Vind het juist minder werk sinds ik het gebruik haha! Ik gebruik zelf bitwarden nu (ben ook it’er dus misschien bevooroordeeld haha)
Maar zoveel chiller dan vijftig wachtwoorden te moeten onthouden. Ik krijg nu automatisch mijn wachtwoorden ingevuld en ik kies van die superveilige die echt niet te onthouden zijn, maar ik hoef alleen mijn master password te onthouden.
@Girasol @Nefertiti ja ik denk dat als het eenmaal ingesteld is dat het ook heel handig is, maar het instellen duurt gewoon even en daar heb ik geen zin in.
Ik vind het heel raar om wat te gaan zeggen over hoe vaak partners van m’n huisgenoten er zijn. Misschien ook omdat wij een redelijk ruim huis hebben (en je elkaar dus wel de ruimte kan geven), maar vind het best heftig om me zo te gaan mengen in iemands privé leven. Maar tuurlijk is het 100x chiller als het een beetje een leuke partner is die hun zooi achter hun kont opruimt en gewoon wel gezellig een praatje maakt als je elkaar wel tegen het lijf loopt haha
In mijn huis van nu vind ik het lastig omdat het klein en gehorig en intiem is (ik heb in mijn kamer alleen een bed, dus als mijn huisgenoot met haar date op de bank wil liggen moet ik of weg, of erbij of in bed) maar toen ik nog in een groter huis woonde met een kamer van 20m2 zou ik stemmen op maakt me niet uit. Maar nu dus op 2 nachten
Het slaat helemaal nergens op maar een goede vriendin en ik gebruiken voor elkaar alleen maar Telegram terwijl we verder alleen whatsapp gebruiken en ook samen in andere whatsapp-groepjes zitten.
Je hebt een iPhone toch? Die doet dat allemaal automatisch, is echt mega chill!
Huh hoe kun je nu geen password manager gebruiken? Of tellen jullie die van je browser/ Google / apple account niet mee? Niemand kan toch ooit al z’n wachtwoorden onthouden?
sowieso dat 70% van de mensen nog steeds overal hetzelfde wachtwoord of een variatie hierop heeft haha
itsBritneyb!tch1992
Denk dat het ook aan de woonsituatie ligt. Toen mijn huisgenoot een vriend kreeg vond ik het ook wel jammer dat ik bijna altijd of alleen thuis of met haar plus vriend was. Het was verder een aardige gast hoor maar miste het gewoon wel om lekker samen met haar te chillen en niet altijd alleen te zijn of met een stel. Nu had ik in ieder geval ook nog avonden alleen maar ik zou het echt niet zo chill vinden om het idee te hebben dat ik samen woonde met een stel. Voor zo’n woonsituatie zou ik namelijk nooit kiezen. Ook omdat ik toen een niet al te groot huis had (50 m2 met 2 personen) en zelf een kamer had waar alleen een bed en kast in paste.
En ik heb in een andere situatie weleens een vriend gehad die dus ook heel vaak bij ons was als m’n huisgenoot er niet was en die zich ook iets te vrij voelde in ons huis. Dan kwam ik ‘‘s middags thuis uit m’n werk en kwam ik thuis in een door hem gemaakte puinzooi en lag hij in z’n onderbroek op de bank tv te kijken. Dat had ik ook niet getrokken als hij er 7 dagen per week was geweest.
- Ja wel een beetje
- Ja gewoon exact hetzelfde overal
- Overwegend ja
- Nee overal iets anders, maar wel makkelijk (poelie92! En “HansEnTinie92!” Enzo)
- Nee overal iets anders random gecreëerd (An&3Zt! Enzo )
0 stemmers
Iemand die Fishing heet en deze poll plaatst
De meeste wachtwoorden die ik heb, heeft mijn telefoon bedacht. Sterkte unieke wachtwoorden verzinnen vind ik lastig.
Enkele keer gebruik ik een website die een random wachtwoord genereert
Not me die haar eigen baan heeft aangevinkt hahahah
Overal iets anders en niet te moeilijk, maar heel lang. Heb altijd geleerd dat een sterk wachtwoord een lang wachtwoord is, random letters maar relatief kort is alsnog makkelijker te kraken.
Mijn werk heeft (zoals velen wrs) een trainingsprogramma om phishingmails etc te herkennen, ik kreeg daar net weer een mail van en daarbij stond dit:
Huh waarom moeten we dan altijd minimaal 6/8/10 tekens + cijfers + leesteken
1000 jaar?
Ja maf he, vond het ook absurd lang klinken. Maar als je er kansberekening op los laat zal het wel kloppen waarschijnlijk? En het leestekeneffect etc is, vermoed ik, niet meer relevant omdat computers heel makkelijk combinaties kunnen checken (itt mensen die gokken naar je wachtwoord).