Wat leuk
Ik ben ècht afgestapt van de wijn. Had laatst 3 wijntjes en was goed aangeschoten en de volgende dag echt niks meer waard. Terwijl ik met mixdrankjes en cocktails nergens last van heb de volgende dag, en duurt het veel langer voordat ik uberhaupt aangeschoten ben. Komt denk ik ook door de suikers die de alcohol afbreekt.
Mijn bbq heb ik net weg gedaan, maar heb nog wel m’n Traeger. Maak er eigenlijk alleen maar spareribs mee en dat duurt dan een uur of 6 dus heel vaak doe ik het niet, maar zooooo lekker.
Wanneer heb jij voor het laatst zo’n fysieke pijn gehad dat je ervan moest huilen?
- In de afgelopen week
- In de afgelopen maand
- In het afgelopen jaar
- Langer geleden
- Ik kan het me niet eens meer herinneren
0 stemmers
(Ik ben gister door m’n rug gegaan en heb echt zitten janken van de pijn. Dat was heel lang geleden, kon me niet eens meer herinneren wanneer. Al denk ik dat algehele vermoeidheid en andere klachten die ik al had niet meehelpen, dan is zo’n fysieke pijn ook wel een flinke druppel om de emmer te laten overlopen.)
Ja dit hebben wij ook, paar keer gebruik van gemaakt ook! Zo handig, sowieso ben ik erg fan van onze gemeenschappelijke binnentuin.
Ik zag dit lijstje met hedendaagse statussymbolen op Twitter, welke heb jij?
- Long Strava runs
- Empty calendars
- Caring about microplastics
- Electric cars
- Mortgage rate below 3%
- Having lots of followers or being off social completely
- Being sober
- Eating “clean”
- Type of water you drink
- Private school for kids
- Traveling to Japan
- Premium skincare
- 2nd house
- Backyard pizza oven
- 2+ fridges
- Sauna/cold plunge regiment
- Charcuterie boards
- Private chef
- Dyson vacuums
- Beautiful workstation
0 stemmers
- Le labo products
- Second hand goods with stories
- Eating organic
- HiFi audio
- Reading books
- Work-life balance
- High end coffee regiment
- Digital detoxing
0 stemmers
- niets van dit alles
0 stemmers
(niet te serieus nemen pls)
Ik vind sommige lastig te antwoorden haha. Ik vinkte eerst premium skincare aan, ik gebruik Tatcha. Toen bedacht ik me dat La Mer en SK-II ook nog bestaan dus never mind
Haha exact dat had ik ook.
Strong on kraanwater since 1987!
als je 80 eu voor een potje skin cream betaalt mag je vinken hoor. Ik heb een vinkje gezet en gebruik the ordinary
Edit; vind dit mortgage rate below 3% wel typisch voor de makers. Alsof een hypotheek en dus koophuis hebben op zichzelf al niet genoeg statussymbool is.
Toevallig hetzelfde, zaterdag door mijn rug gegaan en toen gehuild van de pijn (en frustratie)
Ik dacht dat een volle agenda hebben en altijd druk zijn een statussymbool was haha sinds wanneer is dit andersom
Ik heb het grootste deel van het afgelopen jaar immuuntherapie voor m’n huidaandoening à 1600 euro per maand gehad dus ik win deze sowieso!!!
(al werd dat wel betaald door m’n zorgverzekering godzijdank)
Ik heb in december vorig jaar mn schouderblad doormidden gebroken en een rib. Maar ik kon niet huilen want dat deed al teveel pijn lol. Ik kon alleen maar een soort van kreunen van de pijn. Toen het herstellende was en er perongeluk een ruk aan mn arm werd getrokken heb ik zo hard gegild gehuild geschreeuwd van de pijn. Ik denk dat de hele buurt direct wakker was.
Ik denk zelf als je hele erge fysieke pijn hebt, je eigenlijk niet huilt
Ja ik denk dit eigenlijk ook nu je het zegt. Wel huilen van vermoeidheid bijvoorbeeld door (langdurig) fysieke pijn, of van schrik, maar vraag mij af of een pijnprikkel op zichzelf huilen opwekt?
Edit: laat mij even verhelderen dat ik in elk geval bedoel dat IK mij niet kan herinneren dat ik van een plotselinge/relatief kortdurende pijnprikkel (zoals botbreuk, teen stoten, spiraal plaatsen, wespensteek, heel ernstige krampen waarvan ik bijna knock out ging etc) heb moeten huilen. Wel als het bijvoorbeeld lang aanhield zoals bij botbreuk, kiespijn, pijn in combinatie met vermoeidheid en/of frustratie en/of wanhoop (bijvoorbeeld dóór de pijn). Maar dit gaat ook over mijn ervaring en zegt niets over die van anderen.
Nou bij mij wel
Ik had een tijdje terug in het ziekenhuis dat pijnstilling te laat werd gegeven en toen was ik echt helemaal niet meer aanspreekbaar van de pijn. Maar nu heb ik dagelijks erge pijn die zo vurig is dat ik er elke dag weer paniekerig van huil of dat de tranen zonder verder bewegen zeg maar over m’n wangen stromen. Wel logisch als t gewoon verschilt per persoon en per pijn ofzo.
Bij mij ook niet inderdaad. Als ik écht pijn heb (2 x 6 maanden trigeminus neuralgie gehad, worden ook wel suicide pains genoemd) dan zit ik gewoon compleet verlamd mezelf te schommelen, huilen lukt dan niet. Heb met m’n bevalling ook niet gehuild en dan heb je echt wel pijn. Huilen doe ik eigenlijk alleen van schrik of emotie?
Ik denk inderdaad dat het per persoon verschilt maar het zou best kunnen dat het vooral getriggerd wordt door emotie? Geen idee. Al heb ik niet veel emotie als ik knoerthard mijn teen stoot maar heb ik ook weleens gehad dat daarbij de tranen in mijn ogen schoten.
Bij mijn bevalling heb ik geloof ik ook niet gehuild van de pijn, alleen toen ik al best lang in een weeënstorm zat misschien van frustratie? Ik weet het niet zo goed meer. Lijkt me ook best lastig om pijn los te koppelen van emotie, zeker als het langdurig is inderdaad.
Wat een hoop conclusies hier.