Stel je persoonlijke vraag #50

Ja hopelijk snel? Echt ziek dikke psychopaat.

Maar volgens z’n advocaat zit hij “volgens zijn social media in het buitenland”

Kennelijk kan je in België iemand bijna dood rijden en dan gewoon op vakantie idk

Edit: volgens de insta van The Jane is Nick Bril al die tijd gewoon happy in de keuken blijven staan, zelfs de dagen na het gebeurde posten ze alsof er helemaal niks aan de hand is en Nick Bril een gewone man is. Oh hij is ook een officiële chef op Tomorrowland dit jaar mocht iemand een meet and greet willen.

5 likes

Ik vond het heel irritant dat niemand zei dat deze oma gewoon moest communiceren met haar eigen zoon, daar zit het probleem

2 likes

Ja dit zou ik gaan doen als ik OF zou nemen

3 likes

Ja ik ook, allemaal gericht op het kleinkind. Maar verbaasde me echt erg over het aantal opmerkingen over dat opas en omas niet belangrijk zijn. Ik zag mijn opa en oma super veel, mn oma paste elke dinsdag middag uit school op, en woensdag lunchten we met haar. En ik ben daar echt super blij mee. Heb ook heel veel van haar geleerd, we gingen altijd als we daar waren schilderen, of zoutdeeg kleien of naaien, en ze leerde me breien. Vond dat altijd super leuk. En we gingen ook met ze op de boot varen. En mn opa en oma zijn gewoon hele leuke mensen.

Mn andere opa en oma zagen we veel minder en die waren wat norser en hadden een beetje een moeizame relatie met mn ouders dus snap dat als beide opa en omas zo waren dat je denkt dat opa en oma niet belangrijk zijn. Maar voor mij zijn mn opa en oma ook echt een verrijking van mn leven geweest

8 likes

Drie van mijn grootouders waren al overleden toen ik werd geboren en mijn oma stierf toen ik tien was, dat heeft wel invloed op mijn mening hierover. Kan me voorstellen dat het heel anders is als je grootouders nog relatief jong zijn en bijvoorbeeld regelmatig oppassen.

4 likes

Ik vind dat je het niet zo zwart-wit kunt zeggen. Tuurlijk, ze kunnen belangrijk zijn. Maar ook zonder opa en oma heb je een prima leven hoor.

En misschien zijn er bij voor die mensen die een opa en oma minder ‘nodig’ vinden, wel goede vrienden of buren etc die met ze breien, schilderen of wat dan ook.

9 likes

Dit was mijn eerste gedachte.

Tja, wij woonden niet in NL en later in een andere provincie dan opa/oma. Dus nee die hadden niet veel met ons van doen.

ik denk dat dit mn nieuwe favoriete post is
het heeft alles, drama, criminaliteit, morele dilemma’s, een foto met prei in de hoofdrol
10/10

49 likes

Dat ligt toch heel erg aan welke rol opa en oma innemen in het leven van het kind. Kunnen belangrijk zijn, maar hoeft niet. Denk niet dat je daar iets eenduidigs over kan stellen

14 likes

Ik denk dat ze heel belangrijk kunnen zijn, maar dat je zonder opa en oma ook prima groot wordt.
Ook denk ik dat het belangrijk is dat opa en oma zelf betrokken willen en kunnen zijn, denk namelijk dat het schadelijker is als ze er maar half zijn dan dat ze er niet zijn.

Kijkend naar mijn eigen situatie waarbij mijn oma mijn verjaardag vergat, nooit lief deed, verbaasd was dat ik dus nooit mee kwam, maar wel dacht mijn liefde te kunnen kopen door elke maand geld te storten, had ik liever gehad dat ze gewoon niet in beeld was geweest. Niet dat ik er nu nog last van heb, maar als ik kind kon ik het wel lastig vinden als ik dan bij andere zag hoe het ook kon.

2 likes

Holy fuck that escalated quickly

Ik ben er echt niet voor om alles en iedereen te cancellen maar hoe the fuck is hij niet gecancelled en bestaat die zaak nog??

8 likes

WTF heb ik net gelezen :flushed::cry:

3 likes

Oh dit deed mijn oma ook altijd, hoe vaak ik ook kwam, maakte niet uit.

4 likes

Ik ging zelf wel heel goed op het overmatig gebruik van Nick Bril ipv hij.

21 likes

Het erge is ook dat hij dus gewacht heeft met bellen. Onder druk van voorbijganger heeft hij alsnog gebeld.
Toen de hulpdiensten er waren heeft hij ook niet (meteen) verteld dat hij meerdere keren over het slachtoffer is gereden. Als hij dit wel had gedaan dan was de uitkomst misshien ook anders geweest hebben medici verklaard.
Al met al die kerel is echt de weg kwijt.

5 likes

… dit is toch precies wat er in de post van @Zemraluani staat?

10 likes

Ja, ik lees het. Had al paar keer gelezen. Lekker wakker weer.

3 likes

Een 24 jarige vrouw 360 euri per maand (zeg ongeveer 12 euro per dag) betalen om op 4 kinderen te passen.

• Echt niet oké
  • Belachelijk
  • Ziek weinig
  • Ze moeten zich schamen
  • Ik vind dit helemaal normaal en prima

0 stemmers

Daarom halen ze ze ook uit Zuid Afrika en niet uit een Europees land.

Vind dat au pairs verboden moeten worden als lange termijn kinderopvang. Dit soort mensen kan prima voor normale kinderopvang betalen.

Edit: volgens de NRC verdienen ze 3,5x modaal :sob::sob::sob::sob::sob:

21 likes