Stel je persoonlijke vraag #50

@Shaaar je stemt hier op vanaf 100k is veel, denk je dan echt dat er zoveel forummers zijn die meer dan dat verdienen als je het raar vindt dat er veel mensen op weinig/medium stemmen in de vorige poll?

6 likes

Nou ja, wij verdienen geen 100k ofzo maar ik ben opgegroeid in de bijstand dus ik vind wat we nu verdienen sowieso veel geld.

7 likes

Maar een single is ook een huishouden, dus heb wel echt gestemd op twee volwassenen (al dan niet zonder kinderen). Ik zou de helft veel vinden voor een single, maar dan wel weer iets hoger in die range want alles is duurder in je eentje.

1 like

Ja, dat heb ik ook wel, ik voel mezelf heel rijk in vergelijking met de financiĆ«le situatie in mijn jeugd (wel boven bijstandsniveau, maar geen vetpot), maar volgens mij heb ik objectief gezien eerder ā€˜medium geld’.

Edit: Stem aangepast, blijkbaar heb ik ook objectief veel geld :sweat_smile:

3 likes

Als gezin? Ja, ik denk iig niet dat dat hier slechts een handjevol forummers is. Ik bedoel check het kasboekjestopic waar een salaris van 2500-3000 netto echt niet zeldzaam is. En het gaat mij niet om zo enorm veel forummers. Er zijn gewoon mensen die het ene moment vertellen over wat ze voor huizenbudgetten hebben of allemaal beleggen/sparen en het andere moment aangeven dat ze weinig/medium geld hebben.

1 like

Modaal is toch 44k pp dus dat is 88k voor twee, vind dat al enorm veel geld laat staan 100k per jaar :money_mouth_face:

5 likes

En dat terwijl veel forummers ook relatief jong zijn nog. 100K als gezin verdienen is maar voor weinig mensen weggelegd, laat staan als je onder de 40 bent (wat het gros van de forummers wel is volgens mij).

3 likes

Ja ik denk dat er best veel forummers zijn met een bovenmodaal salaris (en modaal is 44.000, dus met iets boven modaal zit je al op 100.000+. Uitgaande van 2 volwassenen)
Ook omdat er gewoon een hoogopgeleide populatie hier zit voor m’n gevoel met veel werkende vrouwen

5 likes

Wat is jouw bruto jaarsalaris?

• <10k
  • 10-15K
  • 15-20K
  • 20-25K
  • 25-30K
  • 30-35K
  • 35-40K
  • 40-45K
  • 45-50K
  • 50-55K
  • 55-60K
  • 60-65K
  • 65-70K
  • 70-75K
  • 75-80K
  • 80-90K
  • 90-100K
  • 100-120K
  • 120-140K
  • 140-160K

0 stemmers

3 likes

Ah ok, ik kijk nooit in het huizen- of beleggentopic ( @grace ), en in het interieurtopic zie ik ook best regelmatig ikea en vintage dingen voorbij komen volgens mij (of misschien scroll ik gewoon snel aan de shit die ik toch niet kan betalen voorbij). Maar ik vind 100k echt teringveel geld, ook voor een gezin met twee inkomens, ik vind meer dan 50k al veel tbh. Wat dat betreft ben ik het ook helemaal met je eens dat er vast te veel mensen op weinig/medium gestemd hebben, alleen ik had de grens lager verwacht :sweat_smile:

6 likes

Tja dit ligt inderdaad wel echt aan hoe groot het huishouden is. Hebben we het over iemand alleen of een een stel met 2 inkomens.

3 likes

Maar @Musa, hoe stem je 50-55k en tegelijkertijd dat je weinig geld hebt (en veel smaak)?

7 likes

Veel geld is relatief.
Als je het vergelijkt met 1 miljoen dan vind ik dat ik weinig geld heb.
Het hangt van je maatstaven af.

2 likes

Dan nog. Veel is relatief.

4 likes

Ugh wat een dooddoener

17 likes

Jij verdient 70-75k, maar vindt dat niet veel omdat het geen miljoen is?

2 likes

Ja 80 ofzo dus niet zo heel erg :sob:

3 likes

@kika let je op. Dit is wat ik bedoelde

20 likes

Ik dacht medium te verdienen maar dat valt tegen als ik zie wat er wordt ingevuld. Maakt voor mij niet uit maar wel een eyeopener dat ik duidelijk niet modaal verdien :sweat_smile:

5 likes

Wat ook nog lastig vergelijken is want 50K voor 24 uur is weer anders dan 45K voor 40u :sweat_smile:

5 likes