Zien ze op je werk je tenen?
Ja ze is model toch
Leg jij (bewust) je hand op de buitenkant van het vliegtuig voordat je instapt?
- Ja
- Nee
- Ik vlieg nooit
0 stemmers
Ik doe dit standaard, omdat ik anders bang ben neer te storten. Lees nu dat het blijkbaar een veelvoorkomend iets is.
Ik denk er wel aan als ik instap. Maar ik heb het nooit gedaan dus doe het bewust juist niet.
Ohh dan is het wel logisch ja, ik zat me al af te vragen bij welk werk ze 1. naar je teennagels gaan kijken en 2. een mening over de kleur hebben
Haha ja wat er gezegd is idd. En vroeger droeg ik altijd donker maar als je dat eraf haalt word het altijd zo lelijk dus ben er helaas mee gestopt
Hoe vaak gebruik je die functie in WhatsApp dat je iets inspreekt en er een tekst komt te staan?
- Heel vaak
- Soms
- Nooit
0 stemmers
Soms maar hoevaak werkt het zoals ik zou willen: nooit
Ik heb nooit ingevuld, maar eigenlijk heb ik het gister wel voor de eerste keer voor 1 berichtje gedaan
Nooit want ik kom uit Brabant en ze verstaan me toch niet
Heb jij een fobie ergens voor?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Belemmert deze fobie je in het dagelijks leven? Of heb je er veel last van?
- Ja
- Nee
- Een beetje
0 stemmers
Is het een fobie die veel voorkomt zoals hoogtes etc., of is het wat ongebruikelijker?
- Mijn fobie komt erg vaak voor
- Mijn fobie komt redelijk vaak voor
- Mijn fobie is heel erg niche en ken bijna niemand die dezelfde fobie heeft
0 stemmers
Weet je nog hoe deze fobie is begonnen? Of wat de trigger was?
- Ja
- Nee
- Wist ik vroeger wel maar ben ik vergeten/heb ik verdrongen
0 stemmers
Ik heb er 2x therapie voor gehad en dat heeft nauwelijks geholpen ook. Bleh.
Ik ben bang voor open water, maar daar word ik in het dagelijks leven vrij weinig mee geconfronteerd en ik heb ook wel gesnorkeld en gedoken, en gezwommen op een plek waar ik geen land meer kon zien (snap achteraf echt niet dat ik dat gedaan heb) dus het belemmert me niet maar krijg er wel wat paniek van haha
Ik vind fobie zo’n sterk woord ervoor maar mijn fight or flight instinct schiet echt aan en ik heb het gevoel dat ik compleet de controle over mijn lichaam verlies aan adrenaline als ik een te grote spin zie (of een te grote krab haha).
Er is ook geen redelijke angst die ik kan uitleggen, het zien is gewoon genoeg. Als ik per ongeluk een plaatje tegen kom op mn telefoon bijvoorbeeld dan laat ik automatisch mn telefoon vallen en moet ik me er toe zetten die weer aan te raken. Ik durf het ook eigenlijk niet te zeggen nu omdat ik dan dus bang ben dat mensen foto’s gaan posten van ‘maar kijk dan hoe schattig deze is.’ ik wil het echt ook vinden maar mijn lizard brain staat het niet toe.
Het huis waar ik in woon is wel gratis exposure therapie
ik weet eigenlijk niet zo goed of ik een fobie heb, ik heb wel hoogtevrees en vroeger was dat veel erger (ik kreeg een keer een paniekaanval bij een waterglijbaan voor kinderen). maar als ik googel wat een fobie precies is staat er dat het een angststoornis is en dat klinkt wel groter dan wat ik heb. ik ben ook heel erg bang voor teken dus ik durf ook nooit met blote lichaamsdelen langs hoog gras en zo te lopen.
Ik heb het hier wel vaker gepost maar ik heb een serieuze fobie voor naaktslakken. Mensen vinden ze vaak wel vies, maar ik heb dus serieuze paniekaanvallen gehad omdat ik een naaktslak op straat zag Slakken met een huisje vind ik ook gewoon wat viezig maar niet eng.
Ook wel echt bewijs dat een fobie een soort kortsluiting in je brein is want hoezo reageer ik zó overdreven op een zielig hoopje slijm dat met 0,001 km per uur over de stoep glibbert.
Ik heb dit met kikkers. Kan wel janken als ik er een zie echt vreselijk. Terwijl ik weet dat het nergens op slaat maar brr
Omdat ze goor zijn
Geen fobie tegen naaktslakken trouwens. Ik heb slechts een heel sterke aversie tegen ze
Ja dit heb ik ook maar dan met muizen/ratten. Ik ben er zo fucking bang voor dat zelfs het zien van een plaatje ervan of als ik een hamster zie bij de dierenwinkel het al genoeg is om te triggeren. Zelfs als iemand maar begint te praten over iets wat ermee te maken kan hebben begin ik al te squealen
Ook het idee dat ze dood liggen ergens vind ik verschrikkelijk, en die twee angsten gaan met elkaar hand in hand. Laatst hoorde ik geluiden in de muur en ik werd helemaal gek. Continu het geluid uitzetten van de tv, met mijn oor bij de grond en een soort van regendans doen in mijn huiskamer om ze af te schrikken. Laatst lag er een soort hoopje stof onder de kast wat ik zag doordat ik pilates aan het doen was, en het leek op een dode muis. Ik vroeg mijn vriend of hij er naar kon kijken want ik kon het natuurlijk weer niet. En toen hij met een bezem dat stofwolkje aanraakte begon ik gewoon keihard te schreeuwen omdat ik dacht dat het een dode muis was. Mijn vriend zei toen ook echt dat ik in therapie moest en dat dit niet fucking normaal is hahaha.
Wespen
Complete kortsluiting als er één binnen 1m vliegt of zit.
Dus één maand per jaar durf ik nauwelijks op een terras te zitten eigenlijk.