Nee juist fijn! Anders zit ik de hele dag in waiting mode.
Tien twintig
Dit! Allemaal gehad hebben, kan ik daarna weer rustig doorleven.
30.000 euro spaargeld op je 30ste
- Ik ben 30 of ouder en heb/had dit wel
- Ik ben 30 of ouder en heb/had dit niet
- Ik ben jonger dan 30 jaar en ga dat niet halen
- Ik ben jonger dan 30 jaar kan dat wel halen
- Ik ben jonger dan 30 jaar en heb al 30.000 euro spaargeld
0 stemmers
Ik was goed op weg, totdat ik een huis kocht met mijn partner. Zij heeft het daarentegen wel, jonger dan 30.
Ik hoef dat ook echt niet? Ik wil/ga nooit een huis kopen dus zoveel spaargeld is niet nodig.
Dat vind ik echt het heerlijkste aan onregelmatig werken: elke week is anders en daardoor nooit zondagsblues of een sleur.
Wel alleen als ik de komende 4 jaar met huisgenoten blijf wonen en de huur ongeveer gelijk blijft en er geen gekke dingen gebeuren.
Side note: met die gezellige studieschuld sta ik onderaan de streep nog steeds in de min.
(Nee, (nog) niet extra afgelost dus.)
Wat is voor jou van toepassing? In het kader van millenials worden de rijkste generatie ooit.
- Mijn (schoon)ouders hebben een financiële bijdrage gedaan bij het kopen van mijn huis
- Ik heb een hypotheek bij mijn (schoon)ouders
- Ik ga waarschijnlijk (deels) een huis erven
- Ik heb dit allemaal niet
0 stemmers
Side note dat er alleen niet voor gespaard is (erfenis)âŠ
Onze aannemer was met de noorderzon verdwenen met onze voorschotten. We hebben dan een deel geleend en een deel gekregen bij onze (schoon)ouders. De kosten voor een warmtepomp en afwerking achtergevel moesten opnieuw betaald worden.
Krijg jij van je (groot)ouder(s) een erfenis?
- Ja, het geld
- Ja, vastgoed
- Ja, kunst
- Nee, misschien wat ouwe meuk
- Nee, dat kost me geld dus ik weiger een evt erfenis
- N.v.t.
0 stemmers
(als je het niet weet geldt ook: n.v.t)
Valt onder n.v.t.
Nou mijn ouders zijn gescheiden. Van de ene kant weet ik dat er wel wat spaargeld en een koopwoning (dus vastgoed) is. Van de ander weet ik dat er schulden zijn en een huurwoning, dus vermoedelijk kan ik die beter weigeren
Slaap je met een knuffel(s) in bed?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja hier iets vergelijkbaars, moet nog eens uitzoeken hoe dat zit want ik vraag me af of het mogelijk is om wel het huurhuis leeg te ruimen/goed op te leveren en de uitvaart etc in te regelen (gaat beide ook aanzienlijke kosten opleveren maar goed er is niemand anders om dat te doen en kan het moeilijk aan de gemeente overlaten), en niet de schulden te erven in de slipstream hiervan.
Dit was van de week nog in het nieuws: In de schulden na een erfenis: 'Ik kreeg dit ineens op mijn bord'
Blijkbaar is er een mogelijkheid om een erfenis âbeneficiair te aanvaardenâ. Maar of je dan wel een huis mag opruimen om vervolgens wel de schulden te weigeren denk ik niet.
Last time I checked was ik onterfd, maar mijn moeder gaat sowieso nog zo lang leven dat ik er anders weinig aan zou hebben.
@dblauw de echt boeiende vraag hier is hoeveel van de nee stemmers een veelvoud van dat geld in vermogen hebben.