Stel je persoonlijke vraag #50

Ik denk het wel, want zoals ik al schreef:

1 like

Mijn beste vriendin heeft rondingen en ik ben vrij recht. Wij zeggen ook gewoon tegen elkaar ā€˜staat jou super maar als ik dat aantrek is het helemaal niks’. Nog nooit beledigend opgevat.

21 likes

Een vriend van mij vindt het racistisch als mensen :woman_shrugging:t3: gebruiken ipv de standaard :woman_shrugging:, maar gebruikt zelf wel :woman_shrugging:t6:.

Wat vinden jullie?

• Vriend heeft gelijk
  • Dat is een scheve kijk op de zaak
  • I could not care less
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Ik had er zelf nog niet zo naar gekeken, maar gebruik altijd de ā€˜gele’ :woman_shrugging:omdat dat op mijn telefoon gewoon de eerste optie is.

1 like

Heh. Een gele emoji racistisch?

3 likes

Nee dat je dus moeite doet om ipv de standaard :woman_shrugging: de witte :woman_shrugging:t3: te gebruiken. Kon idd wat handiger geformuleerd worden, excuses.

Anders namelijk vriend is full of shit (en dan ga ik er even vanuit dat hij wit is)

8 likes

Waar een mens zich druk om kan maken

2 likes

Nee hij is niet wit en gebruikt daarom zelf dus :woman_shrugging:t5:

Hmm dan I could not care less. Kan hem overigens wel volgen, maar gevalletje is het de energie waard.

4 likes

Ik vind het alleen stom als witte mensen het donkere poppetje gebruiken, maar verder lult hij uit z’n nek.

32 likes

Maar wat is zijn argument ervoor? Want ik kan echt geen reden bedenken waarom een witte emoji ipv een gele emoji, racistisch is

@Bunnyslippers die snap ik. Want dan is het vaak een soort online minstrel show of blackfishing

1 like

Omdat je er volgens hem moeite voor moet doen (namelijk het ietsjes langer ingedrukt houden). En dat dus witte mensen out of their way gaan om te laten zien dat ze wit zijn en dus een soort superieur ofzo??

Ik snapte het ook niet helemaal toen hij het er over had, met name omdat hij óók het langer ingedrukt moet houden om de donkere varianten te krijgen.

Maar aan de andere kant heb ik als wit persoon niets in te brengen over iets dat een ander als racistisch ervaart.

Vind het een hele lastige.

Ik (als niet wit persoon) vind deze redenering van hem echt suuuuuuuuper vreemd :woman_shrugging::joy:

2 likes

ja ik dacht hier ook meteen aan! maar ik snap witte mensen die die donkere emojis gebruiken ook echt niet. wat is de gedachte erachter…?

2 likes

Ik gebruik alleen maar :woman_shrugging:t2: omdat ik dat gele echt lelijk vind, nog nooit aan gedacht dat het racistisch zou zijn.

4 likes

Dat is ook niet eens waar voor elke telefoon haha. Bij mij komt het menu standaard tevoorschijn als ik een emoji voor het eerst gebruik.

7 likes

Oh ja zo kun je het ook bekijken!

En ja ik denk voor zo’n opmerking verder niks. Ik zeg dank je wel en ga verder met mijn dag :smiley:

2 likes

Pff, ik was zelf echt stomverbaasd om hoevaak mensen aan hun lichaam/figuur dachten. Door een poll volgens mij.

ANONIEM:

Vind jij dat je tevaak nadenkt over jouw lichaam/figuur?

• Nee dat vind ik niet
  • Ja dat vind ik wel

0 stemmers

3 likes

Als je een beroep voor je partner mocht kiezen, wat wordt het dan?

• Elektricien
  • Schilder
  • Loodgieter
  • Vloerleggers/tegelzetter
  • Automonteur
  • Metselaar
  • Installatiemonteur
  • Hovenier
  • Timmerman

0 stemmers

Is jouw partner handig?

• Ja absoluut
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee totaal niet

0 stemmers

1 like

Totaal niet handig, maar mn schoonvader wel dus bel die gewoon als er iets moet gebeuren :sunglasses:

2 likes