Stel je persoonlijke vraag #50

Heb jij een:

• Voortuin
  • Achtertuin
  • Zijtuin
  • Balkon voor
  • Balkon achter
  • Balkon zijkant huis
  • Dakterras
  • Niks van dit
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Dit is ook m’n lievelings naast @Jumpsuit’s verhaal dat ze met gebruikte condooms de dakgoot had verstopt en haar oom die vond :joy::sob:

5 likes

Hahaha ohjaaaa wat was dat ook alweer

2 likes

De post kan ik niet meer vinden maar weet wel dat het @Cajun-moon is!

1 like

Met dit mooie weer heel hard muziek draaien in je tuin

• Asociaal
  • Asociaal, ongeacht het weer
  • Moet kunnen

0 stemmers

Sfeerimpressie

1 like

hahaha ik wist dat het dit soort muziek ging zijn :sob:

7 likes

Ik hoor serieus nog liever piraten muziek dan dit

4 likes

Dit was ik niet!! Haha

Mijn lievelings is denk ik dat haar baas op de wc zat te poepen en zij de wc opentrok want hij had hem blijkbaar niet op slot gedaan en toen ging ze een werkgerelateerde vraag aan hem stellen. En hij reageerde van, ehh, kunnen we dit later bespreken?

Ahahaha

31 likes

Dit zo erg!!!

3 likes

Nee hij is tijdje geleden (nog vrij lang nadat we ‘m hadden gekregen) toch echt naar de stort gegaan :headstone::wilted_flower:

Er is heerst echt nog een ontzettend stigma als het om cluster B persoonlijkheidsstoornissen gaat, echt heel jammer om te zien. Vooral omdat er tegenwoordig zo’n nadruk ligt op mental health maar deze mensen worden altijd vergeten.

Ik zie ook vaak dat iedereen maar narcist wordt genoemd terwijl dat meestal niet zo is.

10 likes

Wat voor stigma zie jij dan en wat bedoel je met dat deze mensen vergeten worden als het gaat over mental health?

Helemaal eens met het overgebruik van het label narcist trouwens. Dat wordt echt bij elke semi egocentrische actie gebruikt. Vooral als het over dates gaat.

3 likes

Nou als iemand zegt “ik heb last van een depressie” is de reactie over het algemeen heel anders dan als iemand zegt “ik ben een narcist”. Er is weinig begrip of empathie voor deze groep. Het heeft een hele negatieve lading en wordt ook nog te pas en onpas gebruikt voor iedereen die negatieve trekjes heeft. Er wordt ook vaak gezegd dat narcisten niet te behandelen zijn en dat je daar geen relatie (vriendschappelijk of romantisch) mee moet aangaan, zelfs door psychologen zelf.

Dat is echt ontzettend jammer want mensen met een persoonlijkheidsstoornis kunnen hier absoluut aan werken in therapie maar het is super belangrijk dat ze daarin worden aangespoord door geliefden.

Er is veel aandacht voor bijvoorbeeld kinderen of (ex) partners van narcisten die slachtoffer zijn (en terecht natuurlijk) maar de persoon met npd is ook slachtoffer, en dat wordt vaak vergeten. Vaak hebben deze mensen veel trauma en zijn van binnen heel ongelukkig.

18 likes

Je zegt nu zelf stigmatiserende woorden als “te lang” en “proberen” empathie te voelen :face_with_raised_eyebrow:

Ik ben het er totaal niet mee eens dat dit alleen online het geval is. Ja online loopt het gesprek nogal uit de hand maar het is niet zo alsof offline opeens iedereen begrip heeft voor npd. Dat is echt het tegenovergestelde van mijn ervaring en ik heb een familielid in mijn leven met npd. Zoals ik al zei is er zelfs onder psychologen een stigma als het om stoornissen zoals npd en bpd aankomt.

Wel mee eens dat er ook voor depressie niet altijd begrip is. Maar in ieder geval wel meer dan voor persoonlijkheidsstoornissen.

2 likes

Het gaat er niet om wat ik vind. Dat er stigma heerst omtrent npd is gewoon een feit en iets waar je zoveel onderzoek naar kan vinden. Dus jouw bericht is eerder n=1.

3 likes

Sorry? Dat is echt letterlijk een groot deel van het stigma. Wat denk je dat het stigma inhoud dan? Er wordt constant gezegd dat mensen met npd slecht of kwaadaardig zijn of niet kunnen veranderen. Dat is geen empathie en dit is gewoon schadelijk.

3 likes

Je hoeft toch ook niet voor iedereen empathie te hebben?

• Klopt, 90% van jullie kan branden en zou me niet boeien
  • Klopt niet, empathie is zĂł zĂł zĂł belangrijk

0 stemmers

Haha echt hoe jij altijd dingen tegenover elkaar weet te zetten zonder enige nuance :sweat_smile:

8 likes

Heb ik een persoonlijkheidsstoornis ?

• Ja sowieso allemaal
  • Nee jij bent mentaal ongeĂ«venaard stabiel en gezond

0 stemmers

En jij zelf?

• Ja ik heb wel wat issues ja
  • Nee ik ben helemaal goed zoals ik ben

0 stemmers

1 like

Ben prima met m’n issues :relieved:

8 likes