Met vitrage oid is het toch ook prima? De kans trouwens dat die oude kerel helemaal tot aan de overkant ziet is denk ik ook niet eens groot. Die laatste paar pleziertjes in z’n leven zou ik ‘m dan ook niet willen ontnemen. Als hij nou gaat filmen met z’n seniorenmobiel zou ik het een ander verhaal vinden.
Haha ja, dat is mijn gedachte dus ook; ga ik ik die man nou echt het weinige wat hij nog heeft ontnemen? Ik zou dan ook denk ik niet zeggen van willen jullie hem verbieden naar buiten te kijken, maar zou de gemeenschapsruimte niet ergens kunnen waar ze niet recht naar binnen kijken? Alle drie de andere zijden van het gebouw kijken uit op groen en geen huizen? Ik snap niet dat het hier moet. Maarja, of ze nou vanwege 1 klacht de hele indeling gaan veranderen.
Kan me niet echt voorstellen dat die man voor het raam gaat zitten om specifiek naar jou te kijken, het lijkt me dat hij dat gewoon doet om in z’n algemeenheid naar buiten te kunnen kijken? Vind het eerder wat overdreven van jou om de gordijnen dicht te houden dan dat ik zou denken: ga bij het verzorgingstehuis zeggen dat ze die man tegenover een blinde muur moeten zetten. Maar goed, er zijn vast allerlei omstandigheden zoals dat hij altijd in zn kruis begint te graaien als hij jou ziet, of dat jullie het enige huis aan de overkant van de straat in een doodlopend steegje zijn en dat er behalve jou dus niets te zien valt, of dat hij een veroordeelde stalker is, of weet ik het, maar op basis van deze post zou ik die man lekker laten
Nou dat weet ik niet zeker, ik heb nooit met een verrekijker de precieze positie van zijn irissen bekeken, hahaha. En hij doet verder ook niets verkeerd! Maar hij zit wel echt recht voor het midden van het raam en zijn hoofd is, in elk geval elke keer als ik kijk, recht op ons raam gericht. Nogmaals, hij doet niet echt iets verkeerd maar ik voel me er heel ongemakkelijk bij. Ik loop niet heel vrij door mijn woonkamer nu omdat ik toch constant het gevoel heb dat hij mogelijk zit te kijken.
Oude mensen zien ook minder goed he… dus de kans dat hij überhaupt wat ziet van jou binnen is klein.
Probeer het eens uit door te zwaaien.
Nou dat is wel een aanname, mijn oude omaatje ziet nog hartstikke scherp. En ja dat zwaaien heb ik weleens overwogen maar daar ben ik te schijterig voor, hahaha.
Ja dit weet ik, maar ik bedoelde meer dat het een aanname zou zijn dat vanwege deze statistieken die man dus ook niks ziet. De kans is ook gewoon aanwezig dat hij nog scherp ziet, bedoel ik.
Denk dat het me er meer om gaat dat die ruimte precies aan deze kant zit terwijl alle drie de andere zijden uitkijken op groen en wegen etc. Daar is nog meer interessants te zien voor die mensen ook, lopen vaak dieren voorbij etc. Zou het gewoon logischer (en ja, voor mijn eigen privacy fijner) vinden als die ruimte aan een van die zijden zou zitten.
Nou dan zou ik aanbellen en een verbouwing voorstellen. Man man man wat maak jij je druk om de indeling van t plaatselijke bejaardenhuis en waar mensen vanuit hun eigen ruimte wel of niet naar toe moeten/mogen kijken.
Wow, dit is al de tweede reactie die ik een beetje buitenproportioneel vind, zo erg is het allemaal niet hoor? Ik was gewoon even benieuwd hoe men er hier over dacht. Dit speelt echt al onwijs lang en al die tijd maak ik me er helemaal niet zo druk om als jij nu doet overkomen. Ik deed vanmorgen de gordijnen open en keek weer recht in het gezicht van deze man en dacht goh, ik stel de vraag even in het topic. Het is iets waar ik soms over nadenk, ik heb nog nooit daadwerkelijk overwogen naar het tehuis toe te stappen, was benieuwd of anderen dat wel zouden doen. Zo simpel is het, meer niet.
Hoeveel jarenlange goede vriendinnen/vrienden hebben jullie?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Meer dan 10
0 stemmers
@Lakshmana Ik ga even uit van de situatie van toen ik nog in een verpleeghuis werkte, maar mogelijk zit die ruimte daar omdat dit het meest praktische is voor het zorgpersoneel (dichtbij kantoor van het team bijvoorbeeld, dan kunnen ze nog enigszins een oogje in het zeil houden). Zijn top down bottom up plisségordijnen misschien een oplossing?
Er zal vast een goede reden voor zijn inderdaad. Ik herinner me wel dat het eerst gewoon een kamer was voor een van de bewoners maar nu heb ik het idee dat het een gemeenschappelijke ruimte is geworden, want er zitten ook weleens andere mensen bij en er staat geen bed meer. Maar misschien is het toch gewoon zijn kamer? Ik weet het niet eens zeker. Ik heb inderdaad precies zulke gordijnen! Dus dat helpt al.
Ik hou gewoon niet zo van bekeken worden, zou het ook echt vreselijk vinden om beneden aan een straat te wonen waar de hele tijd mensen naar binnen kijken, daar was laatst ook een poll over geloof ik.
Ergens wel confronterend, ik wou mijn universiteitsvrienden niet meetellen maar die zijn er inmiddels ook al jarenlang
terwijl ik de afgelopen 5 jaar eigenlijk niet echt “goede vrienden” heb leren kennen (wel heel veel leuke mensen, maar voornamelijk collega’s, vrienden van mijn partner, partners van mijn vrienden, mensen waar ik specifieke interesses ofzo mee deel)
Je kunt bij de balie van de NS het geld wat op je OV- chipkaart staat uit laten betalen. Dus tenzij je hem in de nachttrein hebt zien stappen is de kans zeer groot dat het geld aan iets anders is opgegaan.
Hierop aanhakend:
Waar ken je jouw jarenlange vrienden van?
- Basisschool
- Middelbare school
- opleiding/studie
- Van iets wat je naast je studie deed (studentenvereniging etc)
- Werk
- Sport
- Overig
0 stemmers
Oh daar ben ik echt veel te socially awkward voor, haha. “Ja hallo u kijkt altijd bij ons naar binnen dus ik kom me even voorstellen.”
Ik dénk dat ik het gewoon laat zoals het is, af en toe de gordijnen (half) open als ik toch iets aan het doen ben wat niet boeiend of net uit zijn zicht in een hoekje is, en verder dicht als ik even niet bekeken wil worden. Klinkt heel cru, maar die man is er op een gegeven moment als het goed is niet meer en zoals al werd gezegd en ik zelf ook al vaak heb gedacht; ik wil zeker niet degene zijn die ervoor zorgt dat hij niet meer naar buiten kan kijken o.i.d. Dat zou ik echt sneu vinden.
Heb zeker niet de illusie dat hij altijd alleen maar mij / ons zit te observeren, maar ik word gewoon altijd heel ongemakkelijk van mensen die naar me kijken, dus dit is ook heel ongemakkelijk voor me. Maar ik overleef het wel hoor. Zo ernstig is het allemaal niet, haha.
Hou op jullie brengen me nog op ideeën. Het hele gebeuren gewoon VOL omarmen en het ongemak recht in de ogen staren. Butt naked.
Klinkt als een pitch van Jan Slagter aan de NPO.