Stel je persoonlijke vraag #50

Ook de audacity om zo’n denigrerende term als “zakgeld” te gebruiken. Alsof die jonge vrouw het niet eens waard is om salaris te krijgen en ze een extraatje geven aan een kind van 10.

27 likes

En meisje, alsof ze het op die manier goed willen praten voor zichzelf.

11 likes

Echt zo denigrerend, als je 24 bent dan ben je gewoon een vrouw.

5 likes

Scheelt dat ze nog haar paspoort mag houden :roll_eyes:

3 likes

Ik ben heel verbaasd dat zoveel mensen dit niet weten. Heb hier echt wel veel nieuwsberichten over gelezen de laatste maanden.

5 likes

Volgens mij is die tent van hem

2 likes

Eh wat??

@Aardappels ligt natuurlijk aan de rol die opa en oma spelen en of het een beetje oké opvoeders zijn. Zou in het algemeen zeggen dat medeopvoeders een hele belangrijke rol spelen in het leven van kinderen en je elk gezin toch een aantal volwassenen buiten het gezin gunt die een goede band opbouwen met een kind. Of dat opa’s en oma’s zijn boeit niet zoveel.

@Zemraluani ik mis de optie uitbuiting

7 likes

Ik ook

3 likes

Als zij een verblijfsvergunning heeft op basis van haar au pair werk mag je haar niet meer betalen

8 likes

Ik heb hier allerlei gevoelens bij, maar ik denk dat verbieden niet werkt

17 likes

Geloof jij in tiktok brainrot?

• Nee
  • Ja gemerkt aan mezelf
  • Ja gemerkt aan anderen

0 stemmers

Ik vond het al een bijzonder verhaal toen ik het voor het eerst las maar met jouw details zit ik helemaal zo :astonished:
Echt bizar!

2 likes

Ik merk het zelf op mijn werk met kids die veel op YouTube zitten, de hele tijd doorklikken en nergens echt aandacht voor.
Dus verwacht dat het met tiktok nog erger zal zijn.

6 likes

Ik geloof er wel in maar niet specifiek gemerkt aan mezelf of anderen!!

2 likes

Ligt heel erg aan de verhouding tussen de ouders en grootouders lijkt me. In mijn leven waren al mijn grootouders heel belangrijk, maar mijn ouders hadden ook een goede band met hun (schoon)ouders (en nog steeds met de enige nog levende, ook mijn vader die al meer dan 35 jaar niet meer met mijn moeder samen is heeft nog steeds regelmatig contact met mijn oma/zijn ex-schoonmoeder). Ik was ook bijna elke schoolvakantie wel (een deel) bij mijn grootouders bijvoorbeeld, want mijn ouders moesten werken, zag ze meerdere keren per maand en ging er altijd met heel veel plezier heen.

Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat als je geen sterke band met je ouders hebt, of heel ver weg woont, dat het belang van de grootouders dan ook minder wordt. En dan bedoel ik wel echt ver weg, niet Nederlands ‘meer dan 30 minuten met de auto is ver’ ver weg - mijn dichtstbijzijnde opa en oma woonden op dik 1,5 uur rijden, de andere op meer dan 2.

Edit: en het ligt er natuurlijk ook aan hoe belangrijk de grootouders in kwestie zelf willen zijn. Als ze er weinig/geen behoefte aan hebben werkt het natuurlijk ook niet, dan moet je het ook niet af willen dwingen

4 likes

Ik vind het ook echt uitbuiting maar helaas is dit wel hoe het in Nederland geregeld is. Au pair zijn wordt als een culturele uitwisseling gezien waarbij je inderdaad ‘zakgeld’ krijgt waar een wettelijk maximum aanzit van €340. En daarvoor werk je dan (maximaal) 30 uur per week en heb je je privacy opgegeven doordat je in het huis van je werkgever zit.
En hoe ga je rondkomen met €340 en ook nog de leuke dingen doen die bij een culturele uitwisseling horen? Paar ritjes met de trein en je bent al door je budget heen. En die gastgezinnen maar profiteren.

5 likes

Dat hele au pair gedoe is eigenlijk wel echt iets belachelijks. Als je in Nederland geen verblijfsvergunning kan krijgen door het land (buiten Europa) waarin je geboren bent, maar je kan het dan wel krijgen als je max 25 jaar bent, geen kinderen hebt en je mag maximaal ~ 3 euro per uur verdienen. (Dit zijn letterlijk de regels lees ik op rijksoverheid.nl) Dat is toch gewoon vragen om uitbuiting.

Even los van de ik ben een Nederlandse student en ga 2 maanden in Frankrijk als au pair werken. Daar is denk ik een stuk minder mis mee.

3 likes

Ik was bij een evenement vandaag. Wat kostte mijn flesje Pepsi (0,5L)?

• 2,50
  • 3,50
  • 4,50
  • 5,50

0 stemmers

5,50 :clown_face: wilde nog zeggen laat maar, maar had zo’n dorst

5 likes

Echt absurde prijzen voor alles :sob:

1 like

En dan ook nog voor die nep cola :astonished:

11 likes