Stel je persoonlijke vraag #50

vind het wel grappig dat ik altijd in het buitenland pas merk hoe het is om in de ‘natuur;’ te zijn
liep dit voorjaar in een wild bos in italie ergens en toen dacht ik ineens: zouden hier zwijnen zijn? en wat moet je doen als je die tegenkomt?
we zijn zo verwend hier in NL waar niks gevaarlijks te vinden is dat de BSO gewoon met de kindjes het bos in duikt zonder problemen
en ja dan kom je nu ineens een wolf tegen

8 likes

Ja, zeugen met jongen doen alles om hun biggen te beschermen.

4 likes

Slaat soort van op mij, 1 hobby is een heel groot aspect van mijn werk.

1 like

Ik begrijp nu dat het kind is gestruikeld uit schrikreactie. De wolf heeft niks gedaan tegen het kind.

7 likes

Dus kinderen gaan t bos in en eentje komt een wolf tegen. De wolf gaat rustig diens gang of rent zelfs weg en het kind struikelt van schrik, logisch. Dit is toch precies hoe je wilt dat een interactie gaat? Ze komen elkaar tegen en er gebeurt niks en gaan weer hun eigen gang. Wolf en kind hebben zich volgens mij keurig gedragen.

52 likes

Ik denk dat het voor mannen nog meer geldt dan vrouwen eigenlijk

ik denk echt dat dit voor 90% is waarom seks ontspannend kan zijn en je uit negativiteit kan halen (in elk geval bij mij haha)

1 like

Ik voel me een weirdo :sweat_smile:
Ik heb wel eens gesprekken gevoerd met mensen die op een totaal ander level zitten en mij niet snappen (en ik denk seks gewoon niet zo boeiend vinden?) maar ik vind seks gelijk aan een soort levensenergie. Het geeft bepaalde vibes ofzo die je meeneemt in je verdere “state of mind”.
Maar toen kwam de vraag of ik seks dan als ontsnapping zie, als een soort vlucht? En misschien is dat ook wel zo hoor, voor mensen die seks ervaren als iets dat je uit een negatieve spiraal/welzijn halen. Maar is dat erg? Ja als je 24/7 op zoek bent naar :eggplant: :cat: kan ik me voorstellen dat het een probleem is, maar anders?

(Moet overigens wel vaker denken aan die walter van b&b en “spelen” en daar word ik dus misselijk van want ik vind die man heel vies, maar ik denk dat die dames + walter dansend in een kring seks ook zo zien. Die associatie vind ik alleen helemaal niks en daarom vond ik je poll over het woord spelen in relatie tot seks ook helemaal niks :rofl:)

6 likes

oh ik denk dat dat helemaal niet erg is? tenzij je er inderdaad zo 24/7 naar op zoek gaat dat de rest van je leven er onder lijdt maar ja teveel van het goede is nooit goed

3 likes

Ja misschien als je het woord vervangt door een alcoholisch drankje of een zak chips het op hetzelfde neerkomt? Dat sommigen dat heel logisch vinden. Of misschien vinden mensen het dan juist ook ongezond of debiel dat dat je sparkles :sparkles: geeft.

Qua seks vind ik dat er 2 kampen zijn; mensen die het echt als hobby beschouwen: iets dat enorm leuk is om te doen / mee bezig te zijn (soms praten)
en mensen die seks (wel) leuk vinden maar het nooit zouden omschrijven als hobby en er ook niet mee bezig hoeven zijn buiten bed/ over hoeven praten.

Edit; 2 kampen is kort door de bocht

3 likes

Door deze pol en de reacties die erop volgen besef ik dat ik die uitspraak ‘moet eens goed geneukt worden’ bij mij associaties oproept van een man die een vrouw neukt als een harkerig konijntje, op een heel onsensuele en ongeinspireerde manier. En dat zij (het wordt altijd over een vrouw gezegd he) die het nodig heeft het even moet ondergaan zodat ze daarna weer vrolijk is. Maar niemand heeft ooit dat soort sex nodig. Daarom vind ik het een kutjeroen-uitspraak.

Hier mijn €0,02 over mijn persoonlijke beleving van deze uitspraak. Verder niet per de oneens met de andere reacties op de pol.

52 likes

Ja ik denk wel dat je daar gelijk in hebt (enige nuance daargelaten natuurlijk).

Op op @kali’s vraag te reageren, ik heb zelf denk ik juist dat ik van positieve energie ook meer zin in seks krijg. Bij een sleur en somberheid verdwijnt seks juist helemaal naar de achtergrond. Ik kan me ook noooit voorstellen hoe mensen ‘make up sex’ hebben met hun partner haha, ik moet echt niet aan seks denken als ik boos ben

14 likes

En mensen die helemaal niks met seks hebben en mensen met traumatische ervaringen rondom dit onderwerp

6 likes

Ja was kort door de bocht, excuus

1 like

Wat een loser

27 likes

Ik zou nooit naar rood gaan, maar ik vind oranje soms echt overdreven.

5 likes

Nee en ik heb wel eens gehad dat ik me daardoor nog slechter en heel goedkoop voelde.

1 like

Ik was enkele jaren geleden in een land dat grotendeels groen was, behalve een klein deel in het noorden dat oranje was ivm een grensconflict. Onze meerdaagse trekking ging deels door dit deel en dat wisten we van tevoren. Destijds geen moment over getwijfeld, maar vind het nu wel twijfelachtig klinken nu ik het opschrijf.

2 likes

Nee voor deze situatie ben ik wel allergisch, maar goede(!) seks kan wel echt wonderen doen voor iemand. Zie dat ook bij vriendinnen die dan uit een relatie stappen met matige tot weinig seks en die bloeien helemaal op.

Niet om tegen iemand te zeggen die niet leuk genoeg op je reageert of dingen anders ziet (voornamelijk mannen die idd beledigd zijn dan).

6 likes

Rode gebieden waar je dan doorheen moest of soms kwam ik er achteraf achter dat het rood was. Was met name Myanmar, Colombia en Mexico. Oranje gebieden vind ik zelf niet spannend en merk ik ook weinig van.

4 likes