hahahahah
Ik cringede altijd bij de smalltalk van hulpverleners als het te lang doorging. Helemaal verwarrend als zo’n smalltalker ineens start met een vrolijke luchtige ‘hoe gaat het!? ’ . Je start altijd met blabla dus dit is ook nog geen serieuze vraag, toch? Vraag ik het terug? Nee is raar toch?
Helemaal kut als het uur niet vergoed werd door de zorgverzekering, dan vloog voor m’n gevoel het geld zo weg de lucht in.
Blij dat mijn huidige psycholoog niet aan smalltalk doet.
Ja, maar deze man was ook serieus veroordeeld voor misbruik bij minderjarige kinderen (waaronder z’n eigen), dus ik denk dat de angsten wel redelijk terecht waren. Weet nog dat een buurmeisje een keer een opmerking daarover maakte (niet oké ook hoor, maar we waren nog wel echt jong toen) toen ze mot met hem had en hij toen achter haar aan ging rennen. Was echt eng toen.
Vind jij de Hawk Tuah memes/hype grappig?
- Nee want vrouwonvriendelijk
- Gewoon nee
- Ja hilarisch
- Matig
- Hawk Tuah?
0 stemmers