Stel je persoonlijke vraag #50

Ik krijg echt een error van meer dan 10 (eigenlijk 5, maar inflatie…) euro spenderen aan mascara, vind dat echt een stom product om geld aan uit te geven

5 likes

Benen vind ik het fijnst. Mijn kuitspieren zitten altijd vast.

Ja ik ben al heel lang trouw aan een maybelline mascara die tegenwoordig ook €17 is oid, maar koop ze altijd als ze 1+1 zijn en dan heb ik er 6 nodig per jaar (sorry als ik ze echt tering vieslang gebruik maar dit werkt voor me) dus dan zit ik op €60 ongeveer.

Vroeger kocht ik YSL mascara van €30, dat vind ik nu wel echt zondegeld.

4 likes

Huh hoe is 2 maanden per mascara tering vieslang?

10 likes

Moet je het niet eigenlijk elke maand of drie weken weggooien en vervangen?

3 likes

Hahaha volgens mij gaan mascara’s inmiddels zelfs tot een jaar mee, dus twee maanden per mascara is juist kort! Hygiene queen.

@Aardappels nee joh, elke drie maanden (zoals je tandenborstel), maar dat is dus omdat mascara’s vroeger maximaal drie maanden meegingen. Inmiddels gaan de meeste mascara’s een halfjaar na openen mee, of zelfs een jaar. Check de PAO op de verpakking!

Ik geef trouwens zo’n 20 euro per jaar uit aan mijn nagels (af en toe een nieuwe kartonnen vijl, af en toe een nieuwe lak, altijd van merken als Essence), maarrr ik heb in 2022 wel zo’n 150 euro uitgegeven om te beginnen met gelnagellak, een lamp, spullen en de kleuren die ik nog steeds gebruik. :sparkles: Investering! :sparkles:

2 likes

Ik gebruik ze ook altijd veel langer, tot ze droog en kut zijn, maar dacht wel altijd dat dat niet helemaal de bedoeling was.

1 like

Ik dacht 6 maanden joh.

Heb even gegoogled maar blijk er flink naast te zitten, 3-6 maanden wordt aangeraden maar in principe kan je het langer gebruiken totdat de consistentie verandert of je last krijgt van je ogen.

Durf wel te zweren dat meerdere van de beauty YouTubers die ik vroeger keek mij hebben wijsgemaakt dat het elke maand moest gebeuren.

1 like

40/50 euro per maand voor nagels en in de zomer pedicure

2 likes

Uitslag in België heeft (behoorlijke) invloed op mijn broertje (woont en werkt in België) dus dat is wel een reden om het te volgen.

1 like

Als manager van je werknemers vragen om naar borrels en andere werkuitjes te komen:

• Is normaal, hoort erbij
  • Kan je niet eisen
  • Ik heb hier geen mening over

0 stemmers

Binnen werktijd ja buiten werktijd nee

33 likes

Bedoelde buiten werktijd!

Vragen om te komen snap ik, prima hoort erbij. Verplichten om te komen vind ik wat anders.

47 likes

28e elke 3 weken, als ik het zo per jaar uitreken denk ik omg. Veel geld voor nagels.

5 likes

Ja I know maar ik heb lenzen, dus denk dat dat het wel nodig maakt om het echt niet te lang te gebruiken.

3 likes

Ik heb afgelopen november zo’n thuisset gekocht met lamp en al. Hele impulsieve (vermoedelijk hormonaal beïnvloede) aankoop.

In het begin vond ik het leuk, na anderhalve maand veel werk om bijna wekelijks alles bij te werken en na twee maanden kreeg ik ineens zere nagelriemen en rare dunne nagels.

Toen ben ik ermee gestopt. En nu zes maanden later zijn mijn nagels eindelijk weer normaal, maar heb ik nog steeds last van mijn nagelriemen aan de zijkant. Er komen steeds van die harde uitstekende velletjes. Eerder had ik daar misschien 2x per jaar last van, nu wekelijks.

Voor mij nooit meer gellak of iets wat erop lijkt. Weet ook niet wat me bezielde, want ben helemaal niet zo van de gekleurde nagellak en hou niet van lange nagels. Af en toe neutraal of rood op mijn handen en in de zomer wel altijd mijn teennagels.

5 likes

Binnen werktijd: is gewoon werk
Buiten werktijd: mag je vragen maar je hoeft nooit te komen als je niet wilt

Als je elke maand gaat en je betaalt rond de 45 euro gaat het hard.

4 likes