Stel je persoonlijke vraag #50

Mijn guilty pleasure zijn kasboekjes lezen en vond deze heel opvallend: €205 op de spaarrekening en ruim €120.000 in beleggingen (en 20k schuld bij z’n moeder :upside_down_face:). Maar klopt zeker wat je zegt, spaargeld zegt niet zo veel. Al zou ik persoonlijk wel stress krijgen van de verhouding spaargeld - beleggingen van deze man :sweat_smile:.

3 likes

Bedenk me alleen wel dat mijn vader wel een koophuis heeft, maar ik heb geen contact meer en was even vergeten dat hij ook een ouder is, haha.

3 likes

Gezien het landelijk percentage onder die doelgroep (zeg 55+) is dat best bijzonder ja. Meer dan 70% heeft een koopwoning (aldus CBS haha)

2 likes

Ik word altijd heel erg geconfronteerd met dit soort informatie en word daar jaloers van op leeftijdsgenoten (en dat vind ik lelijk en kut). Het zou het leven echt makkelijker hebben gemaakt en ondanks dat ik het de ander (meestal, niet altijd hahaa) gun, vind ik het ook oneerlijk ofzo, maar it is what it is.
Sinds het overlijden van een van mijn ouders ben ik zelfs meer geld kwijt aan zorgen thuis en ik heb echt mensen in mijn omgeving die zich dit gewoon niet kunnen voorstellen. Überhaupt niet dat het bij ons de omgekeerde wereld was en is (dus i.p.v. geld van ouders krijgen, geld áán je ouders geven)
Wat dat betreft is dat voor mij echt altijd wel een grote kloof.

35 likes

heb jij vakantieplannen voor deze zomer (of net ervoor of daarna)? alleen of samen met iemand maakt niet uit.

• ja en al geboekt, geregeld of gepland
  • ja in grote lijnen bedacht maar nog niets concreet
  • nee want ik heb geen vakantie meer aankomende tijd
  • nee want ik ben er nog niet over uit en ik wil nog wel wat bedenken

0 stemmers

3 likes

Ik ga naar schoonfamilie in (Koerdische deel van) Irak, voor het eerst. Vind het wel beetje spannend!

31 likes

Ja, dit is een naar gevoel. :no_mouth:
& ik vrees er ook voor dat ik in de toekomst geld aan mijn ouder ‘‘moet’’ geven/de verwachting er is. Terwijl ik mijn zaken lang niet op orde heb. Nou ja. Het kan altijd erger - denk ik dan maar altijd. Ik heb zojuist kunnen invullen dat de vakantie al geregeld is. Luxe!

3 likes

oh ja snap ik, voor het eerst ontmoeten en daar dan ook meteen verblijven
slapen jullie ook bij die familie of hebben jullie wel een andere slaapplek?

1 like

Zijn ouders hebben daar een huis waar we gaan verblijven, dus dat is prima. En mijn schoonzus (wat tevens een vriendin van mij was voordat we schoonzussen zijn geworden) gaat tegelijkertijd met haar gezin en zij is wel eens eerder geweest. Dus dat stelt me ook wel wat gerust. Maar idd de taalbarrière en zoveel familie ontmoeten vind ik wel spannend.

6 likes

zekersteweten, maar dat maakt dit ook heel ingewikkeld. die twee ‘werelden’

mijn eigen leven, dingen die ik opbouw voor mijn leven nu en mijn toekomst versus áltijd de zorgen en verantwoordelijkheid hebben (financieel maar ook op andere gebieden) over je ouders.
bijv. een vakantie as we speak kan ik niet van genieten zonder schuldgevoel etc. altijd denk ik dan aan mijn ouders die dat soort plekken nooit hebben gezien, nooit weggingen en geld alleen maar als een soort van overleefmiddel hadden. heb zelf ook een gekke relatie met geld, niet kunnen genieten, mezelf niet verwennen. want áltijd schuldgevoel. maargoed dit wijkt af van de vraag haha

7 likes

Oh ik geloof zeker dat die er zijn, maar ik ben meer verbaasd over het grote aantal. Door wat @Fishing zegt idd.

Nee, want geen moneys voor vakantie. We hebben eea verbouwd/willen nog dingen aanpakken in huis en ook de buffer weer wat aanvullen. Dus dit jaar slaan we maar over. (Maar als het de hele zomer zo’n weer blijft als nu, ga ik die 3 weken van mijn verlof wel janken)

2 likes

Een weekje naar Riga. Ik ben er nog nooit geweest. Dus ik ben benieuwd

2 likes

Helemaal geregeld (huttentocht + weekje aan zee), maar dat ligt wel aan de vriendin waarmee ik weg ga! Als ik met mijn vriend gegaan was hadden we waarschijnlijk een week van te voren pas een auto gehuurd en onderweg naar campings gekeken.

Moeder heeft een sociale huurwoning (en heeft geen schulden meer gelukkig), vader wel een koopwoning maar heb echt het idee dat hij op een of andere manier zorgt dat wij als kinderen daar niets van terugzien bij overlijden.

3 likes

oh dat lijkt me wel prachtig! post veel fotos als je daar bent

3 likes

Ja altijd, vooral omdat ik dan opeens weer veel leuke kleding pas die ergens in de kast lag te verstoffen.
Maar ik hou van eten en snaaien dus het is helaas nooit van lange duur want als ik afgevallen ben denk ik “ohh dit kan ik ook nog wel eten want ik ben toch afgevallen” dus het is een eeuwige jojo.

1 like

Haha in mijn leven en die van heel veel anderen is dit echt niet bijzonder. Mijn ouders idd ook forever sociale huurwoning en nu nog steeds.
Of bedoel je bijzonder als in: op dit forum?

meer dan 70% van die leeftijd (leeftijd van onze ouders) heeft een koopwoning. voor de meerderheid in nl die daarmee is opgegroeid is dat dus zo’n vanzelfsprekendheid in t leven
ja nu tegenwoordig niet meer. Maar dat dat zo “gewoon” is

6 likes

Nee want ik ga liever in het najaar/winter!

2 likes

In hoeverre kun jij je een bepaald beeld inbeelden/zien?

Bijv: je wil iets veranderen in je interieur, op welke manier doe je dat?

• Met mijn ogen dicht kan ik het als een soort plaatje/foto inbeelden
  • Ik kijk naar de kleuren/meubels en bepaal wat daar bij past of wat een geschikte meubel opstelling is door bekende ‘regels’ aan te houden
  • Ik zoek op internet een afbeelding op die lijkt op wat ik wil bewerkstelligen en maak keuzes op basis van wat ik daar zie
  • Bovenstaande maar dan niet op internet maar in real life (woonwinkel/woonbeurs)

0 stemmers

3 likes