Stel je persoonlijke vraag #50

Ik was ook vrij terughoudend om die roze te proberen maar zit een hele lekkere vanillecreme in :smiley:

En @Karl_Lagerfeld wij hebben inderdaad een spaarpot voor dit soort dingen. Dus ik weet dat er geld is om te bekostigen, anders zou ik het zeker verzekeren

1 like

We hebben geen apart potje voor de kist, maar wel gewoon spaargeld.

9 likes

Ja, maar eerlijk als chocolade betrokken is vind ik iets al snel er lekker uit zien

1 like

En mijn werkgever zamelt 0,20 cent bij elke werknemer per overlijden in om dit aan de families te schenken. Met 14.000 personeelsleden in BE is dat wel een mooie gift bovenop de verzekeringen.

27 likes

Dat, en daarnaast keert mijn werkgever bij overlijden drie maandsalarissen uit aan mijn partner of familie.

6 likes

Wow door deze comment weet ik eindelijk waarom ik ooit met een foto in de krant stond. Het enige wat ik kon herinneren was dat het iets te maken had met dansen en een goed doel maar wist niet meer welke. Nu denk ik ja het was sowieso deze want dit klinkt opeens veelste bekend

Wij hebben pas sinds we kinderen hebben een uitvaartverzekering omdat de kinderen dan mee verzekerd zijn. Ingeval van overlijden van een van ons komt er op bepaalde manieren geld vrij (verzekering / werkgever oid). Maar voor de kinderen is dat natuurlijk niet… en dan wil ik gewoon alles wat ik wil kunnen doen (nouja je kunt niet alles van dat bedrag maar wel redelijk wat).

2 likes

Mijn moeder drukt me al anderhalf jaar op het hart, iedere keer dat ik haar zie, zo’n verzekering af te sluiten. En elke keer vergeet ik het weer :upside_down_face: oeps

1 like

Je weet dat een overlijdensrisicoverzekrting niet hetzelfde is als een uitvaartverzekering? Een uitvaartverzekering verzekert de kosten voor een begrafenis of crematie en een overlijdensrisicoverzekering vangt het wegvallen van inkomsten na overlijden op (zegt Google). Maar misschien bedoel je dat het spaargeld jouw ā€˜uitvaartverzekering’ is. Dan heb ik niks gezegd :smile: Maar het zou vervelend zijn als je onterecht denkt voor iets verzekerd te zijn.

2 likes

Ja heb een beetje hetzelfde. Dus als iemand nog een tip heeft voor een goede uitvaartverzekering dan sluit ik hem vaanavond nog af.

3 likes

Geld is geld. Of je nu een uitvaart verzekerd krijgt, of een lump sum krijgt uitgekeerd los van de uitvaart je kan het op allebei de manieren betalen. Wij hebben ook een overlijdensrisicoverzekering, vind ik eigenlijk betere value for money.

13 likes

Mijn ouders hadden altijd een uitvaartverzekering voor mij en toen ik uit huis ging heb ik die gewoon overgenomen bij Dela. Eigenlijk nooit in verdiept wat voor een polis ik nu heb :rofl: Zal wel goed zijn

1 like

Ja dit inderdaad, mijn vriend kan de uitvaart prima betalen van het geld dat hij krijgt als ik kom te overlijden.

3 likes

Mijn ouders hebben er maar vast eentje afgesloten bij mijn geboorte. :joy:

Toen mijn vriend en ik geen cent te makken hadden heb ik er ook 1 voor hem afgesloten. Inmiddels zijn we denk ik oververzekerd met ook nog een overlijdensrisicoverzekering bij de hypotheek en nog 1 los. Mag ik wel eens induiken.

3 likes

Mijn vriend krijgt 3 ton als ik doodga, hij redt zich wel met die uitvaart.

14 likes

Ja mijn vriend kan een prima uitvaart regelen van mn spaargeld veel plezier ermee

6 likes

Hoe heb je dit geregeld? Wij hebben toen bij de hypotheek een ORV afgesloten, maar dat bedrag wat wordt uitgekeerd wordt steeds lager naar mate de tijd verstrijkt en loopt ook af wanneer de hypotheek afloopt. Dus daarna krijg je eigenlijk niks meer mocht het dan fout gaan :joy:

Het geld op de reking komt niet direct beshikbaar voor nabestaanden om een uitvaart te betalen. Dan zouden ze het alsnog moeten voorschieten.

3 likes

Maar dan heb je toch zelf voor een lineair dalende verzekering gekozen ipv gelijkblijvende

2 likes

Haha same, dit oplaaiende gesprek is een goede stok achter de deur!

3 likes