Stel je persoonlijke vraag #50

Deze hele discussie doet me denken aan een vriendin zonder auto die op mijn verjaardag met de kat naar de dierenarts moest. Toen ik haar ophaalde bleek dat ze dacht dat ze aan haar einde was en ze koos er uiteindelijk ook voor om haar in te slapen. Ik vond het fijn om er bij te zijn, maar wat een timing!!! :joy:

Volgens mij belde ze me ook omdat ik dus vrij was vanwege mjjn verjaardag die ik 's avonds zou vieren haha

Edit: Wil er nog even bij zeggen dat ik haar niks kwalijk neem, want het was gewoon tijd voor de kat om te gaan!

4 likes

Nee, vind het niet helemaal gepast omdat ik er verder niets over deel. Alsof het een soort hype is om het te delen.

Edit: Dit is gewoon mijn gevoel voor mezelf overigens, niet dat men denkt dat ik vooroordelen heb over de mensen die het wel delen.

11 likes

Ja ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als toen met dat zwarte vierkantje voor Black lives matter. Het voelt een beetje als ā€˜kijk mij eens goed en maatschappelijk betrokken zijn’. Het zijn ook allemaal mensen die verder nooit iets over de situatie daar delen.

21 likes

Ik post al een paar jaar niets op social media, dus ik vond het een beetje raar om dit nu opeens te plaatsen. Maar toen ik vanmiddag eens door alle stories van iedereen die ik volg ging, viel me wel op dat ik denk wel de helft tot driekwart van die accounts het plaatje gedeeld hebben. En dat deed me ergens toch wel wat, juist omdat het mensen zijn die zich normaal niet uitspreken maar nu toch duidelijk en eensgezind laten zien wat ze ervan vinden.

10 likes

ja dat is ook een beetje waarom ik een dubbel gevoel heb! aan de ene kant fijn om te zien dat mensen die niet zo politiek bezig zijn zich zelfs uitspreken want hoe meer mensen het zien hoe beter en die poster schijnt ook beter te zijn voor het algoritme tov echte beelden. maar aan de andere kant is alleen een ai poster delen ook een beetje go girl give us nothing zeg maar

9 likes

Zie je ook pro Israƫlische uitingen op stories voorbijkomen? Ik zag bijv While your eyes are on Rafah please look for the hostages :upside_down_face: ik kan echt niet begrijpen hoe je dat gedeeld krijgt

• Ja
  • Nee alleen pro Palestina :watermelon:

0 stemmers

3 likes

Jaaa dit heb ik ook.

Ik snap echt de kritiek van dat het performatief is en dat mensen veel meer moeten doen etc etc (vergelijkbaar als toen iedereen die zwarte vierkantjes deelden met BLM), maar tegelijkertijd denk ik: thank GOD dat mensen eindelijk iets delen. Hoe graag we ook willen dat iedereen dapper en ingelezen en activistisch is, dat is gewoon niet zo. Dus dat m’n vriendin dan zo’n post deelt terwijl ik weet dat ze het spannend vindt/bang voor reacties, dat vind ik alleen maar goed.

Het is zo jammer om mensen nu te bekritiseren terwijl ze misschien wel hun eerste activistische stappen zetten: je kunt ze beter verwelkomen en interesseren om er nog meer over te leren/meer te doen.

24 likes

2 likes

Nee de mensen die dat soort shit postten heb ik inmiddels allang verwijderd

4 likes

Een wetenschappelijk expert in de volkskrant zei gisteren ongeveer het volgende: het delen van het all eyes on rafah plaatje toont van net zoveel betrokkenheid als iemand die demonstreert of anderszins fysiek actie voort. Het onderscheid tussen echt activisme en performatief activisme hoort bij een wereld waarin er wezenlijk verschil is tussen online en offline, en in die wereld leven wij al lang niet meer.
Ben jij het daarmee eens?

• Jawel, wel mee eens
  • Nee, zeker niet mee eens, dat plaatje delen maakt mensen misschien zelfs wel passiever in het doen van andere dingen
  • Nee, niet mee eens, hoewel zo’n plaatje delen wel mooi is natuurlijk, het is toch iets
  • Ik heb geen mening
  • Ik heb een heel andere mening

0 stemmers

3 likes

Voel jij je superieur als jij door kan lopen naar de 1e klas coupe en daar in alle luxe plaats kan nemen?

• Jawel
  • Nee
  • Ik heb dit nog nooit meegemaakt
  • Ik reis niet met de burgerrups

0 stemmers

1 like

Ik denk dat het massale juist helpt hier. Ik erger me enorm aan commentaren bij de studentenprotesten die iets zeggen als ā€˜een kleine groep tegenstanders’ en ā€˜de grote meerderheid hoor je niet en die steunen IsraĆ«l’ etc. Ik heb ergens de hoop dat deze mensen nu inzien dat de grote meerderheid juist het tegenovergestelde laat zien, en tegen de acties van IsraĆ«l is.

1 like

burgerrups :smiling_face_with_three_hearts: :bug:

9 likes

Ik kon wel genieten van die gnuivende gezichten van andere passagiers in de eerste klas als er controle was en ze dachten dat ik de eerste klas uitgekickt. Ik mocht voor mijn eerste baan eersteklas reizen en had nogal een babyface.

14 likes

ik zag trouwens wel veel palestijnen op twitter en insta zeggen dat ze juist blij zijn dat ook die mensen eindelijk beginnen met delen. en dat zijn wel de meningen die er echt toe doen in dit geval, ook al verschillen hun gedachten vast ook.

bijv ariana grande deelde een fundraiser en alleen daardoor schijnt hij 80k omhoog te zijn gegaan, en die mensen zeiden dat die 80k nu belangrijker is dan het feit dat dit ook een halfjaar geleden had gekund.

4 likes

Ik heb weekend vrij 1e klas en als ik doordeweeks buiten de spits om moet reizen met de trein upgrade ik mezelf eigenlijk altijd. Zo veel fijner om in rust te treinreizen.

1 like

Zet jij doorgaans 's nachts je telefoon op niet storen?

• Ja, en er komt niemand doorheen
  • Ja, maar bepaalde mensen komen er wel doorheen
  • Ja, meerdere oproepen achterelkaar komen er doorheen
  • Nee, maar ik zet hem wel op stil
  • Nee, en zet hem ook niet op stil

0 stemmers

2 likes

Volgens mij staat 'ie meestal gewoon aan 's nachts maar ik heb notificaties van alles behalve bellen en sms’en uitstaan dus in principe hoor ik sowieso niks. Alleen soms ehb ik dan net een nieuwe app geinstalleerd en dat niet goed ingesteld en word ik opeens in alle vroegte gewekt door de duolingo uil ofzo das wel beetje kut

14 likes

Ik doe wifi uit. Dan kan ik wel gebeld worden, maar word ik niet wakker van appjes e.d.

6 likes

M’n telefoon ligt ā€˜s nachts helemaal niet op de slaapkamer.

6 likes