Stel je persoonlijke vraag #50

Herkenbaar idd, en ik werkte eerst in het ziekenhuis. Kwam bijna nooit met bloed in aanraking gelukkig, maar wel 1x flauwgevallen. En bij de dierenarts ook een keer ja, lig je daar zo op die vloer te liggen :sweat_smile:. Maar vooral dat je ook buiten bewustzijn raakt vind ik inderdaad het meest kut.

En ik heb emetofobie, paar keer voor behandeld ook, maar niet over. Vroeger durfde ik ook echt niet met het OV hierdoor, want wat als mensen gingen kotsen en het was besmettelijk??? Durf het nu wel, maar ik blijf er altijd wel een beetje mee bezig. En zeker als ik denk dat ik besmet kan zijn.

3 likes

De mijne ook :older_woman:t2:

3 likes

Ik dacht altijd dat ik een naaldenfobie had maar blijkt dus dat ik gewoon kneitersnel flauw val van naalden/prikken. Eerst was het alleen bloed prikken maar waren injecties/vaccinaties prima, nu kan ik niet eens normaal botox laten prikken :joy: Echt irritant want het doet allemaal geen pijn en ik vind het ook oprecht niet eng maar ik weet dat mijn lichaam gewoon zo reageert. Ondertussen is hierdoor wel mijn grootste angst een infuus moeten :nauseated_face:

edit: toen ik 15 was moest ik bloed laten prikken en toen moest mijn vader me vasthouden en zei mijn moeder de hele tijd ‘Denk aan Tokio Hotel’ om me af te leiden en daarna zei een klein meisje in de wachtkamer “Ik ga niet zo huilen hoor als ik bloed moet prikken” tegen haar moeder. :+1:

10 likes

Hahaha! Door deze opmerking weet ik direct over welke tijdsperiode dit gaat :joy:

11 likes

Oh ja, ik tijdens een zomervakantie op de universiteit, ik vond het een “cool” idee om met al mn vingers te kunnen typen. En stiekem vind ik dat nu nog dus ook heel blij dat ik dat toen gegoogled heb.

1 like

Ik ook! Wilde net hetzelfde reageren. Niemand begrijpt het ook en iedereen doet er altijd maar een beetje lacherig over

1 like

Ik was te arm voor die cursussen op school. Maar het was achteraf gezien ook oplichterij

Hierop aanhakend, hebben jullie typeles gehad op school? Dus echt vanuit school.

Ik heb namelijk extern een typediploma gehaald, maar weet dat wij later op school ook typeles kregen (ik had toen mijn diploma al dus was peanuts)

Typeles op school
  • Ja, op de basisschool (ik ben 20-25)
  • Ja, op de basisschool (ik ben 25-30)
  • Ja, op de basisschool (ik ben 30-35)
  • Ja, op de basisschool (ik ben 35+)
  • Ja, op de middelbare school (ik ben 20-25)
  • Ja, op de middelbare school (ik ben 25-30)
  • Ja, op de middelbare school (ik ben 30-35)
  • Ja, op de middelbare school (ik ben 35+)
  • Nee

0 stemmers

1 like

Niet meer maar ik heb een fobie voor maden gehad. Vind het nog steeds walgelijk maar het beheerst niet meer m’n leven.

2 likes

3x kloppen :joy:
Ooit bedacht met mijn broer en we doen het allebei nog altijd.

2 likes

Ik heb echt grote angst voor ratten en muizen en ook hele erge hoogtevrees.

Waar ik een heel naar gevoel van krijg en waar ik het liefst niet te dichtbij in de buurt kom zijn grote vogels. Struisvogels vind ik bijvoorbeeld gewoon zo raar en eng. Krijg er helemaal buikpijn van.

3 likes

Ja en: “maar die doen toch niks!” Hahah dan denk ik ja dat weet ik ook wel maar toch. Hoor ze nu ook vaak hier in de vijver in de buurt en dan controleer ik het hele pad tot mn auto of ik er geen zie. De eerste nacht dat ik ze hoorde kon ik ook echt niet slapen.

2 likes

Ik moest het zelf doen met cursusmateriaal van mijn oudere zus dus ik kreeg er geen diploma voor. Maar ik speelde ook vals door te spieken dus had het ook niet verdiend.

3 likes

Wij gingen met groep 6/7/8 van meerdere dorpsscholen naar een verenigingsgebouw ergens in het midden gelegen, met de typemachine onder de arm mee.

3 likes

Volgens mij werd het wel (gratis) aangeboden in de brugklas maar heb ik er niet een meegedaan. :pensive::pensive::pensive: Nog altijd spijt, ik ben dus zo’n t-rex-tikker (en ook zo’n troglodiet die haar pen verkeerd vasthoudt) maar wel ontzettend snel/blind waardoor mijn vingers volgens mij nog maximaal tien jaar meekunnen

4 likes

Bloed en wonden. Bij mezelf kan ik een bloedneus net handelen, maar ik moet me niet snijden, dan gaat alles draaien :sweat_smile:

Bij anderen is een ander verhaal. Stond vorige week in de rij bij de Action en de meid achter de kassa kreeg een bloedneus. Toen raakte ik in paniek en ben de rij uitgegaan om een rondje door de winkel te lopen.

Ben ook eens bijna out gegaan bij de dierenarts toen het oog van mn hond werd geamputeerd. Die wond zag er zooo naar uit.

Het is ook zo gek, want zelf denk ik ook ohhh het is maar bloed, alleen mn hersenen reageren daar heel heftig op ofzo.

Echt heel vervelend :frowning:

1 like

Ik heb vertigo (of nouja ik word heel draaierig als ik op hoogte ben en kan dan niet meer voelen wat recht is en dat fokt dan met mn balans enzo) maar ik vind hoogtevrees een groot woord want ik vind het wel echt leuk om op hoogte te zijn en dingen als bungeejumpen en parachutespringen zou ik altijd ja op zeggen, maar ik ben dus wel heel bang en gedesoriënteerd als ik op een bergpad loop of boven op een toren sta want voor mijn gevoel ben ik dan constant aan het vallen.

1 like
Eet jij elke week minstens 1x pizza en/of pasta?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Haha wat toevallig. Mijn dochter viert binnenkort haar verjaardag en ik vroeg dus wat voor een taart ze wilde, zei ze dat ze een luiaard taart wilde??? :joy: Niet eens een prinsessen, unicorn of wat dan ook maar dus een fucking luiaard :laughing:

7 likes

Hahaha doet me eraan denken dat mijn neefje voor zijn verjaardag een “slagboomtaart” wou.
Dus mijn schoonzus :face_with_raised_eyebrow: “een slagroomtaart?”
Maar nee.

93 likes