Stel je persoonlijke vraag #50

Ah zo, ja precies. Dat heb ik dan niet maar ik snap wel zijn idee dat je niet het duurste of wat duurder kan kopen omdat dat ergens een angstig gevoel geeft dat je het niet kan betalen.

1 like

“soort huis dat daarmee komt” is een OG jaren 70 huis met 2 slaapkamers en 1 badkamer. 1 verdieping. Onze sociale huurwoning waar ik woonde als een kind in de bijstand was groter. Hope this helps :joy: :sob:

Ik denk dat het meer gaat om dat als je een huis van 3k per maand kan betalen je dan gewoon extreem goed verdient. Ongeacht hoe dat huis er dan uit ziet of hoe duur het brood is.

16 likes

Is je salaris dan wel vergelijkbaar met als je je huidige baan in NL zou uitvoeren?

Jouw eigen dus, niet jouw huishouden.

1 like

Maar je vertelt dat het leven daar ongeveer 2x zo duur als in Nederland. Dan is 100 tot 120k toch nog steeds boven modaal?

1 like

Thanks! Dan klopt ie!

2 likes

Als kind thuis vroeger zoooo vaak. Een van mn grootste trauma’s. Ik weet nog dat buurvrouw Gerda (echt onze heldin) altijd die kutbrieven van de voordeur aftrok en snel in onze brievenbus gooide zodat niet heel de wereld steeds kon meekrijgen dat dit ons overkwam
Die angst als kind!

Maargoed heb al vaker hierover mijn ongenoegen gepost en over mijn hele kwaadheid en boosheid over instanties vroeger met geen enkel gevoel of emotie voor de kinderen in huis! Al die ervaringen en leed hebben ook gemaakt dat ik bepaalde keuzes heb gemaakt in m’n carrière zodat ik een verschil kon/kan maken in levens van kinderen

36 likes

Nee idd maar ook niet zo “onwetend” zijn of je dan rijk bent toch, want dat ben je dus zeker wel zo te lezen :joy:

1 like

Even gekeken, heb deze baan nooit in NL gedaan maar gemiddeld brutosalaris voor mijn baan zou zo’n 2800 euro bruto zijn. Ik denk dat het wel moeilijk vergelijken is want deze baan doe ik nu hier in de VS maar voor de overheid (federal), en ik denk niet dat die optie in NL bestaat.

Ik zeg nergens dat we slecht verdienen. We komen goed rond. Ik hoef niet 2x na te denken over nieuwe schoenen. Ik maak vaak geld over naar mijn ouders. We rijden geen luxe of nieuwe auto’s maar zijn beide fijne auto’s die minder dan 10 jaar oud zijn. We zijn de laatste 5 jaar 2x op vakantie geweest, 1x naar NL en 1x 3 uur verderop. Ik hoef me nooit zorgen te maken over het betalen van de maandelijkse rekeningen, en dat voelt echt als een blessing.

3 likes

Ja 10 jaar terug zou ik stfuuuu hebben gezegd als ik mezelf nu zou horen hoor, sorry

2 likes

Nu ingevuld obv mijn flexibele baan naast mijn studie maar als ik fulltime zou werken zou het 35+ zijn

Maar dat doet @Fatso toch ook niet? Ze zegt een paar keer dat ze goed verdient. Ze maakt alleen een kanttekening dat de levensstandaard waar ze woont anders is dan in NL en dat is toch fair?

17 likes

Ze begon met de vraag dat het er toch aan ligt waar je woont en ik denk van niet, dat het idd eerder te maken heeft met inzien dat je überhaupt dat kunt veroorloven

2 likes

Denk dat het weinig verschil maakt of je in Drenthe of Amsterdam woont. Maar 50K in Roemenië of in Denemarken is natuurlijk wel een ander bedrag in verhouding. Maar ook anders in verhouding tot het modaal van daar waarschijnlijk

18 likes

De woonkosten in Amsterdam zijn toch veel hoger, dus met een gelijk inkomen houd je daar minder over lijkt me?

5 likes

Nog een keer die “hoeveel spaargeld heb jij?”-poll en we zijn weer compleet voor vandaag

21 likes

Ik gooi ‘m er toch even in:

Hoeveel dagen per week werk je?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ik krijg een uitkering

0 stemmers