Ik zou als kinderloze denk ik te hulp schieten als een moeder met 2 of meer kinderen/babies op pad is en eentje wegloopt oid en die moeder zelf geen kant op kan. Dan zou ik het weglopende kind met een grapje proberen tegen te houden en samen terug naar de moeder lopen of samen wachten tot de moeder er is.
O ja dit heb ik ook een keer gedaan in de efteling hahaha. kind ging er als een malle vandoor rennen onder de wachtrijen door. Als volwassene kun je daar natuurlijk niet doorheen dus ze kon niet achter m aan dus toen heb ik m in een soort reflex bij de arm gegrepen
Jouw huisartsassistente:
- Geweldig mens
- Neutraal/geen mening over
- Prima
- Vreselijk
0 stemmers
N.a.v. allerlei posts in het waar erger je je aan topic.
Ik vind haar wel leuk maar de laatste keer dat ik bij de huisarts was, moest het van haar, niet van mijzelf of de huisarts zelf. Het ging om medicatie voor adhd wat ik al jaren af en toe gebruik. Toen ik dus bij de huisarts kwam zei de huisarts zelf " haha wat een onzin zeg". En was ik binnen 3 minuten weer de deur uit. Zo droog
To be fair, ik bel bijna nooit omdat ik nooit wat heb. Dus heb haar maar 1 x gesproken voor iets serieus waar ik mij echt zorgen over maakte en toen was ze super.
Zelfs nog geregeld dat ik eerder kon komen, zodat ik niet te lang hoefde te wachten
Geen idee eigenlijk, ik bel misschien 2 keer per jaar als ik dat al red en ik weet niet eens of ik dan altijd dezelfde persoon aan de telefoon krijg. Maar heb in ieder geval nog nooit iemand aan de telefoon gehad die uitgesproken onaardig was
Nav posts hier heb ik eens tegen ze gezegd dat ze zo geweldig en behulpzaam zijn en ik weleens hoor dat dat anders is. Toen zei ze dat 't vaak door de huisarts opgegeven wordt welke toon je aan moet slaan of af moet houden.
Geen idee of 't klopt, maar ik ben iig gezegend met 2 geweldige assistenten en een lieve huisarts
Ik bel alleen voor herhaling van medicatie maar nooit voor een afspraak bij de huisarts zelf of een andere vraag. Dat belletje gaat ook altijd supersnel want ze heeft wel meer te doen dus het ophangen en het groeten boeit me ook echt 0.
Wat stom van je huisarts om zo over een directe collega te praten
Ik moest een keer tijdens kraamverlof, dus had toch niet veel te doen, gedurende iets van drie maanden iedere een à twee weken een afspraak met de huisartsassistente voor iets vervelends maar verder ongevaarlijks en vond het achteraf best gezellig, aan het einde wist ik van alles over de gang van zaken in de praktijk, haar kleinkind en pensioenplannen
Ja dit heb ik ook meegemaakt en toen bood de huisarts heel uitgebreid haar excuses aan terwijl ik het zelf niet eens had aangekaart, ze heeft een paar keer gezegd dat ze er echt niet blij mee was voor mij was het niet zo erg maar het was wel zonde van haar tijd
Eigenlijk wel maar ik vond het wel grappig. Geen idee of mn huisarts er zelf nog iets tegen haar erover heeft gezegd maar ik snap wel dat ze het irritant vindt dat haar assistente zelf een afspraak inpland zonder dat de patient daar zelf om vraagt. Maar misschien is dit wel een veel voorkomend iets.
Heel blij met onze praktijk want ze zijn goed bereikbaar en fijne assitentes en huisartsen.
Ben al lang blij dat ze bereikbaar zijn. Bij een vriendin krijg je inmiddels geen assistente meer aan de telefoon (behalve spoed) maar moet je terugbelverzoek doen.
Misschien dat dit wel standaard is hoor maar toen ik een keer een dagje werd opgenomen in het ziekenhuis belde de huisartsassistente om even in te checken en of alles goed was. Dat waardeerde ik echt enorm!
Maar dan heb je ook daadwerkelijk direct zorg nodig gehad, dan is dat zeker vriendelijk. Ik vind dat niet te vergelijken met een huisartsassistente die zelf een afspraak inpland zonder dat de patient erom vraagt. Ze wilde dan dat m’n bloeddruk werd opgemeten, zelfs dat heeft de huisarts niet gedaan toen ik “moest” langskomen van haar.
BIj mijn vorige huisarts had ik een heel lieve assistente, alleen klikte niet totaal niet met mijn huisarts. Was alleen nergens anders plek in de buurt. Nu wel overgestapt en nog geen idee hoe de assistentes hier zijn., nog niet hoeven bellen.
Oké ‘vreselijk’ is wel erg streng, zou het eerder als ‘niet heel prettig’ omschrijven. Ze zijn bij mij erg efficiënt, op het botte af, en dat ligt mij niet.
Oh god over overstappen gesproken ik moet al jaren overstappen naar een andere huisarts wegens afstand. Mijn huisarts had een andere huisarts doorgegeven die ze kent en goed vindt maar alles zit vol. Nu is mn huidige huisarts een uur rijden verderop. Kan eigenlijk niet maar ik ga zelf misschien 1 keer per 5 jaar naar de huisarts en ik zit op loopafstand van de SEH/Ziekenhuis. Dus ik denk dan, naja prima.
En ben jij tevreden over je huisarts?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja ik doe maar 2 keuzes
Nja ik kan me niet voorstellen dat een huisarts sommeert kortaf te zijn, maar kan idd wel zijn dat de huisarts er iets van zegt als hij allemaal onnodige consulten ingepland krijgt of als de wachttijd extreem lang is omdat de assistente lekker zit te kletsen.
Ik heb het als geneeskundestudent een zomer als bijbaantje gedaan en vond het echt superleuk. Was in de zomer wat rustiger dus iets minder boze patiënten die lang op een afspraak moesten wachten, en vond vooral ook al die oude mensen die bellen voor een herhaalrecept of vrij simpele vragen echt te schattig. Lijkt soms ook een sociaal aspect in te zitten en vond het wel fijn dat daar ruimte voor was. Maar dit was <10 jaar geleden, ben erg benieuwd hoe dat nu is met de bizarre onderbezetting en overbelasting.
Zou jij het erg vinden als je je huisarts ook prive ziet, bijvoorbeeld je sport in hetzelfde klasje of jouw kind zit in dezelfde groep als zijn/haar kind.
- Ja
- Nee
- Mwah
0 stemmers
Volgens mij is ze wel fatoe maar ja dan denk ik toch: je hebt me echt op mijn allersneust en trillerigst meegemaakt en ik heb je laatst een close-upfoto van voetschimmel/eczeem gestuurd, toch een beetje ongemakkelijk. Maar misschien schept dat juist een band, haha.