Stel je persoonlijke vraag #50

O ik had niet in de gaten dat je aan het speculeren was. Ik dacht dit wist je gewoon want in dat geval is hetgene wat ik heb getypt dus wel hetgene wat ik geleerd heb. Maar ja dat was bij aardrijkskunde op de middelbare dus ik dacht dit is dan blijkbaar een soort nuancering binnen de algemene wereldwijde trend.

3 likes

Ja, wel dat van financiële onzekerheid, maar niet hoe dat gerelateerd is aan toenemende welvaart

4 likes

Wat is de code van dit raadsel?

Het is een escapeboek dat ik gekocht heb voor mijn neefje van 10 en ik probeer te testen of het te moeilijk voor hem is. Dit is het derde raadsel en ik kom er gewoon niet uit? Het moet een 3 cijferige code worden die me verwijst naar een pagina in het boek.

O ik heb het al geloof ik. Het boek heeft in totaal 136 pagina’s dus de blauwe moet sowieso de 1 zijn.

Te moeilijk voor een 10 jarige?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

8 likes

122?

24 likes

Misschien 122? (Eerste blauwe cijfer, tweede rode cijfer, derde gele cijfer?)

8 likes

Ja, 122 inderdaad. Misschien wel lastiger als iemand kleurenblind is.

3 likes

Dit moet het zijn. OkĂ© best simpel haha gĂȘnant voor mij

9 likes

Ik ben nooit goed in deze dingen, dus daarom heb ik ‘ja’ gestemd, maar best kans dat een kind dit juist wel snel doorheeft.

3 likes

Moeilijk in te schatten of dit te doen is voor een 10-jarige. Als ik naar mijn leerlingen kijk (groep 7, dus ook 10/11 jaar) zouden sommigen dit sowieso niet boeiend vinden, maar anderen zouden zich erin vastbijten en het juist leuk vinden. Zelfde met het niveau. Kun je inschatten of hij zoiets iig leuk zou vinden? Dan zou ik het gewoon doen.

2 likes

Ja ik denk dat dit echt leuk is voor hem. Hij houdt van lezen maar vind dingen al snel ‘saai’ of ‘voor kleine kinderen’ dus ik denk dat dit hem juist wat meer prikkelt en uitdaagt! Lees nu ook op bol dat het bij kinderen tussen 9 en 12 jaar goed uitpakt!

2 likes

Haha welk boek is dit? Vind het wel een leuk idee (ja ook voor mezelf :nerd_face:)

@jumpsuit polls mijn ouders waren al hardop aan het fantaseren wat er allemaal met de kamer kon gebeurej als ik het huis uit zou gaanđŸ€Ł Tot ik echt ging, toen mocht ik zo lang blijven als ik wilde.

1 like

Je hebt onderin ook een hint staan, dus het moet wel goedkomen denk ik!

3 likes

Is de eerste uit een reeks, dus je kunt ook nog ff door! Het verhaal is wel kinderlijk geschreven hoor, maar desalniettemin wel vermakelijk

Escape boek, Linde Montse | 9789492901033 | Boeken | bol

4 likes

Klinkt logisch en slim, ware het niet dat er veel arme gezinnen zijn - die eigenlijk geldwise nooit aan voortplanten hadden moeten beginnen. Toch doen.
En de welbekende categorie “we hadden geen geld voor condooms”. :disguised_face::disguised_face::disguised_face::disguised_face::disguised_face:

5 likes

Wat doen jullie om te ontspannen na het werk?

• Een serie/film kijken
  • Doomscrollen
  • Muziek luisteren en een beetje mijmeren en opruimen etc.
  • Bordspelletjes spelen/ gamen
  • Selfcare: maskertjes, bad, voetenbad, nagels doen etc.
  • Een beetje alcohol drinken/ wiet roken
  • Creatief bezig zijn bijv. Haken, tekenen, schrijven, schilderen, bakken etc.
  • Boeken lezen/ audiobooks/podcasts luisteren
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Beetje verschillende dingen hahah lekker uitgebreid douchen, scrubben, nagels lakken. Soms serie of film kijken, en soms doelloos door insta en TikTok scrollen.

4 likes

Naar buiten: wandelen, hardlopen, beetje klusjes in de tuin.

9 likes

Sporten! Maar wel meerdere van deze dingen eigenlijk

5 likes

Sporten, wandelen.

3 likes

Uurtje op bed liggen

5 likes