Nee, omgeving Tilburg. Hij is wel half Belgisch dus misschien zit daar het defect.
Is Zeeland het nieuwe Brabant geworden of zo? Allemaal gekke dingen en dan ja Zeeland😂
Ik ook! Kikkers en padden en ik heb ze alle twee in mijn tuin, ik pies in mn broek.
Ja bij mijn ouders vroeger ook. Ik was daarna zo blij met mijn balkon hahah t gevoel dat ze daar niet zaten. Nu wel weer een tuin en helemaal niet meer mee bezig geweest tot ik ze dus vorige week bij de vijver hier in de straat hoorde haha nu weer elke keer in de tuin loeren of er geen zit
Ik kom uit Zeeland en ben inderdaad met ‘in de bank’ opgegroeid! Zeg bij de meeste dingen wel om ipv aan. Weet nog dat we een keer bij m’n studie (Nederlands) college hadden over dit onderwerp en dat de Zeeuwen inderdaad meestal afweken van de rest (dus bijv sjaal aan ipv om). Maar misschien ook een onder-de-rivierending? Jammer dat ik zoveel vergeten ben van de studie en dat ik al m’n aantekeningen heb weggegooid.
Daarover gesproken, heb jij aantekeningen van je studie bewaard?
- Ja, ik kijk er nog weleens naar
- Ja maar ik kijk er nooit meer naar
- Een tijdje, maar uiteindelijk weggegooid
- Nee, meteen/vrij snel na afstuderen weggegooid
0 stemmers
Geen idee ik ken dit van Zeeuwen
direct na de tentamens weggegooid heb daar echt niet mee gewacht tot na m’n afstuderen.
Zeeland bestaat uit drie eilanden met alledrie verschillende accenten en taaldingetjes
In het eerste jaar kocht ik ook braaf alle readers tot bleek dat lang niet alles gebruikt werd, ik kon mijn geld wel beter besteden dan aan oud papier
Had ooit een klasgenootje die de reader had gekocht van iets van €20. Toen hebben we met een aantal deze gekopieerd en haar betaald hiervoor.
Was echt zonde van ons geld anders
Oh slim inderdaad! Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat maar wat was het eigenlijk, wat kopietjes met een nietje erin
haha ja dat weet ik, ik kan ook wel specifiek vragen of hij van Schouwen komt en dan specifiek omgeving Oosterland maar dat zegt bijna niemand iets.
Heb jij een bijbelse naam?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wel van beide de vrouwelijke variant maar ik vind dat dat telt
Heeft jouw kind een bijbelse naam?
- Ja
- Nee
- Ik heb geen kind
0 stemmers
Mijn doopnamen en m’n dochters tweede naam zijn die van een bijbels/heilig figuur. Maar voor ons allebei was vernoeming naar de respectievelijke oma’s de reden om die namen te geven.
Ook wel gratis
Ik zou sowieso mijn naam wel willen veranderen, maar het voelt zo raar om dan ineens tegen iedereen te moeten zeggen ‘vanaf nu wil ik zo genoemd worden’ en dat iedereen uit mijn verleden mij nog kent met die naam etc. Dus ik omarm het maar gewoon😅
Is dat toevallig Maria? Bijna elke katholiek van mijn ouders generatie en ouder, hebben Maria als een van de doopnamen. Maakt niet uit of je man of vrouw bent
@Tilda ik hussel mijn namen gewoon om. Ik heb echt geen zin om teveel moeite ervoor te doen