Is dat jouw idee van een goedkope tas?
Geen hond, maar een van onze katten is wel plotseling doodgegaan. Huppelde ‘s ochtends vroeg nog rond, leek toen te slapen, maar bleek dood te zijn. Hij was nog niet zo oud (een jaar of 8) en niet ziek, dus misschien iets aan z’n hart of zo?
Nee haha, dat is mijn duurste tas. Maar volgens mij heeft zij duurdere tassen, vandaar.
Aangezien ‘hij/zij kwam altijd zo normaal en aardig over’ al bij de ernstigste misdadigers wordt gezegd ga ik er niet vanuit dat ik a la minuut kan inschatten of iemand met mijn tas inclusief ID, sleutels, pasjes etc wegrent.
Van dichtbij bekijken oké, maar als diegene hem past en wegrent mag je wat mij betreft ook gewoon geen aangifte meer doen.
Hangen vind ik een groot woord maar ik heb kleine polaroid-foto’s en fotobooth-fotootjes op mijn sleutelkastje in de gang geprikt want daar zit van dat jute op.
Dit is bij mijn hond en mijn kat gebeurd! Mijn ouders lieten ons hondje uit en alles leek prima, totdat ‘ie in ene bloed uit z’n neusje kreeg. Binnen een paar minuten was ‘ie dood, terwijl er daarvoor helemaal niks aan de hand leek. Met de kat leek ook helemaal niks mis (voor zover wij wisten), maar m’n vader vond haar ‘s middags in ene dood in de tuin. Was beide keren heel zo gek en verdrietig. Waren ook allebei helemaal niet zo oud ofzo
Lekker als een yup een collage ixxi van een fotoshoot van ons gezin. Ben echt allergisch voor fotolijsten op kasten. Aan de muur vind ik het Mwah.
Ik heb een polaroid camera en maak daarmee best vaak polaroid foto’s. Die prik ik in de keuken op zo’n kurkbord. Zijn een verzameling foto’s van vrienden/familie/kind/huisdieren/man en mijzelf. Echt een gezellige verzameling.
Vind dit niet yup hoor
Iemand zegt: dat shirtje staat jouw zo leuk als ik zoiets aandoe is het echt een soepjurk maar bij jou staat het echt mooi.
Is dit dan een compliment voor jou en je shirt?
- Ja voor jou
- Ja voor je shirt
- Nee niet echt
0 stemmers
nee dit is 99/100 keer iemands eigen onzekerheid over niet slank genoeg zijn, weinig oprecht compliment aan
Vind dit eerder heel backhanded, zeggen dat het bij jou een soepjurk zou zijn is in mijn ogen een indicatie dat die persoon dus veel kleiner/dunner is, en dus eigenlijk gewoon zegt: ‘jij bent echt een stuk groter/dikker dan ik’. En nee, dat is theoretisch natuurlijk niet per se een belediging, maar in de praktijk natuurlijk vaak wel als zulks bedoeld.
Nee andersom. Niet dat het bij jou een soepjurk is maar andersom. Bij hunzelf dus.
Ja dus als het bij hen wijd en ongetailleerd zit zijn zij dus dunner?
Alsnog lees ik het niet zo trouwens. Kan ook gewoon zijn omdat iemand een mooier figuur ervoor heeft, meer vorm of gewoon van die mensen die zelfs in een vuilniszak eruit zien alsof ze van de catwalk komen.
Ik accepteer het dan gewoon als compliment hoor haha.
Sowieso als je iemand een compliment wil geven hoef je jezelf daar toch niet bij te halen
‘Hee leuk shirt staat je goed’
Mijn beste vriendin en ik zijn praktisch tegenovergesteld van elkaar gebouwd en zeggen regelmatig dit soort dingen tegen elkaar, vat het daarom ook echt gewoon als iets leuks op. Zie zelf ook vet vaak kleding waarbij ik denk “Oo dit staat sowieso echt mooi bij X/Y”, 99 van de 100 dingen is gewoon niet mijn smaak of niet leuk bij mij, maar waardeer ik wel echt bij een ander.
Ja, dat bedoel ik ook, heb het wat onduidelijk opgeschreven. In de vraag stond
dat shirtje staat jouw [sic] zo leuk als ik zoiets aandoe is het echt een soepjurk
Dus dat is dan in mijn ogen eerder beledigend bedoeld
Ik denk het niet, sommige dingen staan daadwerkelijk mooier als je meer vlees/rondingen hebt of groter bent net als dat sommige dingen beter staan als je slanker/rechter/kleiner of tengerder bent.
Ik zie het als een compliment van de combinatie kleding+lichaam die je hebt weten te maken.
Edit: misschien speelt in mijn interpretatie mee dat ik dun/klein/slankheid niet per definitie mooier of lelijker vind dan voller/groter
Nee dit is echt een kut opmerking, haat mensen die dit soort complimenten geven.
Net als:
Zou het zelf nooit dragen, maar staat jou zo goed. Echt typisch jij, maar niks voor mij
Hou dan gewoon je mond of zeg alleen staat je leuk.