Batiste al geprobeerd? En dan ‘s avonds aanbrengen voor het slapen, dat werkt voor mij het beste.
Ja jij hebt dan waarschijnlijk vet haar van jezelf. Dus ik snap dat het dan heel snel vet wordt, valt bijna niet tegenop te wassen. Ik wens soms dat ik dat heb met mn gortdroge haar haha
Ik vind die van Olaplex heel fijn, die geeft ook niet zo’n viezig stroef gevoel aan je haar. Maar die is wel duur
Altijd hetzelfde gehad en ik red het nu 2 dagen op de volgende manier:
2 x wassen met Lush Big shampoo, goed op de hoofdhuid met zo’n shampooborstel.
Amplify conditioner van Authentic Beauty Concept (een licht schuimende hele lichte conditioner die ook echt transparant is en eruit ziet als shampoo).
Direct na het wassen föhnen.
Beetje Aveda droogshampoo poeder (dat is geen spray en irriteert totaal niet) op m’n aanzet doen na het föhnen, daar wordt het een beetje stroef van.
Dag 2:
Monday droogshampoo (kruidvat, lichtroze bus).
Haar doen, haarspray.
Spray uitborstelen zodra het gedroogd is.
Nog heel lichtjes een klein beetje haarspray erover als ik het gekruld heb en anders laat ik het zo na het uitborstelen.
Dan heb ik dus 2 dagen écht netjes geen vet haar en dan moet ik het echt wel wassen. Als dat in m’n schema van wanneer het schoon moet zijn niet uit komt kan ik dan eventueel nog dag drie met Monday droogshampoo in een staart, maar eigenlijk is het dan wel vies.
Als ik dit allemaal overigens niet doe en alleen was is het gewoon 20 uur later weer baggervet.
Oh wauw, ik durf niet meer te klagen over mn mega droge krullen van nature (die ik verafschuw)
Nou ik ga het toch maar vragen, hoevaak per week was jij jouw haren?
- Het verschilt
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Meer dan 7 keer per week
0 stemmers
Je mist 0 als optie
Dan maak je zelf die poll aan, maar jij doet maandelijks of jaarlijks?
Nee ik doe 2 x per week. Dat heb ik ook gestemd.
Een keer per twee weken.
Ik heb in de avond al bijna vet haar als ik het ‘s ochtends gewassen heb. Ik kan echt maximaal 1,5 dag zonder wassen, maar ik was nooit overdag m’n haar, dus elke dag.
En ik zou misschien een keer kunnen afbouwen, maar ik weet nooit wanneer. Want in de vakantie zwem ik vaak of ben je goor door zonnebrand. En ik ben tijdens werk e.d. echt niet toonbaar als ik drie dagen m’n haar niet was. Misschien als ik wat probeer met droogshampoo. Maar ik weet niet of dat mee telt in het wassen.
Dat is in mijn ogen wel echt zegmaar luxe haar. Waar je elke shampoo en conditioner in kan doen en het komt er telkens glad glanzend uit. Ik heb vrienden met dat haar en ik ben zelden jaloers, maar daar ben ik echt jaloers op.
Nou het is meer een zielig dun bosje haar dat van pure ellende niet langer wil groeien dan net niet schouderlengte. Maar ik zal het in het vervolg luxe haar noemen
Glad en zacht is het meestal wel op mijn doodgeblondeerde punten na.
lijkt me zo kut om 5/6/7 keer pw je haar te wassen echt een nachtmerrie
Maar dit schrijf je waarschijnlijk omdat jij dik en/of heel lang haar hebt dat zwaar is en misschien lang droogt.
Mijn haar is juist dun en niet heel lang en droogt snel. Dus als ik toch douche dan kost het me onder de douche 1 min extra werk en daarna droogt het of snel aan de lucht of ik föhn het in 4 min droog.
2 keer per week maar eigenlijk zit mijn haar dan alleen goed op de dagen dat ik het heb gewassen, de tweede dag zit het eigenlijk al behoorlijk shitty en de derde dag moet ik dan echt even doorheen en doe ik het dan maar strak naar achteren. Ik accepteer dan ook maar gewoon dat ik er de meerderheid van de week niet uit zie eigenlijk Ik kan het gewoon niet opbrengen om mijn hele haar routine meer dan twee keer per week te doen haha. Helemaal met het oliën van mijn haar ook, echt hou op haha.
hmm ik heb totaal geen dik haar. echt heel gemiddeld, ook niet dun en qua lengte net onder mijn behabandje. maar het hele proces van 2x shampoo, conditioner + hoofdhuid serum, om de wasbeurt een masker, na het wassen leave in creme en serum vind ik zooo vermoeiend
Hele verpakking openen, beetje op je hand strooien en met de vingertoppen aanbrengen werkt bij mij het best. Dan laten ‘intrekken’ en met een kammetje door m’n haar om de achtergebleven deeltjes/waas te verwijderen.
Als ik sochtends m’n haar was en ik breng dit die avond voor het slapengaan in, kan ik de volgende werkdag tot 18:00 nog net uitzingen.
Maar dus wel een jeukende hoofdhuid daarna.
Nou ja van droogshampoo gaat je haar uitvallen toch en zogenaamd van je haar vaak wassen ook dus ja dan maar beter schoon ten onder
Na het wassen appelazijn + water over je hoofd gieten en even laten intrekken. Daarna uitspoelen (de geur verdwijnt direct) daarna direct je haar drogen, of iniedergeval de bovenkant zodat je hoofdhuid droog is. Daarna direct een beetje talkpoeder op de roots deppen met een kwastje (dus echt je hoofdhuid vermijden)
Maar misschien heb je dat allemaal al geprobeerd haha.
Edit : ik weet verder niet hoe je je haar draagt, maar het helpt bij mij ook dat als ik het vast doe, ik het in een clip vast zet. Dan blijft mijn haar zo goed! Maar zodra ik het in een hoge staart of knot gooi lijkt het veel sneller vet te worden.