Nee dat is niet stelen dat is vinden
En wat je vindt mag je houden
Nee dat is niet stelen dat is vinden
En wat je vindt mag je houden
Zou kinderbijslag inkomensafhankelijk moeten zijn
0 stemmers
Ik hoorde vroeger wel eens grappen over “nog een kind erbij, lekker voor de kinderbijslag”, maar dat is dus helemaal niet zo veel als ik dacht? Ik bedoel ik ben met elke euro die je krijgt blij haha, maar door die opmerkingen dacht ik altijd dat het een dikke vetpot was.
Dit is echt een te simpele pol voor alle mogelijke gezinssituatie’s haha.
Maar als ik iedereen waarmee ik bloed deel optel kom ik op 5!
Hij is al een jaar met een metal/hardrock repertoire aan het touren. Stond zelfs op Graspop
Oh sorry, Nederlands Limburg doet weer of ze een primeur hebben. 🫠
Jaaa vooral als ik kijk naar hoeveel we bv uit moeten geven straks aan kinderopvang denk ik echt ‘hoe doen mensen met meerdere kinderen dat?!’. In verhouding wordt het vast goedkoper maar ook qua boodschappen is het allemaal zo duur… Je moet echt geld hebben wil je 3 of meerdere kinderen kunnen onderhouden ![]()
Ga jij weleens een dag winkelen?
0 stemmers
Hoe meer kinderen, hoe meer toeslag per kind. En meer ouderschapsverlof dus minder opvang nodig. Zoiets?
Ja deels klopt dit. Voor een tweede kind krijg je % meer toeslag.
Maar ouderschapsverlof is na een jaar bijna overal onbetaald en aangezien er toch meestal wel minimaal 9mnd tussen 2 kinderen zit zal dat ouderschapsverlof dus vaak niet helpen haha
@Crusti_Croc dat schijnt al vanaf 300€ per maand te kunnen ja ![]()
Maximaal toch?
Heb ik hier op het forum gelezen, geen idee of dat waar is.
Maar afhankelijk van je inkomen gaat bij een derde kind ook opeens je kindgebondenbudget omhoog of krijg je het uberhaupt. Naast de kinderbijslag dus.
Was er niet een forummer die dit ook vertelde?
Dit is toch sowieso tip nummer 1 in opvoeding??
Zo.
Ik zag dit laatst bij een groot gezin in de badkamer en toen bekroop mij ineens het gevoel dat zij misschien met 7 kinderen wel net zoveel geld uitgeven als ik met 2.
Dit is natuurlijk maar 1 klein voorbeeldje.
Ik vind het echt onzin dat 3+ kinderen een statussymbool zou zijn.
Ik dacht dat financiele onzekerheid zorgt voor minder kinderen per vrouw. Kan me voorstellen dat je de keuze voor een derde sneller maakt als je je geen zorgen hoeft te maken om een huis of hypotheek, de prijs en beschikbaarheid van kinderopvang of je baan.
Ik weet hier te weinig van maar dan zou dit wel alleen een trend zijn in het Westen. En dan alsnog een soort subtrend want over het algemeen hoe welvarender het land hoe sneller het geboortecijfer naar beneden gaat. Je hebt je kinderen niet meer nodig als garantie dat er later voor je gezorgd wordt en de kindersterfte ligt een stuk lager. Dus je kan er vanuit gaan dat de kinderen die je krijgt zeer waarschijnlijk blijven leven.
3 kinderen een statussymbool
misschien voor mommy influencers. Ontzettend veel loaded beroemdheden die met gemak een dozijn qua geld zouden kunnen opvoeden die er geen 3 hebben.
Misschien is ‘financiele onzekerheid’ het verkeerde woord en gaat het meer om de onzekerheid rond de beschikbaarheid van betaalbare basisvoorzieningen?
Ik heb eigenlijk geen idee, het klinkt allebei wel logisch