Zie nu dat ik aangeklikt heb ‘weinig geld en veel smaak’, heb niet gezien dat ‘medium geld en veel smaak’ ook een optie was want die is passender voor mij. Maar ik interpreteerde het als, ik heb vind ik wel smaak maar niet echt het geld om ook echt naar die smaak te kunnen leven. Bedoel daarmee niet dat ik beneden gemiddelde inkomsten heb, vooral dat mijn smaak duurder is dan ik me kan veroorloven.
Ben me bewust van mijn privilege verder hoor, ik verdien lekker en kan daardoor in deze stad wonen. Echter ben ik hier terecht gekomen omdat in mijn vakgebied geen vacatures (of alleen tijdelijke) waren (en zijn) in de regio waar ik opgegroeid ben. Hier zijn veel banen in het vak waarvoor ik mijn lesbevoegdheid heb en is er meer zekerheid qua contract etc. Dat is vooral zo omdat de doelgroep in deze regio en op het niveau waar ik werk vaak een stuk pittiger is en het dus moeilijker is om werknemers te vinden. Dat is dus vanuit mij wel een keuze geweest waarvan ik blij ben dat ik hem kon maken.
En ja wat @Nude zegt, ik besef me heus wel dat ik het goed voor elkaar heb als in, werk en een fijn huis en die zekerheid etc. Maar het is niet zo dat ik daadwerkelijk veel geld over houd om na die vaste lasten nog te kunnen sparen/dingen te kopen/leuke dingen te doen.