Ik ga morgen lekker 10 dagen braden in de zon
Nee want ik heb wel vrij maar ga niet op vakantie
0? Alleen de maat die ik draag, of is het dan 1-2?
Een paar broeken van H&M en van de ene lijn heb je dan 42 en de andere 48 dusja
Ze bedoelt volgens mij of je ooit aangekomen/afgevallen bent en je vorige maat op zolder hebt liggen ‘voor het geval je het ooit weer past’
Ja echt heerlijk is dat
Ja ik bedoel dat als idd 70% van onze ouders “doelgroep” een koopwoning heeft, dat het bijzonder is dat 60% van het forum aangeeft dat geen van beide ouders een koopwoning heeft.
Niet dat er iets mis mee is, maar dat het qua percentages opvallend is
Ik moet dit ook echt doen, heb veel te veel oude kleding. Maar ergens denk ik toch ook ngo wel dat ik magisch er mss ooit in ga passen.
Nee ik wil niet
Naja dan erf je eerst het huis en daarna ga je met de erfgenamen dat huis verkopen. Maar in eerste instantie wordt je voor ⅓ eigenaar (bij 3 kinderen)
Mijn ouders wonen al meer dan 40 jaar in dezelfde sociale huurwoning. Die hebben ze dus al ik weet niet hoevaak afbetaald, maarja helaas niets om te erven ik vind het zo’n krom systeem. Een koopwoning is in 30 jaar afbetaald maar een huurwoning mag je gewoon tot aan je dood blijven doorbetalen, wat een top systeem voor de armen
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Meer dan 7
0 stemmers
heb je een bucket list? ik heb dit 1x gemaakt maar er kwam zo veel random zooi op dat ik hem heb verwijderd
- ja ik heb echt een lijst gemaakt die ik kan afstrepen
- mwah, wel zo ongeveer in mijn hoofd
- nee echt totaal niet
- anders nvt enz
0 stemmers
Vind dit ook altijd zo een klote vraag als je weer zo’n dom voorstelrondje moet doen. Dat je moet vertellen wat er bovenaan je bucketlist staat.
Ik doe sinds een paar jaar een before list. Dus dit jaar 25 before 2025 dat kunnen kleine dingen zijn bijv een dagje strand, maar ook grote dingen als een vakantie. Ik vind dat begin van het jaar altijd leuk om te bedenken van wat ik het komende jaar wil doen en dan ook leuk om het in te plannen en af te kunnen strepen.
sorry maar was niet verplicht
Knuffel! Heel herkenbaar ook. Ook hier regelmatig gevoelens van ‘jaloezie’, is normaal denk ik.
Wij komen allebei uit armere gezinnen (uitkering/afgekeurd en de ander pleeggezin). Ouders sociale huur en wij nu particuliere huur met 0 uitzicht op een koopwoning. En in onze omgeving (qua vrienden enzo) heeft zowat iedereen een koophuis. Maar ja, ook rijke ouders of grootouders. Heb vanaf mn 17e alles zelf betaald (2 studies en op mezelf wonen) dus geen spaargeld. Mn partner ook niet. Dus ja, jippiejajee
En dan de opmerkingen ‘is toch zonde huren’
Heel herkenbaar, zeker die opmerkingen. Wij willen heel graag weg hier ivm toenemende criminaliteit. Dan krijgen we ook heel vaak de opmerking “wordt echt tijd dat jullie weggaan daar” JA GOH NO SHIT?! Maar koop jij een huis of wat
Geen bucket list met dingen die ik wil doen of zien voordat ik dood ga. Ik heb wel een lijstje met dingen die ik dit jaar graag wil doen, maar dat zijn vooral veel kleine dingen die ik super leuk vind om te doen maar vaak weinig doe. Dus vandaar dit lijstje als reminder, om meer plezier te hebben.
In de jaren 70 was een huis kopen ook een utopie met een rente van 10-12%
Dat konden mijn ouders echt niet opbrengen. Een traditioneel gezin in mijn jeugd met vader als eenverdiener.
Later werd het ze nog steeds onmogelijk gemaakt door de hoge kosten van een levensverzekering gezien mijn vaders medische geschiedenis.
Nu wonen ze lekker scheef in een grote eengezinswoning omdat als ze willen verhuizen de huur flink omhoog zou gaan. Kun je ook niet meer betalen met een pensioen