Stel je persoonlijke vraag #50

Ik kom ook uit Zeeland maar zoals @Luzarl zegt het zal wel een eilandending zijn

Heb jij een bijbelse naam?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Wel van beide de vrouwelijke variant maar ik vind dat dat telt :sweat_smile:

Heeft jouw kind een bijbelse naam?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb geen kind

0 stemmers

2 likes

Mijn doopnamen en m’n dochters tweede naam zijn die van een bijbels/heilig figuur. Maar voor ons allebei was vernoeming naar de respectievelijke oma’s de reden om die namen te geven.

Ook wel gratis

13 likes

Ik zou sowieso mijn naam wel willen veranderen, maar het voelt zo raar om dan ineens tegen iedereen te moeten zeggen ‘vanaf nu wil ik zo genoemd worden’ en dat iedereen uit mijn verleden mij nog kent met die naam etc. Dus ik omarm het maar gewoon😅

6 likes

Is dat toevallig Maria? Bijna elke katholiek van mijn ouders generatie en ouder, hebben Maria als een van de doopnamen. Maakt niet uit of je man of vrouw bent

@Tilda ik hussel mijn namen gewoon om. Ik heb echt geen zin om teveel moeite ervoor te doen

2 likes

De naam waar mijn naam eigenlijk een afkorting van is heeft wel een heilige! Maar de afkorting dus niet

2 likes

Mijn officiële namen bestaan enkel uit doopnamen… Mijn roepnaam zit niet in mijn officiële naam.

6 likes

Dus je heet Wilhelmina Geertruida, maar Annie is je roepnaam?

5 likes

Bingo! Geloof dat mijn moeder ook weer vernoemd is. Sowieso zijn het allemaal aardskatholieke namen in die kant van de familie. Vind het vooral leuk dat m’n dochter de namen van haar beide oma’s als extra namen heeft. Ze is ook helemaal niet gedoopt ofzo, het kind heeft alleen drie namen.

@Kareltje Dat heb ik ook! Was heel verwarrend toen ik op de eerste studiedag met Johanna aangesproken werd. Veel mensen kijken er ook raar van op.

4 likes

Zoveel gedoe

2 likes

Ik werk in het notariaat en in notariële aktes staan altijd je “officiële” namen, die dus niet per definitie je roepnaam zijn. Dus Johanna Geertruida Maria is José. Of Johannes Berrnadus is Johan. Mannen die Bert heten hebben als “officiële” naam vrijwel altijd Albertus. Maar het is wel vooral bij de oudere generaties.

Is jouw roepnaam onderdeel van jouw “officiële” naam? Dus de naam die bij de burgerlijke stand bekend is en dus ook op je paspoort staat.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik heb maar één naam/versie, vond ik als kind zoooo saai. Heb mijn kind nu maar 2 namen gegeven :upside_down_face:

9 likes

Heb ik ook ja! Dat zie ik dus wel heel weinig, de jongere generaties hebben vaak wel hun roepnaam in hun officiële naam, dus Joost heet bijvoorbeeld Joost Karel ofzo, maar weinig mensen die als officiële naam dan alleen Joost hebben.

2 likes

Ik ben juist altijd blij met mijn enkele naam! Staat zo lekker minimalistisch en nooit gezeik als je tickets moet boeken.

21 likes

Word je al vanaf je geboorte genoemd bij je roepnaam of is dat er in de loop der jaren ingeslopen? Als dat vanaf je geboorte al is dan vraag ik me echt af waarom je niet gewoon zo heet

4 likes

Hoeveel voornamen/doopnamen heb jij?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Wat een plebs ik heb er meer dan 4

0 stemmers

Heb jij een dubbele voornaam? Dus Marie-Claire of Anne-Fleur oid

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ben je tevreden met het aantal namen dat je hebt? Kwantiteit, niet kwaliteit.

• Ik had er wel meer gewild
  • Ik had er wel minder gewild
  • Ik ben helemaal tevreden
  • I couldn’t care less

0 stemmers

2 likes

Mijn vader was bij mijn aangifte vergeten welke tweede naam ze mij hadden gegeven. Dus liet hij dat maar zitten :laughing:
Terwijl de doopnamen van mijn moeder, tantes en zus allemaal hetzelfde zijn.

14 likes