Wat is jouw bruto jaarsalaris?
- <10k
- 10-15K
- 15-20K
- 20-25K
- 25-30K
- 30-35K
- 35-40K
- 40-45K
- 45-50K
- 50-55K
- 55-60K
- 60-65K
- 65-70K
- 70-75K
- 75-80K
- 80-90K
- 90-100K
- 100-120K
- 120-140K
- 140-160K
0 stemmers
Wat is jouw bruto jaarsalaris?
0 stemmers
Ah ok, ik kijk nooit in het huizen- of beleggentopic ( @grace ), en in het interieurtopic zie ik ook best regelmatig ikea en vintage dingen voorbij komen volgens mij (of misschien scroll ik gewoon snel aan de shit die ik toch niet kan betalen voorbij). Maar ik vind 100k echt teringveel geld, ook voor een gezin met twee inkomens, ik vind meer dan 50k al veel tbh. Wat dat betreft ben ik het ook helemaal met je eens dat er vast te veel mensen op weinig/medium gestemd hebben, alleen ik had de grens lager verwacht
Tja dit ligt inderdaad wel echt aan hoe groot het huishouden is. Hebben we het over iemand alleen of een een stel met 2 inkomens.
Veel geld is relatief.
Als je het vergelijkt met 1 miljoen dan vind ik dat ik weinig geld heb.
Het hangt van je maatstaven af.
Dan nog. Veel is relatief.
Ugh wat een dooddoener
Jij verdient 70-75k, maar vindt dat niet veel omdat het geen miljoen is?
Ja 80 ofzo dus niet zo heel erg
Ik dacht medium te verdienen maar dat valt tegen als ik zie wat er wordt ingevuld. Maakt voor mij niet uit maar wel een eyeopener dat ik duidelijk niet modaal verdien
Wat ook nog lastig vergelijken is want 50K voor 24 uur is weer anders dan 45K voor 40u
Ik ben binnen 10 jaar van een zeer laag inkomen (werken in retail ) naar een modaal inkomen (voor parttime werk) gegaan en ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn hoofd nog steeds weinig geld heb (scarcity mindset volgens de influenza’s!). Gek hoe dat werkt.
Ligt dat ook niet heel erg aan waar je woont? Wij verdienen goed, maar hier in de omgeving koop je geen fatsoenlijk huis voor minder dan 650k. Makkelijk $800 per maand aan boodschappen voor 2 personen en een peuter.
Sowieso went het snel hoor. Ik ben als kind ook opgegroeid in de bijstand, en tot een jaar of 22 had ik altijd een zo goed als lege bankrekening haha. Kon alleen maar dromen van het geld wat we nu hebben/verdienen. Maar als ik nu naar m’n spaarrekening en investments kijk denk ik ook “hm kan beter.” Vroegahhhh had ik niet eens een spaarrekening.
Zijn de boodschappen bij jou duurder? Hoe kan dat dan of woon je niet in Nederland
Ik woon niet in Nederland
Je verdient veel.
Ik heb nu relatief veel te besteden maar dat komt omdat zoals ik eerder al had gepost omdat mijn bijbaan goed betaald en studiefinanciering + toeslagen geen belastbaar inkomen zijn. Verdien nu tijdelijk wel minder omdat ik minder uren heb.
Ja dat zei ik toch ook?
Ik denk eerder dat het ligt aan dat je ook naar je inkomen wilt leven.
Hot take maar eerlijk gezegd vind ik het ook echt een beetje ondankbaar en wereldvreemd