Ik was niet echt rebels maar wel heel vervelend dom, en impulsief Ik zat altijd wel in de problemen om de een of andere reden en was zelfs voor een paar leraren degene die ze het voor het laatst de les uit gegooid hadden ofzo, want ik was altijd aan het klieren en lachen met mijn vriendinnen. Maar ik was op zich nooit echt rebels. Ik deed echt alles wat mijn ouders wilden en luisterde netjes naar ze en soms is dat zelfs nu nog zo
Heb wel spijt dat ik nooit mijn raam ben uitgeklommen om naar een feestje te gaan om met een foute jongen te gaan tongen ofzo hahaha. Had 1 keer tegen mijn moeder gelogen waar ik was om met mijn ex vriendje af te spreken en toen was ik serieus al 19. Mijn moeder kwam er in minder dan een uur achter en belde me pissig op waar de fuck ik mee bezig was haha
O dat klinkt niet chill! Nachtmerriepotentie. Bij mij werkt ogen dichtdoen in de droom altijd om wakker te worden, misschien kan je dat volgende keer proberen. Soort poort twee kanten op, om te gaan dromen maar ook om eruit te komen. Ander bekend trucje is focussen op in wat voor droomscÚne je wél zou willen zijn en dan heel hard rondjes draaien. Als je dan stopt ben je op een nieuwe plek! En voor rust bewaren en controle over de droom: naar je handen kijken.
(Misschien tips die je al eerder hebt gezien maar het werkt voor mij iig!)
Edit: en commandoâs geven! Dus echt dwingend en luid roepen: en nĂș gaat iedereen in deze droom zich gedragen! (Werkt niet altijd goed maar soms wel. Ook voor dingen visueel veranderen, lichter/donkerder maken bijv.)
Gebaseerd op het probleem van Volkskrant magazine van vandaag
- Ja ze spelen een hele grote rol in de ontwikkeling en opvoeding van de kleinkinderen
- Nee opa en oma zijn totaal niet belangrijk
- Mwah opa en oma mogen er zijn maar zijn niet perse mega belangrijk voor de kleinkinderen
0 stemmers
Ja heel erg, ik ben ook deels opgevoed door mn opa en oma. Maar ik heb geen Nederlandse achtergrond, bij ons is het normaal.
Ik zag net een influencer die ging eten bij The Jane in Antwerpen. Michelin restaurant etc.
De chef van dat restaurant Nick Bril is vorig jaar dronken (meerdere cocktails en shots maar vond dat hij nog kon rijden) met een landrover over zijn stagiair heengereden (twee keer), heeft toen 10 minuten over hem heen gebogen gestaan (en fotoâs gemaakt) voordat een voorbijganger hem aansprak waarom hij de politie niet had gebeld. Nick Bril deed toen alsof hij niet wist hoe zijn telefoon werkte en dat hij de man niet kende en dat het gewoon een dronkaard was die op de grond lag. Nick Bril appte de andere medewerkers toen dat hij had âafgesloten met de stagiair en hij niet meer terug zou kerenâ (zonder te vermelden dat hij hem dus had overreden). Uiteindelijk belt Nick Bril de politie dat er een dronken man op straat ligt. Als de politie komt appt Nick Bril zijn omgeving dat de stagiair irritant was en hij ineens achter zân auto lag en hij niet heeft gereden.
De stagiair heeft maanden in een kunstmatig coma gelegen en mist nu beiden benen en een aantal organen. Het feit dat Nick Bril 10 minuten heeft gewacht en heeft gelogen tegen de ambulancebroeders over de verwondingen van het slachtoffer heeft er volgens het ziekenhuis aan bijgedragen dat de stagiair zo lang in coma moest blijven.
Dus. Zou jij daar gaan eten? Blablabla je kan het betalen en vind het het geld waard etc.
- Ja boeit mij nul
- Nee vind ik onsmakelijk
0 stemmers
Dit is Nick bril:
Wat een zieke geest.
Ja hopelijk snel? Echt ziek dikke psychopaat.
Maar volgens zân advocaat zit hij âvolgens zijn social media in het buitenlandâ
Kennelijk kan je in België iemand bijna dood rijden en dan gewoon op vakantie idk
Edit: volgens de insta van The Jane is Nick Bril al die tijd gewoon happy in de keuken blijven staan, zelfs de dagen na het gebeurde posten ze alsof er helemaal niks aan de hand is en Nick Bril een gewone man is. Oh hij is ook een officiële chef op Tomorrowland dit jaar mocht iemand een meet and greet willen.
Ik vond het heel irritant dat niemand zei dat deze oma gewoon moest communiceren met haar eigen zoon, daar zit het probleem
Ja dit zou ik gaan doen als ik OF zou nemen
Ja ik ook, allemaal gericht op het kleinkind. Maar verbaasde me echt erg over het aantal opmerkingen over dat opas en omas niet belangrijk zijn. Ik zag mijn opa en oma super veel, mn oma paste elke dinsdag middag uit school op, en woensdag lunchten we met haar. En ik ben daar echt super blij mee. Heb ook heel veel van haar geleerd, we gingen altijd als we daar waren schilderen, of zoutdeeg kleien of naaien, en ze leerde me breien. Vond dat altijd super leuk. En we gingen ook met ze op de boot varen. En mn opa en oma zijn gewoon hele leuke mensen.
Mn andere opa en oma zagen we veel minder en die waren wat norser en hadden een beetje een moeizame relatie met mn ouders dus snap dat als beide opa en omas zo waren dat je denkt dat opa en oma niet belangrijk zijn. Maar voor mij zijn mn opa en oma ook echt een verrijking van mn leven geweest
Drie van mijn grootouders waren al overleden toen ik werd geboren en mijn oma stierf toen ik tien was, dat heeft wel invloed op mijn mening hierover. Kan me voorstellen dat het heel anders is als je grootouders nog relatief jong zijn en bijvoorbeeld regelmatig oppassen.
Ik vind dat je het niet zo zwart-wit kunt zeggen. Tuurlijk, ze kunnen belangrijk zijn. Maar ook zonder opa en oma heb je een prima leven hoor.
En misschien zijn er bij voor die mensen die een opa en oma minder ânodigâ vinden, wel goede vrienden of buren etc die met ze breien, schilderen of wat dan ook.
Dit was mijn eerste gedachte.
Tja, wij woonden niet in NL en later in een andere provincie dan opa/oma. Dus nee die hadden niet veel met ons van doen.
ik denk dat dit mn nieuwe favoriete post is
het heeft alles, drama, criminaliteit, morele dilemmaâs, een foto met prei in de hoofdrol
10/10
Dat ligt toch heel erg aan welke rol opa en oma innemen in het leven van het kind. Kunnen belangrijk zijn, maar hoeft niet. Denk niet dat je daar iets eenduidigs over kan stellen
Ik denk dat ze heel belangrijk kunnen zijn, maar dat je zonder opa en oma ook prima groot wordt.
Ook denk ik dat het belangrijk is dat opa en oma zelf betrokken willen en kunnen zijn, denk namelijk dat het schadelijker is als ze er maar half zijn dan dat ze er niet zijn.
Kijkend naar mijn eigen situatie waarbij mijn oma mijn verjaardag vergat, nooit lief deed, verbaasd was dat ik dus nooit mee kwam, maar wel dacht mijn liefde te kunnen kopen door elke maand geld te storten, had ik liever gehad dat ze gewoon niet in beeld was geweest. Niet dat ik er nu nog last van heb, maar als ik kind kon ik het wel lastig vinden als ik dan bij andere zag hoe het ook kon.
Holy fuck that escalated quickly
Ik ben er echt niet voor om alles en iedereen te cancellen maar hoe the fuck is hij niet gecancelled en bestaat die zaak nog??
WTF heb ik net gelezen
Oh dit deed mijn oma ook altijd, hoe vaak ik ook kwam, maakte niet uit.