Ik vraag mij alleen af hoe je dat gaat handhaven?
Edit: lees nu dat er al een boete op staat van max €160. Dat is al een aardig bedrag. Als je zoveel last hebt van zwerfafval dan moet je echt kijken naar handhaving of meer prullenbakken plaatsen
Ik vraag mij alleen af hoe je dat gaat handhaven?
Edit: lees nu dat er al een boete op staat van max €160. Dat is al een aardig bedrag. Als je zoveel last hebt van zwerfafval dan moet je echt kijken naar handhaving of meer prullenbakken plaatsen
Ja dat is zo, maar dat maakt zo’n poll hier toch niet nodig? Zeker zo zonder context, dat lijkt die mening eerder te normaliseren
Ik voel geen druk van familie of vrienden, ook niet echt “van de maatschappij”. Maar soms wel vanuit de angst wat belangrijks te missen als ik geen kinderen zou (proberen te) krijgen, en ook angst om relatief oud te zijn als ik kinderen zou krijgen. Hmm nu ik erover nadenk voel ik eigenlijk vooral druk om te weten of ik het wil of niet, komt ook omdat ik 30 wordt dit jaar denk ik?
bizar. laatst ook, m’n zusje en zwager vierden met (schoon)familie de eerste verjaardag van hun kindje. haar schoonmoeder zat al wat te hinten op een tweede, en op een gegeven moment zegt ze oh op de eerste verjaardag van ‘zoon’ (mijn zwager) kondigden wij de tweede zwangerschap aan! met zo’n schuin oog op m’n zusje. en toen ze het cadeau gaven was het, oh zoveel cadeautjes, die moet je vast gauw delen met een broertje of zusje! nou m’n zusje was woest. vreselijk
Doet me denken aan m’n schoonmoeder. Die begon, toen onze baby vers uit de baarmoeder was (+/- 4 uur oud) en ze in het ziekenhuis even snel kwamen kijken, al over een tweede? Dat was na ‘gefeliciteerd’ en ‘wat een schatje’ het derde wat ze tegen me zei… helemaal knetter.
Ik voel nul druk om nog meer kinderen te krijgen en voelde die voor m’n kind ook niet, omdat iedereen wel wist dat ik ze niet wilde eerst en dat gelukkig volkomen accepteerden. Maar sinds ik er 1 heb blijven mensen tóch hints geven naar een tweede, terwijl ze weten dat ik door complicaties helemaal geen tweede kán krijgen. Toch elke keer als ik zeg dat ik misselijk ben of iets anders doe wat op zwangerschap zou kunnen wijzen krijg ik van vriendinnen en schoonfamilie van die wenkbrauwwiebelblikken en van die ‘oh jaaaa? ’. Zó hinderlijk.
Ja ik heb dus eigenlijk helemaal geen kinderwens maar ik zie mijn toekomst wel voor me met een gezin. Dus als ik aan ‘later’ denk dan stel ik me dat wel voor met vriend en 2 of 3 kinderen. Maar goed ben inmiddels wel in de leeftijd dat als ik ooit kinderen zou willen ik er wel langzamerhand aan zou moeten beginnen. Ik heb dus het idee dat mijn huidige leven niet per se leuker zou worden met een een baby, maar het lijkt me wel heel leuk om op een gegeven moment een gezin te zijn met kinderen in de basisschoolleeftijd of als ik nog ouder ben met pubers etc. Dus ja als je dat wil zal je ook een keer een baby moeten krijgen en dat is niet per se iets waar ik sterke gevoelens bij heb.
Maar het nu zeggen (dat je het niet wil) betekent niet dat je niet alsnog ooit kan besluiten het wel te doen. Ik heb het grootste gedeelte van mijn volwassen leven gezegd dat ik absoluut geen kinderen wilde (wilde ik ook echt niet) en toen dat veranderde waren mensen weleens verbaasd maar dan zei ik gewoon: ja tóch wel, haha! Moving on!
Maar daardoor heb ik nooit die vragen of verwachten van anderen gehad. Zelfde met een tweede. Vier jaar lang hard geroepen dat ik dat absoluut niet wilde, dus nooit vragen erover. Nu zwanger van de tweede en een paar verbaasde reacties gehad, maar zelfde antwoord: ja, tóch wel, haha!
Het is toch gewoon toegestaan om van mening te veranderen?
Just wow
Maar waarom zou je dit uberhaupt moeten uitspreken naar anderen? Want anders krijg je wel vragen?
Aha dus jij bent 1 van de schuldigen waardoor de rest niet op zijn of haar woord wordt geloofd met ‘komt nog wel’
Nee grapje uiteraard. Maar laten we gewoon massaal stoppen om dit soort dingen te vragen op ongepaste momenten, behalve in gesprekken die je zelf initieert.
Oh nee hoor absoluut mee eens dat men moet stoppen met vragen hierover etc. Zo bedoelde ik het niet. Maar ALS mensen dat toch doen, waarom dan niet gewoon zeggen dat t niet gaat gebeuren zodat mensen ermee stoppen. Ook al weet je het eindelijk nog niet zeker.
Ik heb dit precies ook nu zo. Voel me helemaal fijn en goed met mijn leven nu, de mogelijkheden & spontaniteit en wil dat niet ‘opgeven’. Krijg daar oprecht angst van als ik daar aan denk. Maar zie wel echt een toekomst met kinderen voor me en qua leeftijd ‘moet’ ik op een gegeven moment een (rationele) keuze maken. Denk namelijk niet dat ik een van de mensen ben die dat gevoel heeft ‘ja wil het nu echt enorm graag’ etc.
Dan stoppen ze er nog niet mee hoor
Driekwart rond is kennelijk ook een mening want ik heb weleens iemand linksaf zien gaan
Huh echt verbaasd over deze uitslag tot nu toe want ik heb dit echt zelden iemand zien doen daarom zelf ook maar mee gestopt. Wel een hele poos na rijbewijs halen braaf gedaan.
Gebruikt iemand tegenwoordig überhaupt zijn knipperlicht nog dan? Want ik zie het steeds minder vaak.
@Whistle maar dat is toch geen argument? Als iedereen door rood rijdt, rijd jij dan ook door rood?
Nee natuurlijk niet maar geen knipperlicht aan hebben als je de rotonde op gaat is wel van een iets ander kaliber he.
Ah oké, ik doe nog steeds braaf wat me met rijles is geleerd
Ik heb sinds een paar jaar mijn rijbewijs en het zo geleerd. Alleen bij afslaan richting aangeven.