Ga jij weleens een dag winkelen?
- Ja komt voor
- Nee maar vroeger wel
- Nee nooit gedaan
0 stemmers
Ga jij weleens een dag winkelen?
0 stemmers
Hoe meer kinderen, hoe meer toeslag per kind. En meer ouderschapsverlof dus minder opvang nodig. Zoiets?
Ja deels klopt dit. Voor een tweede kind krijg je % meer toeslag.
Maar ouderschapsverlof is na een jaar bijna overal onbetaald en aangezien er toch meestal wel minimaal 9mnd tussen 2 kinderen zit zal dat ouderschapsverlof dus vaak niet helpen haha
@Crusti_Croc dat schijnt al vanaf 300€ per maand te kunnen ja
Maximaal toch?
Heb ik hier op het forum gelezen, geen idee of dat waar is.
Maar afhankelijk van je inkomen gaat bij een derde kind ook opeens je kindgebondenbudget omhoog of krijg je het uberhaupt. Naast de kinderbijslag dus.
Was er niet een forummer die dit ook vertelde?
Dit is toch sowieso tip nummer 1 in opvoeding??
Zo.
Ik zag dit laatst bij een groot gezin in de badkamer en toen bekroop mij ineens het gevoel dat zij misschien met 7 kinderen wel net zoveel geld uitgeven als ik met 2.
Dit is natuurlijk maar 1 klein voorbeeldje.
Ik vind het echt onzin dat 3+ kinderen een statussymbool zou zijn.
Ik dacht dat financiele onzekerheid zorgt voor minder kinderen per vrouw. Kan me voorstellen dat je de keuze voor een derde sneller maakt als je je geen zorgen hoeft te maken om een huis of hypotheek, de prijs en beschikbaarheid van kinderopvang of je baan.
Ik weet hier te weinig van maar dan zou dit wel alleen een trend zijn in het Westen. En dan alsnog een soort subtrend want over het algemeen hoe welvarender het land hoe sneller het geboortecijfer naar beneden gaat. Je hebt je kinderen niet meer nodig als garantie dat er later voor je gezorgd wordt en de kindersterfte ligt een stuk lager. Dus je kan er vanuit gaan dat de kinderen die je krijgt zeer waarschijnlijk blijven leven.
3 kinderen een statussymbool misschien voor mommy influencers. Ontzettend veel loaded beroemdheden die met gemak een dozijn qua geld zouden kunnen opvoeden die er geen 3 hebben.
Misschien is ‘financiele onzekerheid’ het verkeerde woord en gaat het meer om de onzekerheid rond de beschikbaarheid van betaalbare basisvoorzieningen?
Ik heb eigenlijk geen idee, het klinkt allebei wel logisch
O ik had niet in de gaten dat je aan het speculeren was. Ik dacht dit wist je gewoon want in dat geval is hetgene wat ik heb getypt dus wel hetgene wat ik geleerd heb. Maar ja dat was bij aardrijkskunde op de middelbare dus ik dacht dit is dan blijkbaar een soort nuancering binnen de algemene wereldwijde trend.
Dit is wel sowieso zo voor een eerste kind! Dus dat economische onzekerheid ervoor zorgt dat mensen steeds later beginnen aan kinderen. Onderzoek:
Ja, wel dat van financiële onzekerheid, maar niet hoe dat gerelateerd is aan toenemende welvaart
Wat is de code van dit raadsel?
Het is een escapeboek dat ik gekocht heb voor mijn neefje van 10 en ik probeer te testen of het te moeilijk voor hem is. Dit is het derde raadsel en ik kom er gewoon niet uit? Het moet een 3 cijferige code worden die me verwijst naar een pagina in het boek.
O ik heb het al geloof ik. Het boek heeft in totaal 136 pagina’s dus de blauwe moet sowieso de 1 zijn.
Te moeilijk voor een 10 jarige?
0 stemmers
122?
Misschien 122? (Eerste blauwe cijfer, tweede rode cijfer, derde gele cijfer?)
Ja, 122 inderdaad. Misschien wel lastiger als iemand kleurenblind is.
Dit moet het zijn. Oké best simpel haha gênant voor mij