Stel je persoonlijke vraag #50

Ik drukte dus ook op nee en snapte niet waarom ik de enige was hahaha

1 like

Toen ik eindexamen deed ben ik

• In één keer geslaagd
  • Had ik een herkansing en ben ik alsnog geslaagd
  • Had ik een herkansing maar ben ik alsnog gezakt
  • Ben ik gezakt
  • Anders,

0 stemmers

Maar toen mocht je nog een vijf staan voor wiskunde. Volgens mij mag dat niet meer tegenwoordig

6 likes

Ik ben na Havo 4 naar het mbo gegaan dus nooit examen gedaan

2 likes

Ik ben in 2014 geslaagd en had uberhaupt geen wiskunde

3 likes

Volgensmij was mijn examenjaar (2015) het laatste jaar waar dat nog mocht. Daarna mocht je het niet meer laten vallen.

Echt spijt dat ik er examen in heb gedaan wel haha

Haha ter verduidelijking, ik bedoelde in dat topic meer dat je als mens ook nog een hele innerlijke belevingswereld hebt die je soms in de weg kan zitten bij het uitvoeren van simpele dingen. Het zou me best makkelijk lijken als ik als een soort robot al mijn tijd nuttig kon gebruiken en dan op de wc nog even dat ene appje sturen want dat moest ook nog gebeuren. Maar in werkelijkheid kan ik dagen over de meest simpele dingen doen omdat ik gewoon even geen puf heb. En het verbaast me soms dat mensen daar dan zo simpel over kunnen denken alsof je leven alleen maar bestaat uit handelingen uitvoeren zonder dat je ook nog allemaal gevoelens en gedachten heb die je in beslag kunnen nemen, in positieve en negatieve zin.

13 likes

Snap ik hoor. Maar ik vond het zo’n mooie zin waarbij ik dacht goh zou iedereen dat zo ervaren?

1 like

Was jij zo iemand die een eindexamen ging herkansen, niet omdat je een onvoldoende had, maar omdat je gewoon een beter cijfer wilde.

• Ja, omdat ik een bepaald gemiddelde nodig had
  • Ja, omdat ik bewijsdrang had
  • Nee, ik was niet gek

0 stemmers

1 like

Wat boeide mij die cijfers nou, als ik maar geslaagd was

7 likes

Ik had meerdere klasgenoten die dit deden, gewoon omdat ze hun cijfer vonden tegenvallen. Vond dat echt unhinged gedrag en kan me daar na al die jaren nog steeds over verbazen.

7 likes

Volgens mij heb ik wel iets herkanst om m’n gemiddelde op te krikken ivm loting geneeskunde, maar twijfel heel erg of ik het alleen wilde doen of dat ik het ook echt gedaan heb, haha weet het echt niet meer.

3 likes

Ik was laatst mijn eigen fiets aan het ‘‘stelen’’ (de ketting proberen door te knippen) en toen hebben ze me een half uur geholpen dat klote slot open te krijgen haha. Eerst wel even gecheckt of het echt mijn fiets was haha

1 like

Ik ben verbaasd over deze uitslag, vind dit echt een typisch iets voor forummers om te doen

1 like

het verbaast me dat er nog geen ‘nee hoor ik was tevreden met mijn 8 voor wiskunde c toen ik cum laude slaagde voor mijn tweetalig gymnasium jaren nadat ik 550 voor de citotoets haalde, met een diploma vmbo kader had ik net zo blij geweest’-reacties zijn

16 likes

Bij mij was het wel een beetje bewijsdrang, maar het was ook geen voldoende. Ik was geslaagd met een 5 voor Nederlands, ik weet niet of dat nu nog kan, maar mn herkansing was een 4 đŸ«Ą

6 likes

Ik was op zich wel in 1 keer geslaagd maar met een onvoldoende voor Duits. Ik ging er nog heen om iets aan mezelf en mijn duits lerares te bewijzen (want ze haatte mij haha) en toen had ik het nog slechter gedaan dan de eerste keer :joy:

5 likes

5 op wiskunde (mocht toen nog & ik was er slecht in gedurende mijn schoolcarriere), herkanst en 6,5 gehaald. Niet heel boeiend. Wel streberig. Tja, de frontale kwab was nog niet ontwikkeld zullen we maar zeggen (het had ook anders kunnen aflopen).

1 like

Mijn wiskunde examen heb ik nog een keer gedaan. De tweede keer was het een slechter cijfer. Toen ik het examen nog een keer ging doen vond ik het ook wel leuk om te doen, gewoon kijken of hoger mogelijk was en de kans was er dus waarom niet.
Maar goed nu kijk ik wel eens terug en denk ik ach wat een prestatiedruk en faalangst was dat met cijfers halen. Jammer dat ik er niet relaxter in stond, was wel goed geweest.

1 like

Hahaha ik een 4 voor Nederlands :joy:
Wel in 1 keer geslaagd, maar bij de herkansing net een 5 gehaald

2 likes