Stel je persoonlijke vraag #50

Klinkt logisch en slim, ware het niet dat er veel arme gezinnen zijn - die eigenlijk geldwise nooit aan voortplanten hadden moeten beginnen. Toch doen.
En de welbekende categorie “we hadden geen geld voor condooms”. :disguised_face::disguised_face::disguised_face::disguised_face::disguised_face:

5 likes

Wat doen jullie om te ontspannen na het werk?

• Een serie/film kijken
  • Doomscrollen
  • Muziek luisteren en een beetje mijmeren en opruimen etc.
  • Bordspelletjes spelen/ gamen
  • Selfcare: maskertjes, bad, voetenbad, nagels doen etc.
  • Een beetje alcohol drinken/ wiet roken
  • Creatief bezig zijn bijv. Haken, tekenen, schrijven, schilderen, bakken etc.
  • Boeken lezen/ audiobooks/podcasts luisteren
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Beetje verschillende dingen hahah lekker uitgebreid douchen, scrubben, nagels lakken. Soms serie of film kijken, en soms doelloos door insta en TikTok scrollen.

4 likes

Naar buiten: wandelen, hardlopen, beetje klusjes in de tuin.

9 likes

Sporten! Maar wel meerdere van deze dingen eigenlijk

5 likes

Sporten, wandelen.

3 likes

Uurtje op bed liggen

5 likes

Altijd 15 minuten (liefst in de tuin) zitten, alleen, zonder enige vorm van input. Daarna ben ik weer helemaal opgeladen :heart: ik zet echt de wekker dat m’n vriend weet dat ie nog niet mag praten haha

25 likes

Idealiter lekker koken/bakken, maar realiteit is toch vaker doomscrollen

2 likes

Wat verstaan jullie precies onder doomscrollen? Met name negatief nieuws lezen of gewoon hersenloos social media scrollen (ongeacht content)?

2 likes

Hersenloos social media scrollen denk ik. Ik versta er iig uren scrollen op TikTok onder.

3 likes

Echt jaloers op mensen die gaan sporten om te ontspannen, ik moet mezelf er echt toe zetten

9 likes

O dat betekent zeker niet dat ik er altijd zin in heb hoor, integendeel. Maar het helpt wel om mijn kop leeg te maken

3 likes

Als ik mij relatief goed voel: lezen, sporten, bordspelletje spelen, koken, mensen zien. Dat zijn ook dingen waar ik echt van ontspan.

Als in echt uitgeput ben mentaal/misschien ook somber: forum obsessief lezen, youtube filmpjes kijken, sinds kort modern family kijken. Heb geen Instagram meer anders zeker daarop doomscrollen, maar het forum is een “goeie” vervanging. Hersenloze activiteiten waar ik mij helaas nooit beter van ga voelen.

15 likes

Ik hoorde laatst dat veel mensen voetschimmel krijgen door het passen van schoenen in winkels en nu ben ik benieuwd: is dit jou weleens overkomen?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

En zou je zelf schoenen gaan passen als je weet dat je voetschimmel hebt? Anoniem

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Hoe vaak heb jij gemiddeld een bruiloft (van anderen als gast, niet van jezelf :crazy_face:)?

• Meer dan 3 per jaar
  • 2-3 per jaar
  • Eén per jaar
  • Eens per 2-3 jaar
  • Eens per 4-5 jaar
  • Minder dan dat of nooit

0 stemmers

2 likes

Heb jij de brief voor de koning gelezen?

• Jaaa amaz
  • Ja was wel oke
  • Ja vond ik niks
  • Ken ik niet

0 stemmers

En de zevensprong?

• Ja amaze
  • Ja was oké
  • Ja niet mijn ding
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik zit nu in een levensfase dat in onze vriendengroepen veel mensen gaan trouwen (eind 20, begin 30). Wel heel leuk! Maar dat gaat natuurlijk ook wel weer een keer voorbij

2 likes

Heb de Zevensprong niet gelezen, maar heb de serie wel gezien.

Zo spannend! En echt die kneuterige jaren 80 vibe hahaha.

Mn moeder vertelde me dat zij vroeger echt zat te wachten op een nieuwe aflevering en dat de volgende dag het hele schoolplein het erover had.

11 likes

Heb de zevensprong laatst weer proberen te lezen maar vond het zo gedateerd geschreven. Toen keek ik de serie terug, maar ik had als kind blijkbaar ook niet door dat het ook in de jaren 90 al vetttt oud was.

2 likes