Hier is het inmiddels alweer overgetrokken. Ik vond de wolken wel echt moooooi vanavond! Ze vlogen heel snel over, veel kleurverschil, van heel laaghangende bewolking in een paar minuten naar hoge wolken. Heb denk ik 3 kwartier naar buiten staan te staren ![]()
Mijn vriend had als verrassing ben en jerry’s en kaneelbrood voor me besteld. Alleen was ik aan het douchen en heb de bezorger dus gemist
in het onweer. Echt heel lullig
Douchen met onweer ![]()
Kan dat niet? ![]()
De kans is natuurlijk mega klein dat er iets gebeurt, maar er wordt altijd voor gewaarschuwd niet onder de douche te gaan tijdens onweer:
Wat moet je doen bij onweer? - Rode Kruis Nederland.
Maar je wint nog eerder de staatsloterij.
Ik zag dit net op Twitter
Afgewezen worden door je huisarts, is dat de ergste afwijzing die er is?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wow ik dacht eigenlijk dat dit bijna niet kon, een patient afwijzen? Qua recht op zorg? Maar blijkbaar wel?
Misschien ging dit gesprek wel ongeveer zo:
“Hoevaak belt u de huisarts?”
“Ongeveer 3x per week”
“Nah ah”
Dan zou ik het wel snappen
Ze willen hier wel weten wat je hebt aan ziektes en medicatie en misschien als er veel mensen zijn met veel zware klachten dat ze het dan niet aankunnen qua personeel ofzo? Kan het me op zich voorstellen als ik zie dat hier in de praktijk je gemiddeld over twee weken pas terecht kunt
Maar dit heeft dan toch niet te maken met dat het ‘geen match’ is maar dat iemand eigenlijk bij geen enkele huisarts terecht zou kunnen.
Ja normaal ga ik in een metalen boot met dichte kooi zitten maar het was haar was dag helaas
De twitteraar is zelf huisarts dus ik denk dat dit als werkgever is.
Edit: hmm als ik het nog een keer lees toch niet, op basis van die laatste zin
Oh ja ik kan me zeker mensen voorstellen die je liever kwijt dan rijk bent hoor. Maar ik dacht dat het recht op zorg (juridisch) misschien sterker gold? Net als dat het moeilijk is om een bepaalde student te weren van een vak of opleiding, ondanks dat diegene alleen maar storend is voor andere studenten (want recht op onderwijs). Maar heb hier de ballen verstand van hoor.
Waarschijnlijk/vermoedelijk is dit iemand die nu gewoon een huisarts heeft, waar die (ook) niet tevreden over is en zich wil overschrijven en dat deze praktijk de policy heeft om dan eerst vrijblijvend kennis te maken.
Grotere dorpen/steden met meerdere praktijken doen dit wel vaker zo om “shoppen” te voorkomen.
Waar ik werk heeft het dorp maar één praktijk en als mensen in dat dorp komen wonen gaan we die niet weigeren, ook niet als ze irreële wensen hebben, dan proberen we die maar direct de kop in te drukken.
mensen met een kind:
Zou jij je kraamzorgster durven afwijzen als je een mismatch had ervaren?
- Nee want durf ik niet goed
- Nee want ik kan dat een paar dagen wel aan
- Ja dat durf ik
0 stemmers
Ja dat was ook mijn gedachte, maar lijkt me heel ongemakkelijk als je het niet goed durft aan te geven en je in je huis zit met iemand die je liever kwijt wil.
Nu achteraf zeg ik dat had ik moeten doen. We hadden eerst een andere die was echt fantastisch maar door omstandigheden moesten we voor de laatste drie dagen wisselen en dat klikte echt gewoon niet. Ze was nog geen kwartier binnen toen ze zei ‘Gelukkig is het maar voor een paar dagen’ en achteraf denk ik toen had je moeten zeggen Je mag wel gaan
Ik had bij de eerste echt iemand wat niet klikte. Ik zag het eigenlijk al toen ze binnenstapte. Maar ik dacht toen ooh die paar dagen lukt wel. Dus niks gezegd terwijl het echt vreselijk was eigenlijk. Ben normaal niet op mn mondje gevallen, maar ik was toen niet mezelf zeg maar.
Daarom bij de tweede bedacht dat ik dat nooit meer zou laten gebeuren. Maar toen hadden we een hele leuke lieve vrouw.
Mensen met een kind
Als je buiten te maken hebt met een jengelend of huilend kind, niet luistert etc en het is duidelijk dat je het moeilijk hebt;
- Dan vind ik het fijn dat iemand vraagt of het gaat en/of diegene iets kan betekenen
- Dan wil ik dat niemand zich ermee bemoeit
- Afhankelijk van het moment/ de situatie
- Anders
0 stemmers
En degenen die het zien gebeuren
- Ik vraag of ik iets kan doen
- Ik bemoei niet
- Anders
- Afhankelijk van de situatie
0 stemmers
Ik heb eens gehad dat een vreemde man gewoon tegen m’n zoontje begon te praten en dat helpt echt (voor eventjes). Ik vond dat toen wel heel fijn. Of de medewerker in het Nijntje Museum die hem even mee nam om hem ergens af te leiden omdat ik even druk was met de baby. Maar ik wil niet dat iemand dingen gaat zeggen als ‘even normaal doen, stel je niet aan’ want dat is niet mijn opvoedstijl.
Andersom heb ik het ook wel eens gevraagd, of ik kon helpen door het kind af te leiden. Vaak is het antwoord toch nee. Of ik begin meteen tegen het kind te praten maar dat ligt echt aan de situatie.