Stel je persoonlijke vraag #50

Er zijn ook protocollen en richtlijnen waar een assistente zich aan heeft te houden. Sommige medicijnen mogen niet worden uitgegeven zonder consult, ook niet als herhaalrecept. Of waar elke paar jaar een check voor moet worden uitgevoerd. Een assistente plant meestal geen afspraken voor de gezelligheid.

1 like

Ik weet het niet. In het verleden heb ik op de kinderen gepast van mn huisarts, ik ken dus haar kinderen en haar huishouden. Op consult willen bij haar was voor mij dus een no-go dus ik ging naar de andere huisarts waarmee ze de praktijk deelde. Ik vind het dan toch te dichtbij komen, bovendien lijkt het me als huisarts zelf ook niet zo prettig.

@Discopony dat lijkt me vanzelfsprekend

1 like

De assistente van de huisarts in mijn oude woonplaats kende mijn beste vriendin. Nadat we daar achter waren gekomen, heeft ze me echt op het hart gedrukt dat werk en privé goed gescheiden houdt. Vond dat toen wel lief, maar niet nodig dat ze dat zei, want ik vertrouw er op dat ze dat zou doen. Vond dat ook helemaal niet ongemakkelijk, Zoetermeer is nou eenmaal net een dorp soms, haha.

Maar ik denk dat ik het niet heel fijn zou vinden als mijn huisarts of de assistente bij mij in het softbalteam zou zitten ofzo. Aan de andere kant zou ik dan ook hopen dat iemand werk en privé gescheiden kan houden.

1 like

Bij mijn oude huisarts in een klein dorp hadden mijn zus (12 jaar ouder) en ik dit een soort van vroeger. Zijn oudere zonen zaten bij mijn zus in de klas en zijn jongere dochters zaten 1 of 2 klassen lager dan ik. Mijn zus paste vroeger ook op op die dochters. Ik vond dat eigenlijk altijd wel gezellig. Als ik dan langskwam werd er altijd eerst even gekletst over hoe het met iedereen was. Ook gezinsleden en partners van gezinsleden die hij nooit als patiënt had gehad maar dan nog kende omdat ze mij weleens op kwamen halen van het schoolplein. Zijn vrouw was in dezelfde praktijk huisarts en heeft mij letterlijk geboren laten worden als verloskundige. Heel de praktijk inclusief doktersassistenten woonde in of rondom het dorp. Dus die kwam je dan ook weleens tegen als ze in hun vrije tijd aan het drinken waren op een of ander dorpsfeest. Ik vond dat juist wel fijn want daardoor kende ze je door en door. Nu heb ik een huisartsenpraktijk, geen vaste huisarts mogelijk, in een grote stad en mis die (schijn van) persoonlijke betrokkenheid wel.

1 like

Ik had echt een geweldige huisarts maar hij is naar Zweden geëmigreerd en nu heb in écht een botte lul haha. Kwam voor mentale klachten en hij werd er echt ongemakkelijk van. Gelukkig ben ik verhuisd en moet/mag ik een ander, moet dat eigenlijk ff snel proberen te regelen.

2 likes

Ik heb een keer een minder leuk contactmoment gehad met mijn huisarts door een miscommunicatie. Maar toen ik een paar weken terug daar was voor een doorverwijzing was ze echt heel aardig, ben sowieso heel erg tevreden over deze praktijk. Moet vaak wel lang wachten aan de telefoon maar dat accepteer ik gewoon haha.

1 like

Hebben ze je dan afgemeld als patient alleen omdat je in een ander postcodegebied woont? Ik woon al jarenlang buiten het postcodegebied van mn huisarts.

Ik moet nu ineens weer denken aan iemand die z’n postcode waar hij woonde als kind heeft getatoeeerd. Vind je dit een sneue tattoo?

• Ja wtf
  • Nee leuk juist
  • Wel oke
  • Geen mening

0 stemmers

1 like

Mijn oom was jarenlang mijn huisarts en mijn moeder werkte daar als doktersassistente. Toen mijn oom met pensioen ging werd zijn collega mijn huisarts en hij kwam ook vaak bij ons en mijn oom thuis met feestjes, borrels, verjaardagen etc. Inmiddels is die man ook met pensioen en heb ik een vrouw die ook bij die praktijk heeft gewerkt. Dus als ik haar zie moet ik altijd de groeten doen aan mijn ouders, ik vind het wel lief.

2 likes

Niet tevreden over huisarts en assistentes. Mag helaas niet overstappen. Maar al meerdere keren gehad dat klachten niet serieus genomen werden (bijv te lang met hoornvliesontsteking gelopen voordat ik naar oogarts werd doorverwezen. Ze wilden me niet zien terwijl ik duidelijk aangaf dat dit geen normale oogontsteking is (witte ontstekingsvlekken op mijn iris + heb hoge sterkte en dat is altijd risicovoller) of dat heel bot tegen mijn zoontje werd gedaan (zoontje keihard krijsen want bang,), en zeggen dat ie niet moet aanstellen en dat wij hem beter de baas moeten zijn.

2 likes

Ik kwam mijn apotheker altijd tegen als ik naar mijn werk fietste hij reed de tegenovergestelde richting op, was wel grappig dat hij mij toen herkende

1 like

Vind het beetje petty om te oordelen over iemands tatoeages. Oke tenzij ‘mitchell’ in grote gotische letters in je nek of op je voorhoofd

4 likes

Niet oordelen is niet oordelen! Ook dus niet als Mitchell toevallig niet jouw smaak is.

50 likes

True. Ik vond mezelf ook al vrij hypocriet hahaha

3 likes

wow, vind dat wel heftig als je zo wordt behandeld bij je huisarts

Jup, ze hebben ook zowat alleen maar negatieve recensies op google. Maar toen we hier kwamen wonen, waren ze de enige met plek (logisch achteraf denk ik haha) Gelukkig is er vaak een waarnemende huisarts die wel heel fijn is.

1 like

Als hij dat leuk vind lekker doen hahah. Vind zoveel tatoeages lelijk, maar zullen mensen ook wel van de mijne vinden. Vind eentje van mezelf ook lelijk hahahah😂

1 like

Welke nerd-eigenschappen heb jij?

• Obsessie/fascinatie voor een specifiek onderwerp
  • Star wars/star trek fan
  • Blijft achter op sociaal vlak
  • Kan programmeren
  • Speelt weleens D&D of Magic of iets vergelijkbaars
  • Gamet
  • Was altijd heel goed op school/opleiding/universiteit
  • Kan goed schaken
  • Favoriete genre is fantasy/sci-fi
  • Hebt weleens geLARPd
  • Houd van bordspellen
  • Lees fanfics
  • Ik doe/heb/ben dit allemaal niet
  • Ik doe/heb/ben nog iets anders nerd-achtigs wat hier niet tussenstaat namelijk

0 stemmers

2 likes

Dit doet me iets teveel aan mijn autisme test denken

16 likes

Iets anders, namelijk: ik houd van schrijven, fanfics lezen, geschiedenis en bordspellen spelen.

3 likes