Stel je persoonlijke vraag #50

Ik hoorde laatst dat veel mensen voetschimmel krijgen door het passen van schoenen in winkels en nu ben ik benieuwd: is dit jou weleens overkomen?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

En zou je zelf schoenen gaan passen als je weet dat je voetschimmel hebt? Anoniem

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Hoe vaak heb jij gemiddeld een bruiloft (van anderen als gast, niet van jezelf :crazy_face:)?

• Meer dan 3 per jaar
  • 2-3 per jaar
  • EĂ©n per jaar
  • Eens per 2-3 jaar
  • Eens per 4-5 jaar
  • Minder dan dat of nooit

0 stemmers

2 likes

Heb jij de brief voor de koning gelezen?

• Jaaa amaz
  • Ja was wel oke
  • Ja vond ik niks
  • Ken ik niet

0 stemmers

En de zevensprong?

• Ja amaze
  • Ja was okĂ©
  • Ja niet mijn ding
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik zit nu in een levensfase dat in onze vriendengroepen veel mensen gaan trouwen (eind 20, begin 30). Wel heel leuk! Maar dat gaat natuurlijk ook wel weer een keer voorbij

2 likes

Heb de Zevensprong niet gelezen, maar heb de serie wel gezien.

Zo spannend! En echt die kneuterige jaren 80 vibe hahaha.

Mn moeder vertelde me dat zij vroeger echt zat te wachten op een nieuwe aflevering en dat de volgende dag het hele schoolplein het erover had.

11 likes

Heb de zevensprong laatst weer proberen te lezen maar vond het zo gedateerd geschreven. Toen keek ik de serie terug, maar ik had als kind blijkbaar ook niet door dat het ook in de jaren 90 al vetttt oud was.

2 likes

2019 was het absolute hoogtepunt met 5 huwelijken, dit jaar heb ik er drie.

4 likes

Las net over de tekorten aan basisscholenkrachten.

Voor de mensen die daar werken, merk jij dat?

• Ja
  • Nee
  • Werk daar niet

0 stemmers

Mensen met kinderen in basisschoolleeftijd, merk jij het?

• Ja
  • Nee
  • Heb geen kinderen in die leeftijd

0 stemmers

2 likes

Heb geen kinderen maar hoor wel meerdere keren per jaar dat bekenden (+ een keer een collega :smile:) hun kind mee naar werk nemen of thuis hebben zitten omdat de leerkracht ziek is en er geen vervanging is. Heb ik vroeger nooit meegemaakt, dat je een dagje vrij had en thuis mocht chillen omdat de docent ziek was en iemand anders het niet kon overnemen. Dan was er altijd wel een combinatie van assistent of stagiairs ofzo of een parttimer die het kon opvangen.

4 likes

Ja las dat het op het platteland kennelijk nog wel te doen is en in de rijke wijken van steden, maar in sommige wijken zit het boven de 25% idd.

Had er nooit over nagedacht want geen kinderen, maar lijkt me best wel een probleem?

Dit jaar gewoon 4 bruiloften
 Bij 1 van de 4 ben ik daggast. Steeds 1 in de maanden juni, juli, augustus september. En dan nog 2 van de 4 op dezelfde locatie.

2 likes

Ik zocht het net op en ik ben echt verbaasd dat De Zevensprong is uitgegeven in 1966! Ik wist wel dat het oud was, maar zó oud heb ik als kind nooit doorgehad, het was echt een van m’n favoriete boeken. Ik heb zelfs een keer met mijn vader en mijn zussen de fietstocht gedaan bij Ruurlo, vond ik toen echt fantastisch.

7 likes

On my fucking wayyyyyy. Staat de wegwijzer er ook?

3 likes

Hoor je het dan nu voor het eerst? Want het is echt al jarenlang een enorm probleem, waarvan we weten dat het op korte termijn ook niet beter gaat worden. Enorme aanjager van nog meer ongelijkheid ook. In mijn omgeving zijn inmiddels echt veel mensen uit andere sectoren (met kinderen in de basisschoolleeftijd) zelf overgestapt of aan het overstappen naar het primair onderwijs. Al is dat niet altijd even makkelijk.

1 like

Nou ja vast wel eens gehoord, maar het heeft me nooit echt geboeid omdat het een ver van mn bed show is, maar hoor het nu zo vaak dat het wel erg moet zijn.

3 likes

Snap ik. Dat heb ik zelf met het zorginfarct. Als je er niet direct mee te maken hebt, dan komt het toch anders binnen. In principe verkeert onze complete publieke sector wel in algehele crisis, geloof ik.

3 likes

Je partner spreekt je naam bewust/expres anders uit

• OkĂ©
  • Niet okĂ©
  • Anders

0 stemmers

Enzo Knol spreekt de naam van z’n vriendin dus anders uit dan dat ze heet en ik vind dat raarrrrrrr.

1 like

En dit is niet eens de eerste want Dee heet eigenlijk Demira, de naam Dee is hij ook mee begonnen.

2 likes

Niet oke, maar dan denk ik aan een verkeerde klemtoon of een verkeerde uitspraak. Een korte versie van de naam vind ik prima en juist leuk.

8 likes

Ja! Tenminste, er staat een wegwijzer, het is niet de originele uit de serie helaas maar een veel nieuwere. Alsnog erg leuk om te zien!

1 like