2019 was het absolute hoogtepunt met 5 huwelijken, dit jaar heb ik er drie.
Las net over de tekorten aan basisscholenkrachten.
Voor de mensen die daar werken, merk jij dat?
- Ja
- Nee
- Werk daar niet
0 stemmers
Mensen met kinderen in basisschoolleeftijd, merk jij het?
- Ja
- Nee
- Heb geen kinderen in die leeftijd
0 stemmers
Heb geen kinderen maar hoor wel meerdere keren per jaar dat bekenden (+ een keer een collega
) hun kind mee naar werk nemen of thuis hebben zitten omdat de leerkracht ziek is en er geen vervanging is. Heb ik vroeger nooit meegemaakt, dat je een dagje vrij had en thuis mocht chillen omdat de docent ziek was en iemand anders het niet kon overnemen. Dan was er altijd wel een combinatie van assistent of stagiairs ofzo of een parttimer die het kon opvangen.
Ja las dat het op het platteland kennelijk nog wel te doen is en in de rijke wijken van steden, maar in sommige wijken zit het boven de 25% idd.
Had er nooit over nagedacht want geen kinderen, maar lijkt me best wel een probleem?
Dit jaar gewoon 4 bruiloften⊠Bij 1 van de 4 ben ik daggast. Steeds 1 in de maanden juni, juli, augustus september. En dan nog 2 van de 4 op dezelfde locatie.
Ik zocht het net op en ik ben echt verbaasd dat De Zevensprong is uitgegeven in 1966! Ik wist wel dat het oud was, maar zĂł oud heb ik als kind nooit doorgehad, het was echt een van mân favoriete boeken. Ik heb zelfs een keer met mijn vader en mijn zussen de fietstocht gedaan bij Ruurlo, vond ik toen echt fantastisch.
On my fucking wayyyyyy. Staat de wegwijzer er ook?
Hoor je het dan nu voor het eerst? Want het is echt al jarenlang een enorm probleem, waarvan we weten dat het op korte termijn ook niet beter gaat worden. Enorme aanjager van nog meer ongelijkheid ook. In mijn omgeving zijn inmiddels echt veel mensen uit andere sectoren (met kinderen in de basisschoolleeftijd) zelf overgestapt of aan het overstappen naar het primair onderwijs. Al is dat niet altijd even makkelijk.
Nou ja vast wel eens gehoord, maar het heeft me nooit echt geboeid omdat het een ver van mn bed show is, maar hoor het nu zo vaak dat het wel erg moet zijn.
Snap ik. Dat heb ik zelf met het zorginfarct. Als je er niet direct mee te maken hebt, dan komt het toch anders binnen. In principe verkeert onze complete publieke sector wel in algehele crisis, geloof ik.
Je partner spreekt je naam bewust/expres anders uit
- Oké
- Niet oké
- Anders
0 stemmers
Enzo Knol spreekt de naam van zân vriendin dus anders uit dan dat ze heet en ik vind dat raarrrrrrr.
En dit is niet eens de eerste want Dee heet eigenlijk Demira, de naam Dee is hij ook mee begonnen.
Niet oke, maar dan denk ik aan een verkeerde klemtoon of een verkeerde uitspraak. Een korte versie van de naam vind ik prima en juist leuk.
Ja! Tenminste, er staat een wegwijzer, het is niet de originele uit de serie helaas maar een veel nieuwere. Alsnog erg leuk om te zien!
Idem dito hier. In de 3jr dat ik hier werk is er elk jaar weer een klas die een 4 daags rooster heeft, of zelfs 3 dagen en dan 2 dagen door onbevoegden⊠er gaat geen maand voorbij zonder klassensluiting en RT is er vaker niet dan wel omdat de RTâer dan weer als inval wordt neergezet
⊠idem dito voor de NT2 (Nederlands 2e taal, en dat is bijna 60% bij ons) ondersteuners. Want dan gaat toch het primaire proces voorâŠ
Iedereen die nu tegen mij zegt: oh lekker luxe hoor! 6wkn vrij! Geef ik als antwoord: altijd welkom om over te stappen naar het onderwijs
âŠplek zat!!
Medewerkers van AFAS hebben een 4 daagse werkweek, maar krijgen betaald voor 5 dagen. Dit alles vanuit betrokkenheid met de medewerker.
Hypothetische jij heeft alle skills om er te werken, vind je dat aantrekkelijk?
- Ja sign me up
- Mwah
- Nee hoeft niet
0 stemmers
Wow super super vet bedrijf, je moet dat alleen wel echt actief vinden!!!
- doe ik, niet lelijk praten over mijn werkgever pls
- O kak zeg, daar zit ik niet op te wachten
- Boeit mij nul
0 stemmers
Wow supervet, maar zou je ook op deze betrokkenheid zitten te wachten?
- Nee flikker dan maar op
- Ja hoor lief toch!
- Boeit me helemaal niks
0 stemmers
Zou nog liever 5 dagen werken en 4 betaald krijgen dan deze âliefde en betrokkenheidâ ervaren
Ik las dat artikel vanmorgen en wilde dezelfde polls plaatsen. Wat een achtbaan dat artikel. Kreeg echt de kriebels van die vent.
Betalen ze uit liefde en betrokkenheid dan ook mn Ozempic?