Helpt ook niet dat er door mijn (schoon)familie heel vaak naar wordt gevraagd. “Oh George neem je een wijntje, dus geen leuk nieuws?” en als ik dan wel een keer een glas water neem wordt er onderling door mijn schoonfamilie overlegd of ik zwanger zou zijn.
Ik heb zelf nooit uitgesproken een actieve kinderwens te hebben, dus ze hebben hier ook geen aanleiding voor.
Dat is fijn!
Bij mn ouders en schoonouders voel ik geen druk. Maar wel bijv. van vrienden of zelfs buren ik denk omdat ik vroeger heel veel heb opgepast en nu dan een zogeheten grote mensenhuis heb met tuin, meerdere slaapkamers blabla. Dat ze dan vragen wanneer hihi, er een baby komt. De laatste keer heb ik gezegd, ik wil een krabpaal in huis (ben nog steeds aan het zoeken naar passende kat) geen box met jankende baby. Maar dan denk ik weer, ja misschien moet ik dat toch dan maar doen. Hele verkeerde denkwijze.
Nee totaal niet omdat ik altijd heel erg uitgesproken was hierin , maar als ik er wel aan denk dan denk ik een soort druk van de leeftijd als vrouw, maar zeker niet door de omgeving
Dus jij zei of zegt altijd dat je geen kinderwens hebt? Maar ik kan dat niet zo uitspreken omdat ik het niet 100% zeker weet. Ik denk wel dat mn leven 10 keer kutter wordt MET een kind haha
Ja haha tot 2 jaar geleden heel duidelijk dus mensen gaan het in die zin echt niet verwachten, maar nu zit ik een twijfel, idd dus ineens niet meer zeker weten zoals jij zegt (maar heb ik hierboven al getypt)
Ik weet het ook niet 100% zeker maar spreek dat wel uit dat ik ze absoluut niet wil omdat ik geen zin heb in vragen. Laat mij gewoon ff met mezelf beslissen wat ik wil ipv je er mee bemoeien.
Het wordt me wel vaak gevraagd maar ik voel eigenlijk nul druk
Ja dat is wel een goeie, misschien moet ik dat gewoon voortaan zeggen. Geeft denk ik wel wat meer rust
@Shaaar ja iedereen is verschillend. Ik heb jaren geleden een abortus gehad en soms denk ik dat ik het daarom ook een soort van wil “goedmaken” in mn hoofd. Terwijl ik er 0.0 spijt van heb. Maar mensen moeten echt voor eens en altijd ophouden met het vragen of er een baby komt omg.
Denk dat het ook wel verschil maakt dat ik weet dat ik het wil en het daarom een kwestie van tijd is. Lijkt me lastiger als je al die vragen krijgt in een situatie zoals de jouwe.
Ik voel persoonlijk niet perse druk, maar merk wel dat het in veel gevallen de (maatschappelijke) verwachting is. En die verwachting is puur gebaseerd op vrouw zijn en het hebben van een hetero relatie + leeftijd. Iedereen die me goed kent weet dat het geen reëele verwachting is.
In mijn geval vinden mensen ook een stabiele thuissituatie/veel ruimte belangrijk. Ja, eh dat is er zeker, maar wie zegt ik daarom dan maar een koter eruit moet persen omdat er genoeg ruimte is wtf. Oke, nouja, nu ik mezelf dit hoor typen wil ik het nu iig (nog) niet
En dat mensen lege slaapkamers direct zien als “ahhh voor jullie baby” uuuuu
Never forget m’n schoonvader, die bij de bezichtiging van ons grote mensenhuis in het bijzijn van de makelaar vroeg of dit het huis was waarin z’n kleinzoon geboren zou gaan worden…
Hahaha wat kut, wat heb je gezegd? Gatverdamme ik kan er niet meer tegen
Ik was met stomheid geslagen en schaamde me dood…
Haha ja die oudere generatie heeft al helemaal geen gene als het op kinderen krijgen aankomt. Snap dat je je schaamde maar is alsnog de fout van je schoonvader
Het ergste wat ik aan mn oren geslingerd heb gekregen is dat ik ondankbaar was als ik geen kind op (op aarde) deze kutplaneet wil zetten. Oja en uiteraard moordenaar smh
Kleinzoon ook echt. Een kleindochter was zeker niet goed genoeg?
Anoniem, als iemand abortus heeft gepleegd, vind je haar dan ondankbaar?
- Ja
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Lol the fuck is dit voor vraag
Goed of slecht idee?
- Ja top idee
- Nee slecht idee
- Goed idee maar 1000 is wel wat te veel
0 stemmers
Voor amerikanen en heel veel andere mensen ben je dan een moordenaar zelfs. Sad but true