Het was mijn moeders keuze, dus mijn vader is eigenlijk automatisch meegegaan in deze keuze. Nu zo’n tien jaar geleden. Veel mensen weten ook niet dat ze nog een dochter hebben buiten een zoon (mijn broertje woont nog thuis). Achteraf voor mijn persoonlijke ontwikkeling en groei heel goed geweest maar blijft altijd een pijnlijk iets.
Moeder is dood, en met vader is het contact zeer moeizaam en niet oké. Ik weet diep van binnen dat ik eigenlijk dit contact al jaren geleden had moeten verbreken, maar ja het is kut…
Ja dat bedoelde ik met maar dat ze nog wel leven “voor zover je weet”.
Ja ik vind het lastig, relatie met vader is altijd moeizaam geweest, en inmiddels zou hij best openstaan voor contact, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik zelf behoefte aan heb? Geen zin om alles van de afgelopen jaren in te moeten halen (dat gaat natuurlijk ook niet), maar ik weet ook niet of ik een vage kennissen relatie zie zitten.
Ja en ook in letterlijke zin ook nog eens hele smerige koffie, waar je dan ook nog zelf voor moet betalen
Oh, dat dan weer niet hier. Wel smerige koffie.
Wat zou je allemaal doen?
Het is vast afhankelijk van je baan ook, maar stel je voor dat je geen baan hebt als chirurg dus zo nodig ben je ook niet, maar ook geen kantoorbaantje waar je je eigen tijden kunt bepalen. Je werkt bv in de zorg.
De hond van je beste vriendin moet met spoed naar de dierenarts maar ze heeft geen auto en belt jou helemaal in paniek, breng jij haar? Je moest eigenlijk werken.
- Tuurlijk, skip werk
- Nee sorry werk gaat voor, vind het wel heel erg verder hoor
- Ik vraag eerst of ze alle andere opties heeft geprobeerd/probeer iets anders voor haar te regelen
0 stemmers
Je vriendin is erachter gekomen dat haar partner vreemdgaat en heeft een mental breakdown om 3 uur s’nachts doordeweeks. Ze heeft je steun nodig.
- Ik bel met haar tot ze wat kalmer is
- Ik bel met haar maar houd het kort, morgen weer werk
- Ik reageer de volgende dag en ben er dan voor haar
- Niks is je eigen zaak
0 stemmers
Je vriendin is ziek geworden en heeft heel veel pijn en haar partner is niet te bereiken, ze laat jou dit weten maar je bent op werk.
- Ik probeer vervanging te regelen voor werk/probeer toestemming te krijgen om weg te gaan, maar als het niet lukt blijf ik op werk
- Ik kom eraan, fuck werk
- Sorry I can’t maar veel beterschap
0 stemmers
Bij die laatste is het ook fuck werk maar ik zou wel laten weten dat ik weg ga en vragen dat zaken worden opgevangen in mijn afwezigheid. Ik ga niet zomaar offline gaan. Business draait ook zonder mij.
Ik ga ervanuit dat de vriendin in kwestie ook eventueel andere mensen kan bellen voor hulp. Met een baan in de zorg bijv. rekenen mensen ook op je, dus ik zou mij niet op mij gemak voelen om dan zomaar te vertrekken.
Edit; ik zou in deze gevallen zelf niet vragen om hulp van een vriendin.
Ik moet hier echt onredelijk hard om lachen
Nog altijd dankbaar dat @mercurysummer mij een keer naar de dierenarts heeft gebracht toen mijn kat opeens heel ziek werd En we kenden elkaar niet eens!!
Haha ik moest er net ook aan denken, ik overwoog toen ook te komen, maar moest dan eerst 75 minuten rijden ofzo, maar als ik kan denk ik al snel: oke kom er zo aan.
Realiteit is dat mn vriendinnen allemaal redelijk ver weg wonen dus dat ik ze geen uur laat rijden en de meeste kleine kinderen hebben. Maar als de dichterbij zouden wonen zou ik hen bellen ipv een taxi
Ik heb een keer een vriendin van me in fucking Blankenberge opgehaald, waar ze met een andere vriendin een weekje op vakantie was, en daar er achter kwam dat haar vriend een affaire had. Haha vind ik nog steeds stoer van mezelf, want was meer dan 2,5 uur rijden, in het autootje van m’n moeder, had nog nooit zo ver gereden alleen. Het was wel een bonding experience. Soort Britney in die ene film-achtige setting, maar dan geen cabrio met drie vriendinnen, maar een roestige Nissan Micra.
Same! Ik ben ook m’n vriendin in Kassel in Duitsland gaan halen toen dr verloofde vreemdging en ze naar huis (Den Helder) wilde. Na het werk met een vriendin om 18:00 uur die kant op gegaan, rond 23:30 waren we daar, op de bank gepit en de volgende ochtend om 6:00 uur opgestaan en katten, hond en haar ingeladen en weer terug.
Ja ik heb afgelopen jaar ook twee keer de taxi naar de eerste hulp genomen voor een infectie, uiteindelijk toch sneller.
Jeetje @Krabsalade @anon86562306 zijn jullie wel bijgekomen?
(Grapje hè 🩷 love dit en heel goed 🩷)
Ik wist het gewoon, zure mensen gonna be zuur, vond het gewoon een leuke anekdote die weer boven kwam. Succes met je zure leven meid.
Edit: oh dacht dat je het meende. Tough love I guess? Zie de grap niet.
Het is al een paar jaar terug, dus die nacht korter slapen heeft me wel een poosje gesloopt, maar ik denk dat ik er inmiddels wel weer een beetje bovenop ben.
Lees het leed dat vriendschap heet maar eens haha.