Ik vind dit altijd heel moeilijk, want ik neem aan dat niemand kinderen neemt voor de kinderbijslag. Dus zou heel graag willen stemmen van ja stop maar bij 2, maar ja, als dat kind dan de dupe er van is vind ik dat toch sneu.
Ja heb je gelijk in
Las online vooral mensen die vinden dat het tegen de rechten van gelovige mensen is omdat die grote gezinnen willen volgens hun religie.
Maarja ik denk persoonlijk altijd fuck de religieuze mensen, dus geen medelijden mee.
Ja ik heb âneutraalâ gezegd omdat ik met dit soort maatregelen altijd denk dat het juist de mensen gaat raken die het het beste kunnen gebruiken.
Nieuwe ondertitel: Sandra Schimmelpenninck
Ja ik vind eigenlijk ook dat als je veel verdient en 3 kinderen neemt, het derde kind voor het vuurpeloton gezet moet worden. En ieder opvolgend kind ook.
Hopen dat de 2e geen tweeling is
Extra dimensie aan het idee juist
Soort Russische roulette
Uit wat voor gezin kom jij?
- 1 kind
- 2 kinderen
- 3 kinderen
- 4 kinderen
- 5 kinderen
- 6 kinderen
- 7 kinderen
- 8 kinderen
- 8+ kinderen
0 stemmers
Valt mij ook op bij dit soort mensen en ik vraag me af of het een soort teken van welvaart moet zijn, dat je nu je de keuze hebt om geboorte te beperken je toch voor een groot gezin kiest. Een beetje zoals een gebruinde huid nu een statussymbool is waar het vroeger een teken was van op het land moeten werken, dunno
Ging daar de film Sophieâs Choice niet over?
Zie Doortje Smithuijsen hier al een quasi-filosofisch essay aan wijden onder de titel âHet nieuwe proletariaatâ.
Nee dat is niet stelen dat is vinden
En wat je vindt mag je houden
Zou kinderbijslag inkomensafhankelijk moeten zijn
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik hoorde vroeger wel eens grappen over ânog een kind erbij, lekker voor de kinderbijslagâ, maar dat is dus helemaal niet zo veel als ik dacht? Ik bedoel ik ben met elke euro die je krijgt blij haha, maar door die opmerkingen dacht ik altijd dat het een dikke vetpot was.
Dit is echt een te simpele pol voor alle mogelijke gezinssituatieâs haha.
Maar als ik iedereen waarmee ik bloed deel optel kom ik op 5!
Hij is al een jaar met een metal/hardrock repertoire aan het touren. Stond zelfs op Graspop
Oh sorry, Nederlands Limburg doet weer of ze een primeur hebben. đ«
Jaaa vooral als ik kijk naar hoeveel we bv uit moeten geven straks aan kinderopvang denk ik echt âhoe doen mensen met meerdere kinderen dat?!â. In verhouding wordt het vast goedkoper maar ook qua boodschappen is het allemaal zo duur⊠Je moet echt geld hebben wil je 3 of meerdere kinderen kunnen onderhouden