Stel je persoonlijke vraag #50

Ik ben nooit goed in deze dingen, dus daarom heb ik ‘ja’ gestemd, maar best kans dat een kind dit juist wel snel doorheeft.

3 likes

Moeilijk in te schatten of dit te doen is voor een 10-jarige. Als ik naar mijn leerlingen kijk (groep 7, dus ook 10/11 jaar) zouden sommigen dit sowieso niet boeiend vinden, maar anderen zouden zich erin vastbijten en het juist leuk vinden. Zelfde met het niveau. Kun je inschatten of hij zoiets iig leuk zou vinden? Dan zou ik het gewoon doen.

2 likes

Ja ik denk dat dit echt leuk is voor hem. Hij houdt van lezen maar vind dingen al snel ‘saai’ of ‘voor kleine kinderen’ dus ik denk dat dit hem juist wat meer prikkelt en uitdaagt! Lees nu ook op bol dat het bij kinderen tussen 9 en 12 jaar goed uitpakt!

2 likes

Haha welk boek is dit? Vind het wel een leuk idee (ja ook voor mezelf :nerd_face:)

@jumpsuit polls mijn ouders waren al hardop aan het fantaseren wat er allemaal met de kamer kon gebeurej als ik het huis uit zou gaan🤣 Tot ik echt ging, toen mocht ik zo lang blijven als ik wilde.

1 like

Je hebt onderin ook een hint staan, dus het moet wel goedkomen denk ik!

3 likes

Is de eerste uit een reeks, dus je kunt ook nog ff door! Het verhaal is wel kinderlijk geschreven hoor, maar desalniettemin wel vermakelijk

Escape boek, Linde Montse | 9789492901033 | Boeken | bol

4 likes

Klinkt logisch en slim, ware het niet dat er veel arme gezinnen zijn - die eigenlijk geldwise nooit aan voortplanten hadden moeten beginnen. Toch doen.
En de welbekende categorie “we hadden geen geld voor condooms”. :disguised_face::disguised_face::disguised_face::disguised_face::disguised_face:

5 likes

Wat doen jullie om te ontspannen na het werk?

• Een serie/film kijken
  • Doomscrollen
  • Muziek luisteren en een beetje mijmeren en opruimen etc.
  • Bordspelletjes spelen/ gamen
  • Selfcare: maskertjes, bad, voetenbad, nagels doen etc.
  • Een beetje alcohol drinken/ wiet roken
  • Creatief bezig zijn bijv. Haken, tekenen, schrijven, schilderen, bakken etc.
  • Boeken lezen/ audiobooks/podcasts luisteren
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Beetje verschillende dingen hahah lekker uitgebreid douchen, scrubben, nagels lakken. Soms serie of film kijken, en soms doelloos door insta en TikTok scrollen.

4 likes

Naar buiten: wandelen, hardlopen, beetje klusjes in de tuin.

9 likes

Sporten! Maar wel meerdere van deze dingen eigenlijk

5 likes

Sporten, wandelen.

3 likes

Uurtje op bed liggen

5 likes

Altijd 15 minuten (liefst in de tuin) zitten, alleen, zonder enige vorm van input. Daarna ben ik weer helemaal opgeladen :heart: ik zet echt de wekker dat m’n vriend weet dat ie nog niet mag praten haha

25 likes

Idealiter lekker koken/bakken, maar realiteit is toch vaker doomscrollen

2 likes

Wat verstaan jullie precies onder doomscrollen? Met name negatief nieuws lezen of gewoon hersenloos social media scrollen (ongeacht content)?

2 likes

Hersenloos social media scrollen denk ik. Ik versta er iig uren scrollen op TikTok onder.

3 likes

Echt jaloers op mensen die gaan sporten om te ontspannen, ik moet mezelf er echt toe zetten

9 likes

O dat betekent zeker niet dat ik er altijd zin in heb hoor, integendeel. Maar het helpt wel om mijn kop leeg te maken

3 likes

Als ik mij relatief goed voel: lezen, sporten, bordspelletje spelen, koken, mensen zien. Dat zijn ook dingen waar ik echt van ontspan.

Als in echt uitgeput ben mentaal/misschien ook somber: forum obsessief lezen, youtube filmpjes kijken, sinds kort modern family kijken. Heb geen Instagram meer anders zeker daarop doomscrollen, maar het forum is een “goeie” vervanging. Hersenloze activiteiten waar ik mij helaas nooit beter van ga voelen.

15 likes