Wist niet dat die failliet waren hahaha, ik was er voor het laatst in Apeldoorn, en dan 4 jaar geleden.
Ambieer jij een huisje boompje beestje leven?
- Ja en heb ik al
- Gewoon ja
- Ik weet het niet/het wisselt
- Nee maar heb ik wel
- Gewoon nee
- Hell no
0 stemmers
Ik ambieer een huisje/boompje/beestje leven in een schattig hutje ergens op het platteland in het buitenland met geitjes en kipjes en weet ik het allemaal š„¹
Niet hier
Ik wissel wekelijks tussen het willen van een appartement in de stad en dansen tot midden in de nacht en het hebben van een huisje op het platteland met een moestuin, geiten en kippen
Dit ook, maar wel pas over een jaar of 15-20 als ik klaar ben met de stad. Liefst ergens in Zuid-Frankrijk. En wel met pied Ć terre in Berlijn. Moet ik alleen wel de loterij winnen, want ik verdien veel te weinig (maar houd wel van mijn werk dus wil ook niet ergens anders werken waar ik meer kan verdienen) en ben slecht met sparen
Dit kan net zo goed huisje boompje beestje zijn toch? Ik denk eigenlijk dat 95% van de mensen dat hier sowieso heeft. Je studeert of werkt of hobbiet, je hebt een relatie, je date of vindt het prima met jezelf en je hebt een kat of een baby. Ik vind dit in elke variant onder huisje boompje beestje vallen.
Van de ene kant wel en van de andere kant zou ik best mn huis willen verkopen en op reis willen zonder einddatum.
Bij huisje boompje beestje stel ik me meer een gezin in een doorzonwoning in een buiten-/vinexwijk of dorp met 1,8 kind en een skoda voor de deur voor dan een appartement midden in de stad en geen kinderen (en vrijgezel of iig niet samenwonen)
Voor mij is āhuisje, boompje, beestjeā wel echt samenwonen (vooral in een gezinswoning) en dan samen een baby hebben.
Niet perse wanneer je alleen woont en werkt en een kat hebt ofzo?
Als dat het is ambieer ik het niet.
Je kan ook huisje boompje beestje hebben als je zonder auto in een appartement woont met je partner, een fijne baan hebt en misschien een huisdier of babytje.
Voor mij is huisje boompje beestje meer een soort kalmte/rust en tevredenheid met je partner, woonsituatie en werk/prive leven, dat lijkt me heerlijk.
Ik droomde altijd van een leven alleen in een klein huisje. Nu heb ik een man en kind en ga ik op speeldates. Weet niet hoe het is gebeurd maar het bevalt wel. Ben gelukkig dan ooit met mān gezin maar had deze droom eigenlijk niet.
zou tot 2 jaar geleden gewoon nee hebben geantwoord, maar nu zeg ik: het wisselt! ik zie beestje in dit geval ff als baby (haha) maar ik merk dat ik volgens mij in een nieuwe fase zit . Ik heb heel mijn leven actief geroepen geen kinderwens te hebben, ik dacht er ook echt van overtuigd te zijn en dat is ineens anders sinds een jaar of 2. ben altijd heel erg voor mijn carrière gegaan en daar ben/sta ik nu trots waar ik wilde zijn. en ineens is die harde nee (kinderwens) toch ineens een grote twijfel. ik heb géén idee of het door de hormonen komt als vrouw van bijna 31 of door andere omstandigheden in mijn leven de laatste jaren, maar ik vind dit een hele nieuwe gewaarwording haha. de twijfelgedachten zijn ook zo veranderlijk, bijna wekelijks.
Er zijn zo veel mensen in mijn omgeving ziek (zware verkoudheid of griep, geen hooikoorts). Meer dan dat ik me van eerdere jaren kan herinneren van deze tijd
Bij jou ook?
- Ja ik
- Ja bij mij ook
- Nee hier niet opvallend
0 stemmers
Nee maar ik heb per ongeluk praktisch gezien wel een huisje, boompje en een beestje. Ik ambieer het gezinsleven wat daar bij hoort totaal niet.
Voel jij soms een soort van druk op je schouders dat je kinderen moet krijgen?
Ik neig inmiddels steeds meer naar nee, ik wil denk ik geen kinderen. Maar dat het toch voelt alsof ik dat maar moet doen.
- Ja regelmatig
- Nee nooit
- Zo af en toe
0 stemmers
Helpt ook niet dat er door mijn (schoon)familie heel vaak naar wordt gevraagd. āOh George neem je een wijntje, dus geen leuk nieuws?ā en als ik dan wel een keer een glas water neem wordt er onderling door mijn schoonfamilie overlegd of ik zwanger zou zijn.
Ik heb zelf nooit uitgesproken een actieve kinderwens te hebben, dus ze hebben hier ook geen aanleiding voor.
Dat is fijn!
Bij mn ouders en schoonouders voel ik geen druk. Maar wel bijv. van vrienden of zelfs buren ik denk omdat ik vroeger heel veel heb opgepast en nu dan een zogeheten grote mensenhuis heb met tuin, meerdere slaapkamers blabla. Dat ze dan vragen wanneer hihi, er een baby komt. De laatste keer heb ik gezegd, ik wil een krabpaal in huis (ben nog steeds aan het zoeken naar passende kat) geen box met jankende baby. Maar dan denk ik weer, ja misschien moet ik dat toch dan maar doen. Hele verkeerde denkwijze.
Nee totaal niet omdat ik altijd heel erg uitgesproken was hierin , maar als ik er wel aan denk dan denk ik een soort druk van de leeftijd als vrouw, maar zeker niet door de omgeving
Dus jij zei of zegt altijd dat je geen kinderwens hebt? Maar ik kan dat niet zo uitspreken omdat ik het niet 100% zeker weet. Ik denk wel dat mn leven 10 keer kutter wordt MET een kind haha
Ja haha tot 2 jaar geleden heel duidelijk dus mensen gaan het in die zin echt niet verwachten, maar nu zit ik een twijfel, idd dus ineens niet meer zeker weten zoals jij zegt (maar heb ik hierboven al getypt)