Ik moet dit ook echt doen, heb veel te veel oude kleding. Maar ergens denk ik toch ook ngo wel dat ik magisch er mss ooit in ga passen.
Nee ik wil niet
Naja dan erf je eerst het huis en daarna ga je met de erfgenamen dat huis verkopen. Maar in eerste instantie wordt je voor â eigenaar (bij 3 kinderen)
Mijn ouders wonen al meer dan 40 jaar in dezelfde sociale huurwoning. Die hebben ze dus al ik weet niet hoevaak afbetaald, maarja helaas niets om te erven ik vind het zoân krom systeem. Een koopwoning is in 30 jaar afbetaald maar een huurwoning mag je gewoon tot aan je dood blijven doorbetalen, wat een top systeem voor de armen
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Meer dan 7
0 stemmers
heb je een bucket list? ik heb dit 1x gemaakt maar er kwam zo veel random zooi op dat ik hem heb verwijderd
- ja ik heb echt een lijst gemaakt die ik kan afstrepen
- mwah, wel zo ongeveer in mijn hoofd
- nee echt totaal niet
- anders nvt enz
0 stemmers
Vind dit ook altijd zo een klote vraag als je weer zoân dom voorstelrondje moet doen. Dat je moet vertellen wat er bovenaan je bucketlist staat.
Ik doe sinds een paar jaar een before list. Dus dit jaar 25 before 2025 dat kunnen kleine dingen zijn bijv een dagje strand, maar ook grote dingen als een vakantie. Ik vind dat begin van het jaar altijd leuk om te bedenken van wat ik het komende jaar wil doen en dan ook leuk om het in te plannen en af te kunnen strepen.
sorry maar was niet verplicht
Knuffel! Heel herkenbaar ook. Ook hier regelmatig gevoelens van âjaloezieâ, is normaal denk ik.
Wij komen allebei uit armere gezinnen (uitkering/afgekeurd en de ander pleeggezin). Ouders sociale huur en wij nu particuliere huur met 0 uitzicht op een koopwoning. En in onze omgeving (qua vrienden enzo) heeft zowat iedereen een koophuis. Maar ja, ook rijke ouders of grootouders. Heb vanaf mn 17e alles zelf betaald (2 studies en op mezelf wonen) dus geen spaargeld. Mn partner ook niet. Dus ja, jippiejajee
En dan de opmerkingen âis toch zonde hurenâ
Heel herkenbaar, zeker die opmerkingen. Wij willen heel graag weg hier ivm toenemende criminaliteit. Dan krijgen we ook heel vaak de opmerking âwordt echt tijd dat jullie weggaan daarâ JA GOH NO SHIT?! Maar koop jij een huis of wat
Geen bucket list met dingen die ik wil doen of zien voordat ik dood ga. Ik heb wel een lijstje met dingen die ik dit jaar graag wil doen, maar dat zijn vooral veel kleine dingen die ik super leuk vind om te doen maar vaak weinig doe. Dus vandaar dit lijstje als reminder, om meer plezier te hebben.
In de jaren 70 was een huis kopen ook een utopie met een rente van 10-12%
Dat konden mijn ouders echt niet opbrengen. Een traditioneel gezin in mijn jeugd met vader als eenverdiener.
Later werd het ze nog steeds onmogelijk gemaakt door de hoge kosten van een levensverzekering gezien mijn vaders medische geschiedenis.
Nu wonen ze lekker scheef in een grote eengezinswoning omdat als ze willen verhuizen de huur flink omhoog zou gaan. Kun je ook niet meer betalen met een pensioen
Ik ben veel te lui om dit te maken. Had vorig jaar als idee om een 30 voor mijn 30e verjaardag te maken maar uiteraard nooit gedaan. đ«
Ik heb niet op papier een bucketlist, maar ik heb wel een aantal dingen die ooit nog wil doen (naar de spelen, naar alle landen van 6nations, red sox wedstrijd, bepaalde concerten, dat soort dingen)
oh per seizoen is eigenlijk wel echt leuk! zeker in de zomer/lente aangezien die zo voorbij vliegen
We (man, dochter en ik) gaan met mân ouders en broertje naar Madeira.
Dit wordt betaald door paps en mams. Die investeren de erfenis in vakanties waar wij van mee profiteren.
Zou je het erg vinden als iemand die je goed kent, die over het forum weet omdat je erover verteld hebt, je posts hier gaat opzoeken en lezen? In het openbare gedeelte en niet in members-only.
- Ja, niet okee
- Niet fijn, ook niet per se erg
- Nee, het is een openbaar forum
- Neutraal
0 stemmers
Heb je dit weleens meegemaakt?
- Ja, vaker
- Weleens
- Weet ik niet zeker
- Nee
- Ik vertel nooit mensen over dit forum
0 stemmers
Ik heb bij de tweede poll op nee gestemd maar dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker, ik heb in ieder geval geen reden om het te vermoeden
Als iemand naar aanleiding van mijn verhalen over het forum denkt âoh leuk, dat forum is precies iets voor mijâ nou helemaal prima als diegene hier mee komt lezen, het forum is openbaar dus ja (en ik post hier zelf ook geen dingen die ik niet ook niet-anoniem zou zeggen)
Als iemand naar aanleiding van mijn verhalen over het forum denkt âgoh ik ben nu toch wel benieuwd wat jij typt op dat forum, ik zal eens even een middag uittrekken om jouw forumidentiteit te achterhalen en zonder dat je het weet je posts te volgen en op een zeker moment gooi ik je dat eens voor je voetenâ ja dat zou ik best kut vinden geloof ik, voelt dan toch meer als een soort gekke en onnodige spionage :â)