Stel je persoonlijke vraag #50

@astridmagnussen lijkt me wel een pvv-stemmer

36 likes

Ja dat is zeker mijn vvd-vermoeden, maar misschien heb je gelijk en gaat het nog verder.

2 likes

Hahaha nee dat is @Calypso niet!!! :heart: Calypso

7 likes

Die kwam bij mij ook als eerste naar boven als PVV stemmer.

5 likes

Ja deze kwam ook in mijn op. Islamofoob iig wel.

10 likes

Nou vermoeden wel aardig bevestigd.

15 likes

Oh damn ik was dit vergeten maar nu herinner ik het me ook weer :worried:

7 likes

zij ging ook helemaal schuimbekken bij het idee van een dubbele nationaliteit dussssss

13 likes

Formerlipster zegt mij echt helemaal niets.

Ik ben ook ontzettend slecht in nieuwe accounts herkennen tho.

3 likes

Ik moet dan een Eva-Lina denken of whatever variant van die naam

Edit: of was dit nog egf tijdperk?

14 likes

Idk ik vertrouw sommige van de Limburgse forummers sowieso niet qua stemmen.

14 likes

Nee zij heeft hier ook nog een tijdje gezeten.

1 like

Maar zou het deels niet ook voortschrijdend inzicht zijn? Ik bedoel toen Doutzen Kroes in 2011 zei dat Zwarte Piet niet meer kon vond een groot deel Nederland dat onzin. Ik moet ook bekennen dat ik destijds op Facebook nog de ‘Zwarte Piet moet blijven petitie heb getekend’, waarvan ik nu ook denk dat jemig Sundance waarom zag je toen het racisme niet.

Ik weet trouwens niet van wanneer de hier genoemde discussies dateren hoor, maar ik kan me zomaar ook voorstellen dat niet iedereen hier meer achter zijn posts in de begindagen van het forum staat.

Overigens ging ik net het filmpje van Doutzen bij Pauw over Zwarte Piet opzoeken, waarbij zij ook het n-woord nog gebruikt. Dat vond ik ook wel apart om te zien, dat zij dat woord gebruikte in een stukje waarin ze het racisme van Zwarte Piet aankaart. Maar blijkbaar vonden we het n-woord toen nog acceptabel om te gebruiken terwijl ik me niet kan voorstellen dat ze dat nog steeds gebruikt.

3 likes

Nee hoor letterlijk iedereen mag van mij de fik in, ik laat de rest van de mensheid wel kiezen op welke manier. Ik kan altijd wel lachen.

1 like

Prachtig

Haha neeeee maar dit vind ik wel kapot erg hoor. Dat mensen dingen vinden, dat is echt al fucking kut en jammer maar ook iets “”actief”” doen (een petitie tekenen in dit geval) vind ik dan wel next level ofzo.
Gelukkig kom je er op terug maar echt jammer wel

Anoniem uiteraard want meer kans op eerlijkheid
Heb jij deze petitie ooit getekend?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vind het allereerst mooi om te zien hoe jij zelf een ontwikkeling door gemaakt hebt en ik denk dat dat een ontwikkeling is die meer mensen hebben doorgemaakt en ik geloof ook zo dat sommige posters hier dat ook gedaan hebben. Tegelijkertijd er is nog altijd een aanzienlijk deel van dit land dat het onzin vindt, net als dat een stevig deel bereid blijkt een radicaal rechtse partij te verkiezen of kiest voor partijen die op voorhand al zeggen daarmee samen te werken. Ik geloof in de basis best in voortschrijdend inzicht op een aantal thema’s waar de publieke opinie onder druk van aanhoudend activisme en heel veel emotioneel werk zo duidelijk en sterk gekeerd is dat men bijna niet anders kon dan meegaan met de tijd. Wat fijn is want het maakt enorm verschil met tien jaar geleden. Tegelijkertijd geloof ik niet dat er wezenlijk iets verandert is in de manier waarop witte Nederlanders in het algemeen denken over niet witte Nederlanders en al helemaal niet in het denken over zwarte of zelfs islamtische migranten/vluchtelingen.

Ik denk dat ik pas zou geloven dat sommigen echt veranderd zijn als ik zou zien hoe ze zijn in een omgeving met meer openlijk rechtsradicaal geluid

18 likes

Ik wil best niet anoniem zeggen dat ik de pietitie heb ondertekend en op Mark Rutte heb gestemd.

18-24 jarige ik was een ander dier.

3 likes

En daarna door naar je Sigrid Kaag promotie era - ik ben benieuwd waar je over 10 jaar staat!

12 likes

Hahah 18 was Mark Rutte, 20-30 was ik harde kern d66.

Inmiddels op mn oude dag toch een PvdAer. Misschien als bejaarde een fullblown anarchist.

16 likes